Sūtījumu piegāde vasarā: kā atvaļinājumi maina mūsu paradumus?
Venipak-publicitātes attēls.

Vasarā mainās patērētāju paradumi, ietekmējot arī to uzņēmumu darbu, kas piegādā sūtījumus. Starptautiskā loģistikas risinājumu kompānija "Venipak" novērojusi, ka vasaras mēnešos vērojama populārāko pakomātu lokāciju maiņa, proti, sezonālas pakomātu noslodzes izmaiņas vērojamas, piemēram, piejūras populārākajās atpūtas vietās, Saulkrastos, Salacgrīvā, Rojā un Jūrmalā. Tāpat izmaiņas skar arī pašu paciņu saņemšanas procesu, jo cilvēki to pielāgo atvaļinājumiem un spontāniem izbraucieniem dabā.

Vasarai pielāgots dzīves ritms

Pakomāti un paciņu saņemšanas jeb pick-up punkti gada siltajos mēnešos joprojām ir populāra izvēle, jo saņēmējiem tā ir ērtāk nekā saskaņot piegādi uz mājām ar kurjeru. Taču novērots, ka pieaug laiks, kurā klienti savas paciņas izņem. “Mūsu komanda ir novērojusi tendenci, ka vasarā paku izņemšanas laiks no pakomātiem vai saņemšanas punktiem kļūst garāks, un sūtījumi nereti paliek piegādes vietās. Šādas situācijas veidojas tad, kad cilvēki ir atvaļinājumos, spontāni izbrauc no pilsētas un fiziski nevar izņemt savu paciņu. “Venipak” sūtījumu uzglabāšanas ilgums pakomātos ir septiņas dienas, savukārt klients saņem atgādinājumu īsziņas un e-pasta formātā gan trešajā, gan sestajā dienā. Sūtījumu saņemšanas punktos uzglabāšanas laiks ir piecas dienas, nosūtot atgādinājumu trešajā uzglabāšanas dienā,” saka “Venipak Latvija” izpilddirektore Sanita Bērziņa, piebilstot, ka visbiežāk cilvēki savus sūtījumus izņem pirmajās dienās, taču vasarā šis laiks pagarinās tieši dzīves ritma izmaiņu dēļ.

Aizkavētas, pārceltas vai nenotikušas piegādes neapšaubāmi atstāj negatīvu ietekmi uz klienta pieredzi, radot neapmierinātību ar saņemto pakalpojumu. Vasarā, kad bieži atrodamies ārpus mājām, pakomāti un pick-up punkti ir ērtākā sūtījumu saņemšanas iespēja.

Dažādu aptauju rezultāti liecina, ka vairāk nekā 30% patērētāju savas paciņas saņem pakomātos, kuri atrodas vien pastaigas attālumā no dzīvesvietas. Savukārt aptuveni 60% patērētāju sūtījumus no pakomātiem izņem, dodoties savās ikdienas gaitās, piemēram, iepērkoties, pastaigājoties, braucot no darba vai atpūtas vietas. Tātad pretstatā kurjeru piegādēm, kad jābūt mājās, lai saņemtu savu paku, varam būt daudz fleksiblāki, izvēloties savus sūtījumu saņemt Pick-up punktos vai pakomātos. Būtiski minēt, ka pakomātiem nav ierobežots darba laiks, kas nozīmē, ka sūtījumus iespējams izņemt arī pavisam vēlās vakara stundās.

Dažādi  risinājumi paciņu izņemšanai

Veicot pasūtījumu, vienmēr jāpievērš uzmanību pārdevēja norādītajiem nosūtīšanas termiņiem, kā arī jānovērtē, vai noteiktajā laikā varēsiet no izvēlētā pakomāta vai saņemšanas punkta to izņemt. Ja redzat, ka nepaspēsiet savlaicīgi – ir risinājums.

“Saņemot paziņojumu ar īsziņas vai e-pasta starpniecību par paredzēto pakas piegādi, varat sazināties ar mūsu klientu apkalpošanas komandu, lai mainītu piegādes vietu. Ja paziņojums nodrošina sūtījumu pārvaldības saiti, to ir vērts pārbaudīt- iespējams izmaiņas varēsiet veikt paši saviem spēkiem. Tomēr svarīgi to darīt pirms kurjers paku ievietojis pakomātā, jo vēlāk to pārvietot nebūs iespējams,” skaidro S.Bērziņa, aicinot izvērtēt arī citu apstākļus.

Interneta veikali, no kuriem preces tiek pasūtītas, mēdz ierobežot preču piegādes iespējas, tādēļ pasūtījuma veikšanas brīdī ir svarīgi iepazīties ar piegādes noteikumiem. Viens no risinājumiem ir lūgt palīdzību saviem draugiem, radiem vai citiem uzticamiem cilvēkiem, kopīgojot ar viņiem saņemto PIN vai QR kodu, tādējādi nodrošinot sūtījuma savlaicīgu izņemšanu no pakomāta.

Tāpat svarīgi ņemt vērā to, vai pasūtītām precēm nepieciešams nodrošināt papildu apstākļus, piemēram, kosmētika vai uztura bagātinātāji karstajā laikā var sabojāties, tāpēc piegāde ar pakomātu starpniecību var nebūt labākā izvēle. Šajā gadījumā labāk noderēs pick-up punkti vai arī kurjera pakalpojumi.

Gadījumā, ja esat pārdomājis un vairs nevēlaties saņemt savu paciņu, ieteicams sazināties ar “Venipak Latvija” klientu apkalpošanas komandu vai kurjeru un informēt par savu lēmumu.

Pakomātu popularitāte un paciņu svars

“Venipak” novērojis, ka vasarā ievērojami mainās populārāko pakomātu atrašanās lokācijas un sūtījumi kļūst smagāki. “Vasarā paciņas sver vairāk, kas skaidrojams ar pasūtīto preču specifiku. Bieži vien cilvēki internetā iegādājas dārzam nepieciešamos darbarīkus un citu sezonas inventāru, turklāt siltajos mēnešos cilvēki biežāk maina atrašanās vietu un īslaicīgi pārceļas dzīvot citviet, piemēram, pie jūras vai vasarnīcās, par ko liecina pakomātu noslodze konkrētās teritorijās,” saka S.Bērziņa.

“Venipak” mērķtiecīgi paplašina pakomātu tīklu, lai sūtījumu saņemšanu padarītu arvien ērtāku un pieejamāku. 2024.gadā uzņēmums plāno paplašināt pakomātu tīklu līdz jau 800 iekārtām visās Baltijas valstīs.

“Venipak”