
Vīriešu mentālās veselības atbalstam radītās "Narvesen" kampaņas "Nokod desiņu par vīriešiem" laikā šī gada februārī pārdots par 36% vairāk hotdogu salīdzinājumā ar tādu pašu laika periodu pērn. No katra pārdotā hotdoga 5 centi jeb kopsummā vairāk nekā 5000 eiro tiks ziedoti biedrībai "Ogle", kuras misija ir izglītot sabiedrību, novērst mentālās veselības problēmu rašanos un mazināt pašnāvību riska izplatību Latvijā.
Latvija jau gadiem ierindojas Eiropā veikto pašnāvību skaita TOP 3, un lielāko daļu pašnāvību veic vīrieši. Vairums pašnāvību saistīts ar depresiju, psihoemocionālās veselības problēmām un nevēršanos pēc palīdzības. Kampaņas “Nokod desiņu par vīriešiem” ietvaros “Narvesen” kopā ar biedrību “Ogle” visu februāri aktualizēja vīriešu mentālās veselības nozīmi un aicināja ikvienu iesaistīties veselīgākas sabiedrības veidošanā, iegādājoties hotdogu un tādējādi ziedojot 5 eiro centus biedrībai “Ogle”, lai kopīgiem spēkiem radītu vidi, kur visiem, jo īpaši vīriešiem, būtu vienlīdzīgas tiesības jebkurā brīdī saņemt nepieciešamo atbalstu.
“Hotdogs jau gadiem ilgi ir viens no pieprasītākajiem produktiem “Narvesen” sortimentā – nemainīgi populāra žanra klasika. Ļoti priecājamies, ka mūsu hotdogi ne tikai sniedz sāta sajūtu un garšas baudījumu, bet arī palīdz aktualizēt visai sabiedrībai svarīgu problēmu un dot ieguldījumu tās risināšanā. Mēs esam par līdztiesību ģimenē, darbā, iespējās un arī emocijās un uzskatām, ka emocijām dzimumu atšķirības nepastāv. Ceram, ka šī kampaņa mudinās vairāk cilvēku laikus pamanīt, ka kādam tuvam vīrietim – draugam, kolēģim, brālim, tēvam, vīram u. c. – nepieciešama palīdzība. Mīļš vārds, atklāta saruna, līdzās būšana un savlaicīgs atbalsts var novērst traģēdiju,” stāsta SIA “Reitan Convenience Latvia” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.
Biedrības “Ogle” misija ir mazināt pašnāvību riska izplatību Latvijas sabiedrībā un novērst mentālās veselības problēmu rašanos, izglītojot sabiedrību par to lielo nozīmi. Kā norāda biedrībā “Ogle”, vīriešu mentālā veselība ir viena no galvenajām tēmām sabiedrības labbūtības kontekstā, tomēr vienlaikus arī viena no mazāk apspriestajām.
“Ja runājam par stigmu mentālās veselības tematos, pievienojiet vārdu “vīriešu”, un stigma kļūst vēl lielāka. Daudzas saskarsmes problēmas, ko sabiedrība piedzīvo, izriet tieši no tā, ka mūsu večiem ir slikti, bet viņi ir izauguši nespējīgi par to runāt un lūgt palīdzību. Problēma nav atsevišķos indivīdos, pārmaiņas ir vajadzīgas visā sabiedrībā. Kampaņas laikā saņēmām ļoti daudz atsauksmju, interesantu komentāru un ziņu, kas liecina par to, ka arī pašiem vīriešiem gribas kaut ko mainīt. Šķiet, šī ir pirmā šāda mēroga kampaņa Latvijā, un ceru, ka arī citi uzņēmumi sekos “Narvesen” piemēram, lai kopā radītu pozitīvas pārmaiņas. Cerams, inerce nemazināsies līdz pat Mentālās veselības festivālam, ko rīkosim 12. un 13. jūlijā, kad šo tematu kopā ar ekspertiem apspriedīsim vēl dziļāk,” saka biedrības “Ogle” pārstāvis Jānis Cepurītis.
Mentālās veselības festivāls norisināsies 12. un 13. jūlijā Olaines Mežaparkā. Par godu biedrības “Ogle” 5. jubilejas gadam pirmo reizi festivālā ieeja būs bez maksas ar iespēju ziedot biedrības darbībai. Biedrība radās traģiska ģimenes notikuma rezultātā, kad brālis pameta dzīvi. 13. jūlijā viņam apritētu 30 gadu, tāpēc festivālā īpašs uzsvars tiks likts uz vīriešu mentālo atbalstu, stigmas laušanu un izturības būvēšanu. Festivālā kā katru gadu būs iespēja apmeklēt dažādas speciālistu un ārstu lekcijas, iepazīt cilvēku personīgās pieredzes, izmēģināt praktiskās darbnīcas – kustības un mākslas terapijas, meditāciju, jogu, u. c., skatīties mentālajai veselībai veltītas filmas, par ziedojumu tikt pie jauna tetovējuma, konsultēties privātā sarunā ar psihoterapeitiem un psihologiem, apmeklēt aktivitātes sadarbības organizāciju teltīs, atpūsties pie labas mūzikas un visas dienas garumā sarunāties ar kādu no biedrības pārstāvjiem par jebkuriem jautājumiem un tēmām.
SIA “Reitan Convenience Latvia