Apvienotās Karalistes nikotīna tvaicēšanas nozare ievieš pašregulācijas rīcības kodeksu
publicitates foto

Apvienotajā Karalistē nikotīna tvaicēšanas nozare ir ieviesusi pašregulācijas rīcības kodeksu, ar mērķi brīvprātīgi regulēt nozari. Šis kodekss ietver visaptverošus noteikumus attiecībā uz produktu nosaukumiem, dizainu, reklāmu un pārdošanu, it īpaši, lai risinātu bažas par nepilngadīgo personu piekļuvi un eksperimentiem ar elektroniskajām cigaretēm. Rīcības kodekss kalpo kā instruments atbildīgai nozares darbībai, nodrošinot aizsardzību nepilngadīgām personām un veidojot pozitīvu ietekmi uz sabiedrību un vidi

Rīcības kodekss, tajā skaitā, paredz šādas prasības:
1. Piegādājot produktus, nodrošināt atbilstību Apvienotās Karalistes noteikumiem un, ja
nepieciešams, paziņot to uzraudzības iestādēm.
2. Nepiegādāt produktus ar zīmoliem vai nosaukumiem, kas mērķē uz peļņas gūšanu no
pazīstamiem pārtikas, dzērienu, konditorejas izstrādājumu, multfilmu vai izklaides zīmoliem
(piemēram, Skitle, Prime, Fantasi, Coka Cola, Jolly Ranger).
3. Izvairīties no produktu piegādes, kuru garšas nosaukumi asociējas ar zināmiem pārtikas,
dzērienu, konditorejas izstrādājumu, multfilmu vai izklaides zīmoliem (piemēram, gumijas
lācis, Haribo, Orio, Red Bull).
4. Piegādāt tikai produktus ar garšas nosaukumiem, kas precīzi atspoguļo garšas profilu un
nepievērš bērnu uzmanību ar abstraktiem nosaukumiem (piemēram, "pūķa asinis", "vienradža
kokteilis", "varavīksnes sprādziens").
5. Piegādāt tikai produktus, uz kuriem nav redzami multfilmu varoņi vai izdomāti izklaides varoņi,
kas, galvenokārt, paredzēti jauniešiem.
6. Piegādāt tikai produktus, kas neatgādina rotaļlietas, dzērienu traukus, ūdens pudeles vai citas
formas, kas varētu interesēt jauniešus.
7. Ieviest piegādes ķēdēs uzticamības pārbaudes pasākumus, kuru mērķis ir samazināt produktu
piegādi mazumtirgotājiem, kuriem nav pieredzes tādu produktu pārdošanā, kuriem ir vecuma
ierobežojums, vai kuriem nav stingru vecuma pārbaudes protokolu. Tie varētu ietvert
normatīvo prasību paziņošanu vairumtirdzniecības klientiem un paraugprakses norādījumu
sniegšanu par to, kā izpildīt noteikumos ietvertās pārbaudes.
8. Ievērot saistības saskaņā ar atkritumu un pārstrādes noteikumiem pašu uzņēmumos un
paziņot par mazumtirgotāju pienākumiem mazumtirdzniecības klientiem.
Kodeksam jau pievienojās liela daļa nozares dalībnieku, kas pārstāv vairāk nekā 50% Apvienotās
Karalistes tirgū esošo vienreizlietojamo nikotīna tvaicēšanas produktu. Kodeksa ievērošanu uzrauga
Neatkarīgā britu nikotīna tvaicēšanas tirdzniecības asociācija (Independent British Vape Trade
Association jeb IBVTA).
Vairāk informācijas angļu valodā pieejams šeit

Beztabakas Produktu Asociācija