
"UXDA", inovatīvā finanšu produktu dizaina aģentūra no Latvijas, ir ieguvusi divas "Red Dot" dizaina balvas par finanšu superlietotnes "my.t money" dizainu, kuru aģentūra veidoja Maurīcijas lielākajam telekomunikāciju uzņēmumam "Mauritius Telecom". Apbalvojums tika iegūts kategorijās "Finanšu lietotnes dizains" un "Lietotāju pieredzes dizains".
Saņemtās divas “Red Dot” dizaina balvas “UXDA” ir nozīmīgs sasniegums, kļūstot par pirmo lietotāju pieredzes dizaina aģentūru Latvijā, kas ir saņēmusi visu TOP3 pasaules dizaina konkursu balvas: “Red Dot Design Award”, “IF Design Award” un “A' Design Award”. Šo vadošo dizaina konkursu žūrijas atzinība liecina, ka Latvijas dizaineru līmenis atbilst augstākajiem starptautiskajiem standartiem.
“my.t money” superlietotne tika izstrādāta kā revolucionārs risinājums Maurīcijas salas iedzīvotāju dzīves uzlabošanai. Lietotne nodrošina visaptverošu pieredzi, kas iekļauj sevī gan finanšu, gan ikdienas pakalpojumu saņemšanu. Vairāku lietotņu un pakalpojumu sniedzēju vietā, šī novatoriskā lietotne tagad sniedz lietotājiem vairākas iespējas vienā, lietotājam draudzīgā saskarnē.
“UXDA” uzdevums bija panākt dažādu pakalpojumu integrāciju vienā lietotnē, nepārslogojot lietotājus ar informāciju un nodrošinot vienmērīgu lietotāja pieredzi. Tam bija nepieciešama pārdomāta plānošana, izpēte, prioritāšu noteikšana un simtiem lietotāju scenāriju projektēšana un testēšana. Rezultātā tika izveidota finanšu superlietotne, kas ieguva uzreiz divas “Red Dot” dizaina balvas, apliecinot uz lietotāju orientēta dizaina spēku un svarīgumu.
"Kāpēc “Mauritius Telecom” un simtiem vadošu uzņēmumu no 36 pasaules valstīm uztic savu digitālo finanšu produktu dizainu uzņēmumam no Latvijas? Kopš mūsu uzņēmuma dibināšanas pirms 8 gadiem, mūsu komanda ir izvirzījusi sev augstāko iespējamo latiņu finanšu produktu dizaina izstrādē. Mums ir ļoti svarīgi sekot līdzi tam, kā izskatās mūsu dizains salīdzinājumā ar labākajiem piemēriem no visas pasaules, un ne tikai finanšu sektorā. Un šādi starptautiski konkursi ir labākais veids, kā to atklāt un pārbaudīt sevi. Esam pārliecināti, ka “UXDA” dizaineru komanda nodrošina augstāko produktu dizaina standartu – “Red Dot” dizaina standartu," komentē Linda Zaikovska-Daukste, “UXDA” direktore un līdzdibinātāja.
“Red Dot” ir apbalvojums par augstu dizaina kvalitāti un šī konkursa pirmsākumi meklējami 1955. gadā. Tam ir trīs dizaina muzeji, kas atrodas Esenē, Singapūrā un Sjamenā. Produktu dizaineru aprindās “Red Dot” apbalvojums tiek uzskatīts par iekārojamāko un prestižāko dizaina apbalvojumu, līdzīgi kā “Oscar” apbalvojums kino industrijā. “Red Dot” zīme ir pasaulē plaši atpazīstams dizaina kvalitātes simbols, kas bieži sastopams vadošo zīmolu iepakojumā un reklāmā, piemēram, “Apple”, “Sony”, “Dyson”, “Bosch”, “LG”, “Samsung”, “Philips”, “Siemens”. Starp vairākkārtējiem uzvarētājiem ir arī premium dizaini no “Ferrari”, “Mercedes-Benz”, “BMW”, “Porsche”, “Maserati”, “Bang&Olufsen” un “Bulgari”.
Katru gadu konkursam tiek iesūtīti 20 000 pieteikumu no 60 valstīm. Katrs dizains tiek vērtēts, pamatojoties uz inovācijām, funkcionalitāti un lietotāju pieredzes kritērijiem. Tāpēc uzreiz divu “Red Dot” dizaina balvu iegūšana kalpo kā apliecinājums “UXDA” novatoriskajai un uz lietotāju orientētai pieejai, veidojot finanšu produktus starptautiskiem klientiem.
"Ja Latvijas uzņēmēji vēlas eksportēt savus pakalpojumus un produktus ar augstu pievienoto vērtību, tad ir jāpēta starptautiska dizaina pieredzi un jāņem vērā pasaules standarti un tendences. Digitālajā jomā produktu dizains ir viens no vissvarīgākajiem biznesa instrumentiem. Uzvara tādos globālos konkursos kā “Red Dot Award” pierāda, ka mūsu vietējiem dizaineriem ir lieliskas idejas un spēja veidot pārsteidzošus rezultātus pat ļoti sarežģītos izaicinājumos," komentē Aleksandrs Krēgers, “UXDA” dibinātājs.
Ar divām “Red Dot Award” dizaina balvām, kas pievienojas “UXDA” 25 saņemto starptautisko balvu kolekcijai, komanda turpina koncentrēties uz intuitīvu un draudzīgu finanšu produktu izveidi, kas veicina lietotāju apmierinātību, lojalitāti un biznesa izaugsmi finanšu uzņēmumiem. Šāda apņemšanās sasniegt izcilību un novatoriskā pieeja finanšu produktu dizainā palīdz Latvijas dizaina aģentūrai stabili attīstīties, neskatoties uz sīvo konkurenci dizainu pakalpojumu jomā.
2015. gadā Latvijā radītais zīmols “UXDA”, ir pasaulē pirmais dizaina uzņēmums, kas specializējas lietotāju pieredzes (User Experience – UX) dizaina veidošanā tikai finanšu zīmolu digitāliem servisiem. Uzņēmums sastāv no 20 cilvēku komandas, kas ir radījusi vairāk nekā 100 digitālo produktu arhitektūras un dizaina risinājumus vadošajiem finanšu uzņēmumiem no 36 valstīm, kā, piemēram, “Garanti BBVA”, “Emirates NBD”, “HSBC”, “Bank of Jordan”, “United Arab Bank” un “GCash” ar 76 miljoniem lietotāju. Uzņēmuma misija ir cilvēciskot finanšu industriju, balstoties uz lietotāju centrētu domāšanas veidu un dizainu.
Linda Zaikovska-Daukste