
Nepilnas diennakts laikā apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums "Balcia" izvērtējis visus 7. augusta postošās vētras atlīdzības pieteikumus un pieņēmis pozitīvus lēmumus par atlīdzību izmaksu, daļai no atlīdzību pieteikumiem veiktas izmaksas.
Līdz otrdienas, 8. augusta, plkst. 18.00 “Balcia” kopumā saņēmusi 48 atlīdzības pieteikumus par postošo negaisu nodarītajiem kaitējumiem, pirmie pieteikumi no klientiem tika saņemti vēlā pirmdienas, 7. augusta, vakarā. Visi klientu pieteikumi par vētras un krusas nodarītajiem zaudējumiem ir apstrādāti un pieņemts pozitīvs lēmums par atlīdzības izmaksu. Apdrošināšanas uzņēmums jau ir veicis maksājumus vairākiem klientiem un rezervējis vēl vismaz 250 000 EUR. Tomēr reālo zaudējumu apmērs būs lielāks, jo klienti turpina iesūtīt remontdarbu tāmes un faktiskās izmaksas, kā arī uzņēmuma eksperti joprojām apseko vētrā cietošos īpašumus, lai novērtētu bojājumus un vienotos par atjaunošanas vai aizstāšanas darbu veikšanu.
“”Balcia” klientu apkalpošanu vienmēr ir izvirzījusi kā prioritāti, tādēļ mobilizējām mūsu klientu apkalpošanas resursus, lai pēc iespējas īsākā laikā varētu sniegt atgriezenisko saiti vētrā cietušajiem klientiem un palīdzēt ar operatīvu lēmumu pieņemšanu. Ar apdrošināšanas atlīdzību automatizācijas un mākslīgā intelekta risinājumu palīdzību spējām pieņemt lēmumus vienas dienas laikā. Vienkāršākos atlīdzības pieteikumus apstrādājām piecu minūšu laikā un gadījumos, kad kā atlīdzība izvēlēta naudas izmaksa, veicam attiecīgo maksājumu. Ātra reakcija no apdrošinātāja puses šajā situācijā ir kritiski svarīga mūsu Zemgales klientiem, kuru īpašumi bojāti vissmagāk,” stāsta “Balcia” viceprezidents Reinis Bērzkalns.
“Balcia” komanda turpina strādāt ārkārtas režīmā un uzņēmuma partneri operatīvi novērš postījumu sekas, lai pasargātu klientu īpašumus no tālākas negatīvas laikapstākļu ietekmes. Notiek pagaidu jumtu un logu uzstādīšana ēkām un transportlīdzekļu aizstāšana ar maiņas auto, tai skaitā – Tesla modeļa automašīnām. Piecos KASKO apdrošināšanas gadījumos transportlīdzekļi tiks norakstīti, jo to krusas radītie bojājumi ir pārāk būtiski, tādēļ remonts nav ekonomiski pamatots. Klientiem, kuriem nav iespējams uzturēties savā mājoklī, uzņēmums sedz pagaidu dzīvesvietas izdevumus.
“Diemžēl globālās sasilšanas rezultātā līdzīgas dabas stihijas Latvijā atgadīsies aizvien biežāk. Pirmdienas vētra ir spilgts piemērs tam, kā neparedzēti notikumi var ietekmēt mūsu drošību. Radītie zaudējumi ir atgādinājums, cik nozīmīga ir apdrošināšana, lai finansiāli aizsargātu savu īpašumu un dzīvību no neparedzētiem riskiem un to radītajām sekām. Redzot sekas pēc šīs vētras, aicinu ikvienu Latvijas iedzīvotāju neatlikt un rūpīgi izvērtēt nepieciešamos drošības pasākumus saviem īpašumiem un neaizmirst par nelaimes gadījumu apdrošināšanu, lai būtu droši par savu un ģimenes locekļu finansiālo drošību,” atgādina R. Bērzkalns.
“Balcia” klientiem, kuriem vētras un krusas laikā nodarīti zaudējumi, pieteikumus atlīdzībai iespējams ērti aizpildīt “Balcia” mobilajā lietotnē vai mājaslapā. Jautājumu gadījumos, lūdzam sazināties ar mūsu klientu servisa komandu, zvanot pa tālruni 82222 vai rakstot uz e-pastu balcia@balcia.lv.
Kristiāna Valbe-Uzrauga