Vilcienu apkopju speciālisti Ostravā apgūst jauno elektrovilcienu montāžu un remontu

No 2023. gada 13. līdz 16. jūnijam "Pasažieru vilciena" Ritošā sastāva servisa departamenta vilcienu apkopju speciālisti "’Škoda Vagonka" ražotnē Ostravā, Čehijā intensīvās teorētiskās un praktiskās apmācībās apgūst zināšanas un prasmes jauno elektrovilcienu montāžai, iestatīšanai un remontam. Tās vada "Škoda Vagonka" un atsevišķu vilciena komponenšu ražotāju speciālisti.

Apmācībās piedalās ”Pasažieru vilciena” dzelzceļa transporta vadošais inženieris, galvenais tehnologs, elektronikas tehniķis un iekšējā aprīkojuma atslēdznieki. Apgūstamo tēmu loks ietver durvju un izbīdāmā pakāpiena montāžu, iestatīšanu un remontu, virsmu pārklājumu remontu, logu un priekšējā vējstikla montāžu, sēdekļu un citu salona elementu montāžu, pantogrāfa montāžu un iestādīšanu, elektroinstalācijas un komponenšu montāžu un nomaiņu, virsbūves priekšējās daļas un citu vagona detaļu montāžu un remontu.

Jauno elektrovilcienu ekspluatācijas uzsākšanai gatavojas arī apmācībās Latvijā. Tā, piemēram, pagājušajā nedēļā “Škoda Vagonka” speciālisti Rīgā gatavoja “Pasažieru vilciena” atbilstošo jomu darbiniekus darbam ar vilciena diagnostikas sistēmu, automātisko vilciena darbības sistēmu, videonovērošanas sistēmu, pasažieru informācijas sistēmu un apziņošanu ārkārtas situācijās, kā arī reklāmu pārraides sistēmu.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no modernizētām pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafiku visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Par AS “Pasažieru vilciens”

2001. gada 2. novembrī dibinātā akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” ir lielākais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. AS “Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2022. gadā uzņēmums pārvadāja 15,7 miljonus pasažieru, 98,8 % reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika.

 

AS “Pasažieru vilciens”