
Vienas sezonas laikā Latvijas iedzīvotāji vidēji sava dārza, pagalma, terases vai balkona labiekārtošanai tērē līdz 50 eiro, liecina dārzkopības produktu Upyard ražotāja SIA KRONUS iedzīvotāju aptaujas dati. Vienlaikus pētījums rada, ka vairāk nekā 1 000 eiro ir gatavi tērēt 3% Latvijas iedzīvotāju.
Vaicājot iedzīvotājiem, cik vidēji vienas sezonas laikā tērējat dārza, pagalma, terases vai balkona iekārtošanai, vispopulārākā atbilde bija 50 eiro, tā atbildot 19% respondentiem. Savukārt, kā otru biežāko respondenti izvēlējās no 51 līdz 100 eiro. Interesanti, ka vairāk nekā tūkstoš eiro plāno tērēt 3% Latvijas iedzīvotāju. Vēl 21% aptaujāto pauda, ka viņiem nav dārza pagalma vai vasarnīcas, ko nepieciešams labiekārtot.
“Protams, iedzīvotāju tēriņi ir atkarīgi gan no ienakumiem, gan no tā, vai cilvēki dzīvo daudzdzīvokļu mājās, kad izdekorēt un priecāties par augiem iespējams tikai balkonos vai uz logu palodzēm, vai mājā ar savu teritoriju un dārzu, kad jārēķinās ar lielākiem izdevumiem”, pētījuma rezultātus komentē KRONUS Mārketinga vadītājs Artjoms Minajevs. “Laba ziņa ir tā, ka šodien dārzkopības preču sortiments ir ļoti plašs un dažādiem maciņiem draudzīgs”, tā viņš.
Aptaujas ietvaros iedzīvotājiem, kuri atbildēja apstiprinoši uz jautājumu par to, ka mēdz tērēt līdzekļus dārza, pagalma, terases vai balkona labiekārtošanai, tika vaicāts, kur viņi visbiežāk iegādājas visu nepieciešamo šiem darbiem. 64% respondentu pauda, ka to dara dažādu preču mazumtirdzniecības veikalos, piemēram, DEPO, K SENUKAI vai citos, savukārt otra populārākā atbilde 18% bija – kā kuru reizi, atkarīgs no piedāvājuma. Tirgū vai organizētos gadatirgos dažādas dārza, pagalma, terases vai balkona labiekārtošanas preces iegādājas 7% iedzīvotāju, bet 6% izmanto interneta veikalus. Analizējot datus šķērsgriezumā, ievērojami vairāk tirgū vai organizētā gadatirgū iepērkas iedzīvotāji no Kurzemes, kuri šo atbildi izvēlējās 17% gadījumu, lai gan Vidzemē to pauda tikai 8%, Pierīgā – 7%, bet Rīgā un Latgalē tikai 4%. Savukārt interneta veikalu sniegtās priekšrocības ievērojami biežāk izmanto vīrieši, kuri to pauda 7%, bet sievietes tikai 4% gadījumu.
“Pašreiz lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju vislabprātāk dodas uz vietu, kur iespējams iegādāties visu – sākot no dārzu kastēm līdz pat augiem. Tas arī izskaidro mazumtirdzniecības vietu popularitāti,” saka Artjoms Minajevs, piebildot, ka arī KRONUS ražotie zīmola UPYARD dārzkopības produkti tiek pārdoti šajos mazumtirdzniecības tīklu veikalos.
Iedzīvotāju aptauju pēc SIA KRONUS pasūtījuma veica tirgus izpētes kompānija Norstat šā gada aprīlī, aptaujājot vairāk nekā tūkstoš iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem visā Latvijā.
PAR SIA KRONUS
SIA KRONUS — kokapstrādes uzņēmums, kas specializējies koka iepakojuma, metāla, DIY preču, dārzkopības produktu un koka dārza mājiņu ražošanā. Dārzkopības produktu un koka dārza māju segmenta attīstībai 2022. gadā, iegulot 40 tūkst. eiro, tika izveidots zīmols UPYARD. Šī iniciatīva bija daļa no uzņēmuma KRONUS globālās stratēģijas, kas paredz iekļūt Eiropas DIY un dārzkopības produktu tirgū. Latvijā UPYARD zīmola produkcija ir pieejama DEPO un K SENUKAI veikalu tīklos.
Uzņēmuma KRONUS produkcija tiek eksportēta uz 53 pasaules valstīm, bet dārzkopības produkti — uz vairāk nekā 15 valstīm. Galvenie noieta tirgi — Vācija, Zviedrija, Āzijas valstis.
SIA KRONUS — uzņēmums ar 100 % Latvijas kapitālu. Uzņēmuma līdzīpašnieki — Andrejs Dikins, Igors Ževaks un Aleksandrs Minajevs.
SIA KRONUS