Marketing Shake 2024 iezīmē tendences mārketingā, komunikācijā un personiskajā izaugsmē
publicitates foto

Ar jaunām zināšanām un iespaidiem 8. augustā, VEF kvartālā, tika aizvadīts jau septītais Marketing Shake festivāls, kas otro gadu pēc kārtas pulcēja ne tikai lektorus no Latvijas, bet arī tādām valstīm kā Igaunija, Zviedrija, Nīderlande, Čehija, Ukraina un Itālija. Pasākuma sezonas sauklis "Nočiep to, kas strādā. Elementāri" meklēja un atrada tos elementus, kas veido ideālo mārketinga miksu un palīdz ikdienā.

Galvenie atslēgas vārdi, kas vienoja kā runātājus, tā klausītājus, bija datu analīze, sociālie mediji, B2B mārketings, pārmaiņu vadība, iekšējā komunikācija un, protams, mākslīgais intelekts. Papildus ekspertu prezentācijām un praktiskajām darbnīcām dalībniekiem bija iespēja piedalīties interaktīvās diskusijās, veidot jaunus kontaktus, izbaudīt karstus vai atspirdzinošus dzērienus un nogaršot labāko street food kvartālā. Intrigu pasākumam piešķīra slepenais moderators (Balticovo valdes loceklis Toms Auškāps), bet par muzikālo pavadījumu visas dienas garumā rūpējās DJ Toms Polakens.

Mārketings sākas ar datiem, tāpēc likumsakarīgi, ka programmu atklāja Inta Priedola ar vērtību pētījumu par Latvijai un latvietim aktuālo pēdējo 10 gadu laikā. Kantar zīmolvede ilustrēja, kā ekonomiskie un politiskie procesi ietekmē mūsu vērtības, par svarīgākajām norādot drošību, ģimeni un tradīcijas, tai skaitā svētku svinēšanu un to radīšanu ikdienā. Tikmēr Diāna Butirina, Reprise biznesa attīstības vadītāja, salīdzināja nepietiekamu datos balstītu lēmumu pieņemšanu ar šautriņu mešanu tumsā, akcentējot, cik svarīga mārketinga profesionālim ir tik zināmā, bet bieži vien piemirstā A/B testēšana.

Kā vienojošais elements jebkurai efektīvai kampaņai vēl joprojām saglabājas mākslīgais intelekts (MI), tomēr HELVE radošais direktors Kristaps Cīrulis norādīja, ka tā sniegtie pakalpojumi netiek pilnībā izmantoti. Kristaps aicina izmēģināt populārākās lietotnes ChatGPT maksas versiju, jo tā paver daudz plašākas iespējas un spēj atrisināt teju jebkuru uzdevumu. MI Latvijā vēl joprojām ir salīdzinoši jauns, tāpēc ikviens var paspēt ielekt vilcienā un kļūt par konkurētspējīgu lietotāju profesionālā līmenī. Lai sāktu, nepieciešamas vien 15 minūtes dienā, iedrošina viņš. Tēmu turpināja Google reklāmas eksperts Nils Rooijmans no Nīderlandes, daloties praktiskos piemēros kā AI var palīdzēt pat tehniski sarežģītākos jautājumos, tai skaitā IT un kodēšanā “No MI nevajag baidīties, bet uztvert to kā savu personīgo asistenu.”

Kāda ir grafiskā dizainera loma mākslīgā intelekta laikmetā? Uz šo jautājumu risinājumu piedāvāja Marta Bula (Planktones studijas mākslinieciskā vadītāja), iezīmējot galvenās pārmaiņas un izaicinājumus, kopā ar auditoriju secinot, ka MI attēlu ģenerēšanā tiek izmantots galvenokārt, lai ietaupītu resursus un izmaksas, bet arī rastu radošākus risinājumus.

“Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju norāda uz saskarsmes problēmām uzņēmumā, kā rezultātā 7% strādājošo vēlas mainīt darbu” savos pētījumos dalījās klīniskā psiholoģe un Training Lab izaugsmes trenere Ginta Gaumala, piebilstot, ka slikta komunikācija nogalina labu nodomu, tādējādi samazinot uzņēmuma peļņu. “Lai novērstu cēloni jau pašā saknē, ir jāapzinās “zilonis istabā” un jāsarunājas, lai vienotos un uzklausītu, nevis pierādītu,” rezumēja Ginta, aicinot cilvēkus kļūt empātiskākiem vienam pret otru.

“Veiksmīgas komunikācijas pamatā ir humors, cilvēcība, empātija un autentiskums,” ar šādiem vārdiem pasākumu noslēdza Kristīne Mennika, LASAP valdes locekle. Viņa ilustrēja labākos piemērus darbā ar politiķu saziņu sociālajos tīklos, atgādinot, ka tieši cilvēks, cilvēcība un storytelling jeb stāstu stāstīšna ir mārketinga kodolā, neatkarīgi no pārstāvētās nozares.

2025. gadā festivāls notiks jau astoto reizi, taču šoreiz, ierastā augusta vietā, pārceļoties uz vasaras sākumu - 22. maiju. Tāpēc rezervējiet datumu un laicīgi iegādājieties biļetes par īpašo cenu www.marketingshake.lv mājaslapā. Vēl vairāk jomas profesionāļi, nozīmīgas tēmas un izaugsmes iespējas. Būs jaudīgi!

WE ARE VERY ir notikumu un mārketinga aģentūra. Ilggadējā pieredze mārketinga projektu un pasākumu organizēšanā palīdz uzņēmumiem sasniegt vairāk. Mēs esam mierā tikai ar pasākumu, kas ir kļuvis par Notikumu. Par Notikumu jums un tiem, kas jums ir svarīgi.

WE ARE VERY