
Multipakalpojumu uzņēmuma "Tele2" klienti 2023. gadā mobilo tālruņu sarunās pavadīja 2,3 miljardus minūtes. Tas ir gandrīz tik pat daudz, cik pirms pieciem gadiem, kas faktiski norāda uz to, ka mobilo sakaru lietotāji savā ikdienā arvien vairāk izmanto citas saziņas metodes un platformas.
Kā atzīmē “Tele2”, balss zvanus klienti vairāk veica 2020. gadā – 2,5 miljardus minūšu, 2021. – 2,6 miljardus minūšu, bet 2022. gadā – vairāk nekā 2,4 miljardus minūšu, ko var skaidrot ar ģeopolitisko notikumu ietekmi.
“Raugoties uz pēdējo gadu tendencēm, varam saskatīt, kā nozīmīgi notikumi ietekmē mūsu rīcību, un attiecīgi arī mobilo sakaru patēriņu. Piemēram, Covid-19 izraisītās pandēmijas dēļ daudzi strādāja attālināti, kā rezultātā palielinājās veikto telefonu zvanu skaits un norunāto minūšu daudzums. Savukārt 2022. gadā “Tele2” tīklā būtiski pieauga izejošo balss zvanu apjoms, kas skaidrojams ar to, ka bēgļi no Ukrainas, kuriem nodrošinājām bezmaksas mobilos sakarus, regulāri sazinājās ar saviem tuviniekiem Ukrainā, kā arī Latvijas iedzīvotāji veica vairāk zvanu, sazinoties ar draugiem un radiem ārvalstīs,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.
“Tele2” klientu patērēto mobilo datu apjoms 2023. gadā sasniedza 414 milj. GB. Salīdzinājumam – pirms pieciem gadiem tie bija “tikai” 144 milj. GB.
“Mobilie dati un viedtālruņi ir parādījuši savu svarīgumu, mainot ne tikai mobilo sakaru nozares darbu, bet daudz būtiskāk – arī klientu ikdienu un mobilo telefonu lietošanas paradumus. Mēs arvien vairāk saziņā izmantojam mobilās lietotnes, maksājumus un pasūtījumus veicam viedtālruņos, kā arī dažāda veida saturu patērējam, skatoties telefona ekrānos. To pasvītro fakts, ka klientu patērēto gigabaitu apjoms pēdējo piecu gadu laikā pieaudzis par gandrīz 200%,” stāsta V. Vancovičs.
Lai nodrošinātu ātrāku zvana savienojuma laiku, kā arī augstāku balss un video zvanu kvalitāti, “Tele2” aicina klientus aktivizēt VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) funkcionalitāti savā viedtālrunī. Šī tehnoloģija ļauj balss zvana laikā paralēli arī sūtīt attēlus, piemēram, “WhatsApp” lietotnē vai meklēt informāciju internetā, jo balss sakaru nodrošināšanai tiek izmantots 4G vai 5G tehnoloģijas.
Par “Tele2”
“Tele2” ir multipakalpojumu uzņēmums cilvēkiem, kas nodrošina ātrāko mobilo internetu Latvijā, augstākā līmeņa apkalpošanu un plašu pakalpojumu klāstu – mobilos sakarus, mājas internetu, viedierīces, televīziju un apdrošināšanas pakalpojumus. “Tele2” ir viens no mīlētākajiem zīmoliem Latvijā un privātpersonu izvēle numur viens mobilo sakaru tirgū. Pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir vairāk nekā 1 miljons.
“Tele2”