
Kā liecina tirdzniecības centra internetā 220.lv, kuru pārvalda "PHH Group", pārdošanas tendences 2023.gadā, visa gada griezumā pircēji internetā visvairāk iegādājušies rotaļlietas, mājsaimniecības preces un mazo sadzīves tehniku. Vērtējot pārdoto preču apjomus, populārākajās preču kategorijās pārdotas vairāk nekā 200 000 rotaļlietu, vairāk nekā 175 000 mājsaimniecības preču un gandrīz 138 000 mazās sadzīves tehnikas preču.
Saskaņā ar 220.lv datiem, trīs populārākās preces, kas aizvadītā gada laikā iegādātas visvairāk, bijušas - Elizabeth Arden dezodorants sievietēm “Green Tea”, foto papīrs Fujifilm ColorFilm Instax mini Glossy un bezvadu austiņas JBL Tune.
"Pērn, līdzīgi kā aizvadītajos gados, vispieprasītākās bijušas sezonālās preces. Aktīvākā tirdzniecība 2023.gadā notika janvārī un pirmssvētku periodā - novembrī un decembrī, kad cilvēki iegādājās dāvanas. Pērn novērojām, ka pircēji arī Latvijā arvien vairāk pievērš uzmanību preču kvalitātei un cenai, piemēram, izvēloties atpazīstamāku zīmolu un ražotāju preces, kas tradicionāli bija vairāk raksturīgs iedzīvotājiem Igaunijā," norāda 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols.
Biežākie pirkumi populārākajās preču kategorijās
2023.gadā spēļu kategorijā visvairāk pārdotās preces bija Decoartlt abpusējie flomāsteri, LEGO konstruktors Icons Orhid un rotaļlieta Night Light Projector Astronaut ar LED 3D gaismas efektiem. Pagājušajā gadā pircēji šajā preču kategorijā iztērēja vidēji 18 eiro par pirkumu.
Tikmēr mēbeļu kategorijā populārākās preces bija plaukts Nore, tā paša zīmola sēžammaiss jeb pufs un naktsskapītis Malwa.
Smaržu kategorijā pirktākais bijis parfimērijas ūdens Lanvin Eclat D'Arpege, tualetes ūdens Dolce&Gabbana 3 L'Imperatrice un tualetes ūdens Calvin Klein CK IN2U Her. Pērn pieaugusi arī interese pēc nišas aromātiem, kuru vidējā pirkuma summa bija aptuveni 150 eiro.
Visvairāk pārdotie produkti viedierīču kategorijā bija viedtālrunis Xiaomi Redmi un divi Samsung Galaxy viedtālruņu modeļi. Vidēji pircēji šajā kategorijā par pirkumu tērēja 153 eiro. Audio, video un TV kategorijā 2023. gadā dominēja Samsung un LG televizori un portatīvais skaļrunis JBL PartyBox.
Elektronikas preču kategorijā populārākie pirkumi bija pūku noņēmējs Philips, asinsspiediena mērītājs Omron M3 Comfort, mikroviļņu krāsns Hisense un Xiaomi elektroniskie svari.
Apģērbu, apavu un aksesuāru kategorijā pirktākās preces bija zīmola Didriksons bērnu bikses LÖVET, zīmola Luhta sieviešu ziemas mētelis IISALMI un zīmola Demar bērnu ziemas zābaki Kenny 2.
Populārākie pirkumi sporta, atpūtas un tūrisma preču kategorijā bija iHike guļammaiss, vingrošanas paklājiņš Tunturi un elektriskais velosipēds Cityway Pro.
Dārza preču kategorijā dominēja pirkumi par vidējo cenu 25 eiro vērtībā. Pirktākās preces bija benzīna darbināms krūmgriezis, trimmeris no HPG, benzīna darbināms pašgājējs zāles pļāvējs no HPG un automātiskais jumta lūkas atvērējs no Thermovent. Tikmēr šajā pašā kategorijā, kur pirkumu cenas svārstījās ap 3000 eiro, pirktākās preces bija gaisa-ūdens siltumsūknis Cooper&Hunter, vasarnīca Luuna 2850 un dārza traktors Hecht.
Par PHH Group
PHH Group izveidoja privātā kapitāla investors Mid Europa, apvienojoties lielākajiem tiešsaistes mazumtirgotājiem, proti, Pigu.lt Lietuvā, 220.lv Latvijā, Kaup24.ee un Hansapost.ee Igaunijā un Hobbyhall.fi Somijā. Kopš 2021. gada koncerns piedzīvojis biznesa transformāciju, izveidojot lielāko un uzticamāko tirgu reģionā. Grupas Marketplace ekosistēmā preces pārdod vairāk nekā 4000 pārdevēju, piedāvājot vairāk nekā 3 miljonus preču. Grupas pārvaldītās vietnes apmeklē aptuveni 150 miljoni pircēju gadā.
PHH Group