
eTwinning konferencē apbalvos labākos izglītības iestāžu sadarbības projektus un diskutēs par pilsoniskās līdzdalības veicināšanu. Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros 1. novembrī Rīgā norisināsies nacionālā eTwinning konference "Līdzdalība skolās un pirmsskolās". Konference ir lieliska iespēja tiem, kurus interesē starptautisku skolu sadarbības projektu organizēšana, tehnoloģiju izmantošana mācību darbā un 21. gadsimta izglītības izaicinājumi. Konferences laikā skolu un pirmsskolu komandas prezentēs sešus labākos pagājušā mācību gada eTwinning sadarbības projektus. Neizpaliks arī vērtīgas diskusijas par skolēnu līdzdalību, inovācijām izglītībā un radošām pieejām, lai veicinātu skolēnu aktīvu iesaisti mācību procesā. Pasākuma noslēgumā apbalvos konkursa "Nacionālā eTwinning balva 2024" uzvarētājus.
Labākie projekti aptver dažādus mācību priekšmetus un kompetences
Jau otro gadu nacionālo eTwinning balvu pasniedz divās kategorijās — pirmsskolu un skolu eTwinning sadarbības projektiem. Šogad pirmsskolas pārstāvēs izglītības iestādes no Salaspils, Cēsu un Ludzas novada. Blontu pirmsskolas izglītības iestādē bērni pētīja nātres, to daudzveidību un izskatu, veidoja nātru pīnes un izzināja to pielietojumu kulinārijā, savukārt Salaspils 1. pirmsskolas bērni attīstīja radošumu un sīko motoriku, sniedzot otro dzīvi kurpju kastēm, kuras pārveidoja par dažādiem tēliem. Tikmēr Priekuļu pirmsskolas izglītības iestādē “Mežmaliņa” praktiski un radoši darbojoties izzināja kosmosu, astronautu dzīvi un darbu, kā arī uzlaboja angļu valodas zināšanas.
Skolas vecumposmā uz galveno balvu pretendē Ķekavas novada, Liepājas un Limbažu skolas. Jaunākā grupa — Baložu vidusskolas sākumskolas skolēni — pētīja stresa rašanās iemeslus un meklēja veidus, kā to mazināt. Liepājas Raiņa vidusskolas skolēniem bija iespēja atzīmēt Imanta Ziedoņa 90. gadu jubileju, radot savas versijas par krāsainajām pasakām, bet Limbažu Valsts ģimnāzijas skolēni paši izvirzīja mērķi virtuāli apceļot Eiropu, caur vienaudžu skatījumu iepazīstot citas Eiropas valstis, skolas un skolēnu ikdienu.
Finālisti (nejaušā secībā):
Pirmsskolas vecuma posma projekti
Salaspils novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Salaspils 1. pirmsskola” struktūrvienības “Jāņtārpiņš” projekts Transformation of shoe boxes (projekta iesniedzēja Mārīte Petrovska);
Priekuļu pirmsskolas izglītības iestādes “Mežmaliņa” projekts Find your way through the clouds! (projekta iesniedzēja Kristīna Bernāne);
Blontu pagasta pirmsskolas izglītības iestādes projekts Nettle researchers (projekta iesniedzēja Ingrīda Lubāne).
Skolas vecuma posma projekti
Liepājas Raiņa vidusskolas projekts Colorful stories (projekta iesniedzēja Daiga Straupeniece);
Baložu vidusskolas projekts Positive thought cards (projekta iesniedzēja Agnija Grigore);
Limbažu Valsts ģimnāzijas projekts Travelling Europe (projekta iesniedzēja Edīte Sarva).
Konkursā vērtē ne tikai to, kā projekts attīsta dažādas kompetences un kā integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi sadarbība starp projekta partneriem, kā projektā jēgpilni izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, kā arī cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts.
Līdzdalības veicināšana izglītības iestādēs
Bērnu un jauniešu līdzdalība sabiedrībā un politiskajos procesos ir būtisks demokrātijas stūrakmens, taču līdzdalība neveidojas pati par sevi — tā ir prasme, kas jāattīsta pakāpeniski, sniedzot jauniešiem iespējas izprast un piedalīties dažādos līdzdalības veidos. Izglītības iestādes ir ideāla vieta, kur skolēni var apgūt, kā uzņemties atbildību, realizēt savas idejas un sadarboties ar citiem.
Konferences laikā Kadrija Beirote (sākumskolas skolotāja, “Izaugsmes vietas DARĪTĀJIEM” radītāja un vadītāja) aicinās klātesošos domāt par to, kāpēc skolēnu līdzdalība ir tik būtiska, ko tā dod ikdienas darbā. Tāpat viņa runās arī par radošām un efektīvām metodēm, kā veicināt aktīvu līdzdalību mācību procesā, grupu darbos, projektos un kā iegūtās idejas iesaistīt ikdienas darbā.
Brigita Medne (līdzdalības entuziaste ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi neformālās izglītības mācību vadīšanā, jaunatnes jomas līdzdalības koordinatore SALTO Participation & Information resursu centrā, biedrības “Pašpārvalžu atbalstam” valdes locekle) vadīs darbnīcu, kurā pievērsīsies būtiskiem jautājumiem — kas īsti ir līdzdalība, kā to var “mērīt” un izvērtēt? Dalībniekiem būs iespēja ne tikai izzināt jaunākās tendences līdzdalības veicināšanā, bet arī uzzināt par resursiem un atbalsta iespējām, kas pieejamas gan Latvijā, gan starptautiskā līmenī.
Konferences programma: ej.uz/etw_konf_programma_2024.
Konferenci varēs vērot arī tiešsaistē, eTwinning Latvija Facebook lapā: https://www.facebook.com/etwinninglatvia.
Par eTwinning
“Nacionālā eTwinning balva” ir Latvijas skolu sadarbības projektu konkurss, kurā katru gadu aicinām piedalīties eTwinning projektu īstenotājus. Konkursa mērķis ir identificēt labās prakses piemērus eTwinning projektu īstenošanā Latvijā un apbalvot veiksmīgākos projektu veicējus.
eTwinning ir Eiropas Savienības programmas izglītības un mācību, jaunatnes un sporta jomā Erasmus+ aktivitāte, kura tiek īstenota, izmantojot projektu kā mācību metodi un nodrošinot kompetenču pieeju izglītībā, veicina pedagogu profesionālo pilnveidi IKT, metodikas un valodu jomā. Reģistrējoties eTwinning, skolotāji var īstenot projektus vietējā un Eiropas mērogā, izmantot bezmaksas tiešsaistes partneru atrašanas, sadarbības un projekta gaitas atainošanas rīkus, kā arī piedalīties vietējā un starptautiskā mēroga pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos gan tiešsaistē, gan klātienē. eTwinning reģistrējušies aptuveni 1 055 000 skolotāju, no kuriem 7500 ir Latvijas skolotāji. Informācija par citiem eTwinning pasākumiem – www.etwinning.lv.
Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra