
Turpinot uzņēmuma stratēģisko virzību strādāt pēc iespējas dabai draudzīgākā veidā un produktu sortimentā pakāpeniski iekļaut arvien vairāk ilgtspējīgi ražotu, ekoloģiski audzētu produktu, "Narvesen" spēris nozīmīgu soli: lai mazinātu cilvēku saimnieciskās darbības sekas, kas rodas, audzējot kafiju, no 2024. gada 26. maija "Narvesen" saviem klientiem piedāvās kafiju, kas gatavota tikai no ekoloģiski audzētām kafijas pupiņām.
Jaunās “Narvesen” kafijas pupiņas tiek audzētas Kolumbijā un Hondurasā ar videi draudzīgām metodēm kafijas saimniecībās, kurām ir piešķirts organiskas kafijas audzēšanas sertifikāts. To audzēšanas procesā augsne tiek bagātināta tikai ar bioloģisku mēslojumu, piemēram, pupiņu mizām un kompostu. Šāds pupiņu audzēšanas process būtiski samazina gan apkārtējai videi nodarīto kaitējumu kafijas pupiņu audzēšanas vietās, gan ļauj izaudzēt kvalitatīvākas kafijas pupiņas, kas jūtams arī kafijas garšā.
“Ilgtspēja ir viens no mūsu uzņēmuma galvenajiem biznesa pamatprincipiem. Tāpēc gan uzņēmuma procesi, gan produktu sortiments nemitīgi tiek pilnveidots, lai kļūtu dabai vēl draudzīgāks. “Narvesen” mērķis ir piedāvāt arvien vairāk atbildīgi audzētu vai ražotu produktu, kā arī maksimāli samazināt dažādu neorganisku pārtikas konservantu, izejvielu daudzumu piedāvātajos produktos, nodrošinot alternatīvas, kurās izmantoti dabai draudzīgi aizstājēji. Kafija ir viens no klientu vidū visiemīļotākajiem “Narvesen” produktiem, tādēļ pēc iespējas ātrāka pāreja uz ekoloģisku kafiju bija pašsaprotama. Ceram, ka no mūsu uzņēmuma piemēra iedvesmosies arī citi kafijas tirgus dalībnieki un videi draudzīgu produktu izmantošana jau tuvākajā nākotnē būs ierasta prakse,” komentējot uzņēmuma pāreju tikai uz ekoloģiskām kafijas pupiņām, norāda SIA “Reitan Convenience Latvia” (“Narvesen” un “Caffeine”) valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.
Kafijas pupiņu maisījums, kas turpmāk tiks izmantots kafijas un kafijas dzērienu pagatavošanā “Narvesen” tirdzniecības vietās visā Latvijā, sastāv no 70% Hondurasā audzētas ekoloģiskas kafijas un 30% Kolumbijā audzētas ekoloģiskas kafijas. Kafijas pupiņas ir tumši grauzdētas, un no tām pagatavotajā dzērienā jaušamas šokolādes un karameles garšas notis. Jāatzīmē, ka “Reitan Convenience Latvia” piederošajā kafejnīcu tīklā “Caffeine” ekoloģisku kafiju klienti var baudīt no 2022. gada vasaras.
Pāreja uz ekoloģiski audzētu kafiju ir vēl viens solis pretī “Narvesen” izvirzītajiem mērķiem kļūt par vispusīgi ilgtspējīgu uzņēmumu. Šobrīd uzņēmums jau atteicies no plastmasas kafijas krūzītēm, piedāvājot klientiem 100% pārstrādājamas līdzi ņemamās papīra krūzes ar vāciņiem, kā arī aicinot iegādāties dzērienus līdzi atnestajās krūzēs. Tāpat “Narvesen” veicis maisiņu, desertu un sulu glāzīšu, salmiņu, salvešu u. c. nomaiņu uz videi draudzīgām alternatīvām un īstenojis virkni aktivitāšu, lai samazinātu pārtikas atkritumu apjomu un nodrošinātu atkritumu šķirošanu. Uzņēmums strādā pie tā, lai piedāvātu saviem klientiem arvien vairāk reģionālu, dabai draudzīgā veidā ražotu un audzētu produktu, kā arī 2025. gadā pavisam atteiktos no sprostos turētu vistu olu izmantošanas produktos savā sortimentā.
Foto: https://failiem.lv/u/cet7y2jqkv
“Narvesen”