
Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX uzsāk noslēdzošo Rail Baltica Lāčplēša ielas pārvada zonas būvniecības posmu – ielas braucamās daļas pārbūvi austrumu pusē. Būvniecības darbu laikā no 23. maija uz piecām nedēļām tiks ieviesti gājēju plūsmas un transportlīdzekļu satiksmes ierobežojumi – līdz jūnija beigām satiksme tiks organizēta Lāčplēša ielas pārvada rietumu pusē pa vienai joslai katrā virzienā, kā arī tiks slēgts Kalupes ielas savienojums ar Lāčplēša ielu.
Lai pabeigtu Lāčplēša ielas rekonstrukcijas darbus drošā veidā un iela nebūtu pilnībā jāslēdz, būvniecības darbu laikā satiksme tiks organizēta pārvada rietumu pusē. Ielas pārbūves darbus BERERIX uzsāka pagājušā gada rudenī, austrumu puses rekonstrukciju – noslēdzošos ielas darbus – ieplānojot periodā, kad ir mazāk intensīva satiksme, t.i. līdz ar skolēnu brīvlaika sākumu. Šajā laikā plānots pabeigt arī rietumu pusē esošās ietves un veloceļa izbūves darbus. Rail Baltica Lāčplēša ielas pārvada zonas labiekārtošanas darbi tiks īstenoti 2024. gadā.
Būvniecības darbu laikā transportlīdzekļu satiksmei tiks slēgts arī Kalupes ielas savienojums ar Lāčplēša ielu, autotransportam izmantojot Krāslavas un Spīdolas ielas. Savukārt gājējiem Lāčplēša ielu būs iespējams šķērsot jaunā gājēju pārejā pie Kalupes ielas, kas ir daļa no Rail Baltica projektā paredzētajiem risinājumiem un būs pieejama iedzīvotājiem arī turpmāk.
Plānots, ka būvniecības darbi šajā zonā tiks pilnībā pabeigti līdz 2023. gada jūlijam, kad Lāčplēša ielā tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme. Rail Baltica trases izbūves rezultātā Lāčplēša ielas teritorijā Rīgas iedzīvotāji un viesi iegūs funkcionāli uzlabotu Lāčplēša ielas posmu. Tiks izveidotas divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā, velosipēdistiem kļūs pieejams mūsdienīgs, plats divvirzienu velo ceļš. Savukārt gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp, izveidojot drošu ar luksoforu regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz pat Rīgas Centrālajai stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla.
BERERIX aicina autotransporta vadītājus un iedzīvotājus sekot līdzi pilsētvidē izvietotajām norādēm un savlaicīgi izplānot pārvietošanās maršrutus, lai nokļūtu izvēlētajā galamērķī. Ja darbi Lāčplēša ielā tiks pabeigti ātrāk un to varēs atvērt autotransporta satiksmei, pilnsabiedrība BERERIX sadarbībā ar iesaistītajām pusēm to atvērs, par to informējot sabiedrību.
***
Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
"BERERIX" ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu "Crew" kopā ar Latvijas "Arhis Arhitekti". Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi "Greisch", "TUC Rail", itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi "Celuprojekts" un "BICP". Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no "TUC Rail, sadarbojoties ar "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija". Ēkas inženiertīklus izstrādā "Belam-Riga". Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - "Celuprojekts", "Citrus Solutions", "O3FM", "Sprinkleru serviss", "Aqua-Brambis", "Elsana", "Kārlis", "JKIB inženieri" un "Labie koki projekti".
Kopš 2020. gada janvāra "BERERIX" intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu "Egis-Deutche Bahn", ko veido "EGIS RAIL SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "EGIS Batiments International". Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.
BERERIX