Dubultojies pirkumu skaits, par kuriem norēķinās ilgākā laika periodā
foto; phhgroup.eu

Šogad, līdz šim brīdim, iedzīvotāji divreiz biežāk nekā pērn izvēlas par internetā iegādātu preci maksāt nevis uzreiz, bet dalītajā bezprocentu maksājumā jeb trīs mēnešu laikā. Visbiežāk šāda finanšu plānošana tiek piemērota lielākiem pirkumiem no 250 līdz 400 eiro vērtībā, liecina tirdzniecības centra internetā 220.lv apkopotā informācija.

Jāuzsver, ka dalītie bezprocentu maksājumi e-komercijā globāli strauji pieaug un arī Latvijā kļūst arvien pieprasītāki. Tie garantē, ka pircējs var efektīvi plānot savus ikdienas tēriņus un nepārmaksāt preces vērtību arī gadījumos, kad maksājums tiek sadalīts.

220.lv Marketplace Pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols uzver, ka Latvijā pircēji pārsvarā dalīto bezprocentu maksājuma iespēju izmanto pirkumiem, kuri svārstās no 250 līdz 400 eiro. Savukārt kopumā šāda maksājuma iespējas ir iespējams izmantot, veicot pirkumus, kas ir ne mazāki par 50 eiro, vai lielāki par 2500 eiro.

Tendences raksturo Kārlis Ozols: “Globāli e-komercijā dalītie maksājumi ir ļoti populārs maksājumu veids, kas ienāk arī Baltijas valstu patērētāju ikdienā. Mēs šo risinājumu esam attīstījuši sadarbībā ar SIA “Inbank Latvia”, un redzam, ka patērētāji to uztver kā maksājuma veidu, nevis patēriņa kredītu. Ne vienmēr pircējs uzreiz var samaksāt preces pilno cenu, tomēr 3 mēnešu periods ir optimāls, lai par pirkumu veiktu pilnu apmaksu. Jāņem gan vērā, ka pircējam ir jābūt pozitīvai kredītvēsturei un regulāriem ikmēneša maksājumiem.”

Norādot, kādas preces pircēji iegādājas dalītajos maksājumos Latvijā, tās pārsvarā ir viedierīces, elektronikas preces, virtuves iekārtas un preces izklaidei. Starp tā saucamajiem bestselleriem ir viedtālruņi, viedpulksteņi, spēļu konsoles, mūzikas austiņas, kafijas automāti, friteri, putekļu sūcēji – roboti, televizori un sieviešu smaržas.

Kārlis Ozols arī norāda, ka visbiežāk dalītos maksājums izvēlas jaunākās paaudzes pircēji no 18 līdz 25 gadiem, kā arī pircēji vecumā no 26 un 40 gadiem.

Par PHH Group

PHH Group izveidoja privātā kapitāla investors Mid Europa, apvienojoties lielākajiem tiešsaistes mazumtirgotājiem, proti, Pigu.lt Lietuvā, 220.lv Latvijā, Kaup24.ee un Hansapost.ee Igaunijā un Hobbyhall.fi Somijā. Kopš 2021. gada koncerns piedzīvojis biznesa transformāciju, izveidojot lielāko un uzticamāko tirgu reģionā. Grupas Marketplace ekosistēmā preces pārdod vairāk nekā 4000 pārdevēju, piedāvājot vairāk nekā 3 miljonus preču. Grupas pārvaldītās vietnes apmeklē aptuveni 150 miljoni pircēju gadā.

PHH Group