Food Union atskats uz 2023.gadu: dialogā ar kultūru un tautu
publicitātes foto

Tuvojoties gada nogalei, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums "Food Union" apkopojis 2023. gada uzņēmuma un piena nozares aktualitātes, kas paliks atmiņā visspilgtāk.

Par spīti ekonomiskajiem un humanitārajiem izaicinājumiem valstī un reģionā, “Food Union” ir parādījis izturību un spēju pielāgoties apstākļiem, rezultātā audzējot tirgus daļas un nostiprinot patērētāju lojalitāti mūsu galvenajiem produktu zīmoliem. To spējām paveikt, esot ļoti tuvu tautai – esot klātesoši ikdienā un svētkos, un svarīgos notikumos. Kā arī pateicoties saliedētajai “Food Union” komandai,” tā Sergejs Beshmeļņickis, “Food Union” vadītājs Centrālajā un Austrumu Eiropā.

Kultūras notikumi ar garšu

Tautas radīts Svētku sieriņš

Nenoliedzami, ka 2023. galvenais kultūrnotikums Latvijā bija “XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju svētku”, kas atstāja labu pēcgaršu teju katram Latvijas iedzīvotājam, un “Food Union” mērķis bija to veicināt. Tā pavasaris, pēc “Food Union” iniciatīvas, sākās ar Latvijas tautas sanākšanu kopā, izvēloties “Virssieriņa” garšu. Par cilvēku absolūto favorītu kļuva plombīra garšas biezpiena sieriņš “Kārums” ar magoņu sēkliņām un šokolādes glazūru. Tas veikalu plauktos nonāca jūnija sākumā, bet rudenī, pateicoties popularitātei pircēju vidū, saglabāja vietu pamatsortimentā. Savukārt novembrī Svētku sieriņu kolekciju papildināja vēl viens tautas izvēlēts gardums – “Kārums” ar rudzu rīvmaizi un dzērveņu-brūkleņu pildījumu.

Pirmais “Rīgas saldējuma festivāls”

Ja reiz piensaimniecība ir viena no mūsu nacionāli-svarīgākajām nozarēm, bet saldējums starp cilvēku iecienītākajiem našķiem, tad rodas jautājums – kāpēc Latvijas galvaspilsētā līdz šim vēl nekad nav noticis “Saldējuma festivāls”? Tas tika atrisināts šī gada 10. jūnijā, kad Vērmanes dārzā “Pirmā Rīgas saldējuma festivāla” ietvaros tika notiesātas vairāk nekā 6 tonnas jeb virs 50 tūkstošiem “Pols”, “Tio”, “Ekselence”, “Jungle Pop” un citu saldējumu porcijas, atstājot intrigu – vai “Saldējuma festivāls” būs arī nakamgad?

Izglītojošu ekskursiju programma “Piena klase”

Atsaucoties pastāvīgai vispārizglītojošo skolu pedagogu un skolēnu interesei par to, kā top dažādi iecienīti piena produkti un saldējums, “Food Union” radīja izglītojoši-izklaidējošu mācību programmu “Piena klase”. Tā ir paredzēta sākumskolas un pamatskolas vecuma bērniem kā aizraujoša ekskursija, kas notiek “Food Union” galvenajā rūpnīcā “Rīgas piena kombināts”, Bauskas ielā 180.

Garšas, kas lauž sirdis

Latvijas labākā saldējuma sezona pēdējā sešgadē

Šī gada vasaras mēnešos no maija līdz augustam ieskaitot jeb aktīvajā saldējuma pārdošanas sezonā kopējais saldējuma tirgus Latvijā pieauga par vairāk nekā +10%, savukārt “Food Union” pārdeva par +20% vairāk saldējuma nekā šajā periodā pērn, liecina uzņēmumā apkopotā informācija. To veicinājuši gan vasarīgie laikapstākļi, pārdomāti saldējumu jaunumi, un vēl līdz šim nepieredzētas atlaides, kas pircējiem nodrošināja plašu klāstu pieejamu saldējuma veidu. Tādējādi 2023. gads bija labākais saldējuma gads pēdējos 6 gados.

Eksportam jauna elpa

Par spīti dažādajiem izaicinājumiem, kādi bijuši uzņēmējdarbībā un sabiedrībā 2023. gadā, “Food Union” šajā gadā veiksmīgi atrada jaunus eksporta tirgus un attīstījis esošos. Latvijā ražota krēmsiera distribūcijas palielināšanas rezultātā, Ukraina šajā gadā atguvusi lielākā eksporta tirgus statusu, uzņēmumam dubultojot pārdošanas apjomus līdz 9 miljoniem eiro šajā gadā. Savukārt 2022. gada lielākais “Food Union” eksporta tirgus – Azerbaidžāna – ar ap 5 miljonu eiro apgrozījumu, kur uzņēmums pārdod skābo krējumu, šogad ierindojas godpilnajā otrajā vietā. Būtisku izaugsmi piedzīvojuši jaunie eksporta tirgi, piemēram Kazahstāna, uz kuru tiek eksportēti krēmsieri, audzējot pārdošanas apjomus trīs reizes, kā arī Bulgārija un Rumānija, uz kuriem 2023. gadā uzsākts biezpiena sieriņu eskports.

Piens aizvien vairāk internetā

Aprilī apritēja 3 gadi, kopš Latvijas patērētāji ir iepazinušies un ar katru dienu aizvien vairāk izmanto kovidlaikā radīto pārtikas produktu internetveikalu www.PienaVeikals.lv. Šo gadu laikā, pateicoties tam, ka cilvēki aizvien biežāk vēlas svaigus piena produktus saņemt pie mājdurvīm, šī e-komercijas rīka produktu sortiments palielināts par 5 reizēm. Populārāko pirkumu topu augšgalā ir tādi patērētāju mīlēti un Latvijā ražoti zīmoli kā “Limbažu piens”, “Valmiera”, “Kārums”, “Pols”, “Ekselence”, “Dobele”, “Balticovo”, “Spilva” un “Ķekava”.

Par “Food Union”:

Food Union  ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā, kā arī vadošais saldējuma ražotājs Baltijas valstīs. Food Union grupa Eiropā apvieno divus lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā – “Rīgas piena kombināts”, un “Valmieras piens”, kā arī distribūcijas uzņēmumu “Premia”, lielāko saldējuma ražotāju un piegādātāju Igaunijā un Lietuvā ar vienādu nosaukumu - “Premia”, lielāko saldējuma ražotāju Dānijā “Premier Is” un saldējuma izplatītāju “Hjem Is”, saldējuma ražotāju Norvēģijā “Isbjørn Is” un saldējuma izplatītāju “Den Norske Isbilen”, un saldējuma ražotāju Rumānijā “Alpin57Lux”. 2018.gadā Food Union atvēra divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā. 2022. gadā “Food Union” grupa Eiropā sasniedza EUR 293 miljonu apgrozījumu. “Food Union” grupā nodarbināti vairāk nekā 2500 cilvēku.

Food Union