Stena Line veicinās ilgtspējīgas kuģniecības attīstību ar mākslīgo intelektu
Publicitātes_foto

Viens no vadošajiem prāmju satiksmes uzņēmumiem Eiropā Stena Line plāno ievērojami samazināt degvielas patēriņu, stratēģiski izmantojot mākslīgo intelektu (MI). Uzņēmuma jaunā Ceļojumu optimizācijas sistēma (Voyage Optimization System) palīdzēs daudz efektīvāk optimizēt prāmja funkcijas, rezultātā samazinot degvielas patēriņu līdz 5 %.

Mākslīgais intelekts tiek plaši izmantots ne tikai uz sauszemes, bet arī jūrā. Prāmju satiksmes uzņēmums Stena Line testē jaunu MI sistēmu – Ceļojumu optimizācijas sistēmu (Voyage Optimization System) – maršrutā starp Liepāju un Trāvemindes ostu Vācijā. MI palīdz optimizēt kuģa ekspluatāciju, jo precīzi analizē dažādus kuģa pārvietošanos ietekmējošus faktorus, piemēram, vēju, viļņu augstumu un ūdens dziļumu reisa laikā, tādējādi nodrošinot nodrošinot pareizu un energoefektīvu jaudas izvadi. Šie dati tiek apkopoti reāllaikā un apstrādāti ar MI algoritmu palīdzību, tādējādi samazinot degvielas patēriņu un uzlabojot darbības stratēģijas īstenošanu.

“MI izmantošana ne tikai optimizē prāmja darbību, bet arī atbalsta mūsu redzējumu par ilgtspējīgāku nākotni. Ir patīkami apzināties, ka šī tehnoloģija palīdz panākt ievērojamu progresu mūsu centienos samazināt oglekļa emisijas un racionalizēt darbu, kā arī sniedz mūsu apkalpei vairāk laika ikdienas pienākumu veikšanai,” saka Mihaels Ljunge (Michael Ljunge), Stena Line digitālo inženierzinātņu vadītājs.

Palīgs kuģošanā

MI sistēmas izstrādātāji cieši sadarbojas ar prāmja komandu – stūrmaņiem un kapteiņiem, lai iegūtu pastāvīgu atgriezenisko saiti un veiktu nepieciešamās korekcijas. Šī sadarbība ir palīdzējusi ievērojami uzlabot MI risinājumus un pilnveidot to praktisko lomu prāmja darbībā.

“Viena no lielākajām problēmām MI ieviešanas gaitā bija nepieciešamība nodrošināt, lai ikviens uz klāja saprastu sistēmas darbības principus. Sākumā mēs sistēmai devām nosaukumu “AI Captain”, bet drīz pēc tam to mainījām, lai izvairītos no maldīgā priekšstata, ka MI turpmāk aizstās cilvēkus lēmumu pieņemšanā. Tā vietā tehnoloģija šobrīd tiek pozicionēta kā intelektuāls palīgs kapteinim un komandai lēmumu pieņemšanas gaitā, un tas ir veicinājis dabisku MI sistēmu integrāciju kā rīku, kas papildina cilvēka pieredzi un zināšanas,” skaidro Mihaels Ljunge.

Plašais MI lietojums un no tā izrietošais efektivitātes uzlabojums ir tikai sākums. Ņemot vērā Stena Line tehnoloģiju lietojumu, uzņēmums, visticamāk, saglabās līderpozīcijas videi draudzīga un inovatīva jūras transporta jomā. Jaunievedumi tiek īstenoti Stena Line vispārējās stratēģijas ietvaros, kas vērsta uz ilgtspējīgu risinājumu integrēšanu visās uzņēmuma darbības jomās, tostarp MI palīga ieviešanu Sembo (ceļojumu aģentūrā, kura ietilpst Stena Line Travel grupā), lai uzlabotu ceļojumu plānošanu un rezervāciju procesu, tādējādi pilnveidojot ierasto tūrisma nozares darbību.

Par Stena Line

Stena Line ir viens no vadošajiem prāmju uzņēmumiem Eiropā ar 40 kuģiem un 20 maršrutiem Ziemeļeiropā un Vidusjūrā, kas katru gadu nodrošina 33 300 reisu. Stena Line ir svarīga Eiropas loģistikas tīkla sastāvdaļa: uzņēmums izstrādā jaunus kombinēto pārvadājumu kravas risinājumus, apvienojot pārvadājumus pa dzelzceļu, sauszemes ceļiem un jūru. Ar tās apjomīgajiem pasažieru pārvadājumiem Eiropā Stena Line ir arī nozīmīga loma tūrisma jomā, jo uzņēmums nodrošina arī plašus pasažieru pārvadājumus. Šis ir ģimenes uzņēmums, kas dibināts 1962. gadā. Tā galvenais birojs atrodas Gēteborgā. Stena Line strādā 6300 darbinieku, un tā gada apgrozījums ir 19 miljardi Zviedrijas kronu.

www.stenaline.com


 

Stena Line