„WIZZ AIR” PAUŽ GANDARĪJUMU PAR EIROPAS SAVIENĪBAS TIESĪBU AKTU PAR ILGTSPĒJĪGO AVIĀCIJAS DEGVIELU (SAF) IZMANTOŠANU
publicitates foto

Rīgā, 2023. gada 14. septembrī. Eiropas visstraujāk augošā un vidiski visilgtspējīgākā lidsabiedrība pasaulē „Wizz Air"1 atbalsta Eiropas Parlamenta tikko pirmajā lasījumā pieņemto regulu „ReFuelEU Aviation".

Wizz Air” uzņēmuma lietu un vides, sociālo un pārvaldības (ESG) jautājumu speciāliste Ivonna Moinihana sacīja: „„Wizz Air” ir lidsabiedrība ar visievērojamāko izmešu samazinājumu Eiropā, kas kopš pašiem pirmsākumiem atbalsta regulas „ReFuelEU Aviation” priekšlikumu. Eiropas Savienība nosaka pasaules klimata politikas standartus, un ES saistošais tiesību akts par degvielas uzpildīšanu nosaka minimālos SAF daudzumus, kas ir jāpiejauc parastajai aviācijas degvielai. Šo normu pieņemšana palielinās SAF piedāvājumu, kas ir izšķirīgi svarīgi, lai uzlabotu SAF pieejamību un izmaksas. „Wizz Air” ir sākusi gatavoties gaidāmajām ES normām, uzsākot sadarbību ar SAF ražotājiem un veicot pirmos kapitāla ieguldījumus SAF pētniecībā un izstrādē. Mēs uzskatām, ka nozaru sadarbība alternatīvo degvielu izstrādē ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā risināt pašreizējās klimata problēmas, un mēs joprojām esam apņēmības pilni līdz 2030. gadam par 25 % samazināt ogļskābās gāzes izplūdi. Tagad ir izšķirīgi svarīgi, lai valstu valdības izskatītu stimulus, kas ļautu palielināt ražošanu.”

„Wizz Air” ir izstrādājusi savu SAF stratēģiju, kas ietver nākotnes iepirkuma līgumu slēgšanu ar piegādātājiem, un jau ir parakstījusi līgumus ar „Mabanaft/P2X Europe”, OMV, „Neste” un „Cepsa”. Turklāt 2023. gadā „Wizz Air” ir veikusi pirmo 5 miljonu sterliņu mārciņu kapitāla ieguldījumu britu biodegvielas uzņēmumā „Firefly”, kā arī piedalījusies 50 miljonu ASV dolāru ieguldījumā biodegvielas jaunuzņēmumā „CleanJoule”, kas atrodas ASV, lai turpinātu SAF pētniecību un izstrādi.

2023. finanšu gadā1 „Wizz Air” sasniegtā ogļskābās gāzes izplūdes intensitāte ir 53,8 grami uz pasažierkilometru — tas ir par 11 % mazāk nekā iepriekšējā finanšu gadā2. Šis ir „Wizz Air” līdz šim zemākais reģistrētais rezultāts viena finanšu gada laikā un zemākais rādītājs galveno konkurējošo lidsabiedrību vidū3.

Par „Wizz Air”

Eiropas visstraujāk augošā ultrazemizmaksu lidsabiedrība „Wizz Air” ekspluatē 184 Airbus lidmašīnu A320 un A321 avioparku. Aizrautīgu aviācijas speciālistu kolektīvs nodrošina izcilu apkalpošanu un ļoti zemas biļešu cenas, padarot „Wizz Air” par 51,1 miljona pasažieru izvēli finanšu gadā F23, kas beidzās 2023. gada 31. martā. „Wizz Air” akcijas tiek kotētas Londonas fondu biržā ar kodu WIZZ. Nesen uzņēmums ir nosaukts par vienu no desmit pasaules visdrošākajām lidsabiedrībām pasaules vienīgās lidsabiedrību drošuma un piedāvājumu novērtēšanas aģentūras airlineratings.com vērtējumā, Air Transport World (ATW) 2020. gadā to atzina par gada lidsabiedrību, kā arī 2019. un 2023. gadā lidsabiedrība ieguva Air Transport Awards, kas ir visaugstākais pagodinājums, ko var saņemt lidsabiedrība vai persona, un izsaka atzinību personām un organizācijām, kuras izcēlušās ar lieliskiem rezultātiem, inovācijām un izciliem pakalpojumiem. 2021.-2023. gadā „Wizz Air” ir atzīta arī par ilgtspējīgāko zemizmaksu lidsabiedrību Pasaules finanšu ilgtspējas balvu pasniegšanā un par 2022. gada globālo vides ilgtspējības lidsabiedrību grupu aviācijas centra CAPA Aviācijas balvu par izcilību piešķiršanā. Lai uzzinātu vairāk par „Wizz Air”, apmeklējiet vietni https://wizzair.com/.

1 2022. gada 1. aprīlis–2023. gada 31. marts.

2 60,7 grami uz pasažierkilometru 2022. finanšu gadā (2021. gada 1. aprīlis–2022. gada 31. marts).

3 Pamatojoties uz jaunāko publicēto informāciju par izmešiem 12 mēnešos („Ryanair”, „EasyJet”). Pārskata periodu atšķirību dēļ skaitļi un laikposmi sakrīt nepilnīgi.

„Wizz Air”