Aptauja: 60% mazo uzņēmumu seko līdzi valsts ekonomiskajiem rādītājiem
publicitates foto

Multipakalpojumu uzņēmuma "Tele2" un "Norstat" veiktās mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) aptaujas dati liecina, ka 60% no šiem uzņēmumiem seko līdzi valsts ekonomiskās attīstības rādītājiem, piemēram, inflācijai, nodarbinātībai un iekšzemes kopproduktam. Vienlaikus jāatzīmē, ka liela daļa (40%) MVU to nedara.

MVU aptaujā arī noskaidrots, ka uzņēmumi paši faktiski neveic vai veic ļoti maz pētījumu par sev interesējošām un svarīgām tēmām. Proti, vairums jeb 78% aptaujāto uzņēmumu atzina, ka neveic, piemēram, klientu aptaujas vai tirgus pētījumus.

“Daudziem noteikti jau ir apnicis teiciens, ka dati ir jaunais zelts, arī man. Lai arī “vēdera sajūtai” biznesā ir nozīme, tomēr neapstrīdams ir arī fakts, ka dati var palīdzēt pieņemt pārdomātākus un precīzākus lēmumus, kā arī prognozēt dažādas tendences,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Bieži vien šķiet, ka, lai iegūtu vērtīgus datus, ir nepieciešamas sarežģītas datu sistēmas un analītika, taču mūsdienās arī pavisam vienkāršas sistēmas un lietotnes, kas, piemēram, integrētas mobilo sakaru tarifu plānos, ļauj uzņēmumiem iegūt vērtīgu informāciju par klientu apkalpošanas kvalitāti.”

Mazo un vidējo uzņēmumu aptauja sadarbībā ar “Norstat” veikta 2023. gada septembrī un oktobrī, aptaujājot 750 uzņēmumu pārstāvjus.

Par “Tele2”

“Tele2” ir multipakalpojumu uzņēmums cilvēkiem, kas nodrošina ātrāko mobilo internetu Latvijā, augstākā līmeņa apkalpošanu un plašu pakalpojumu klāstu – mobilos sakarus, mājas internetu, viedierīces, televīziju un apdrošināšanas pakalpojumus. “Tele2” ir viens no mīlētākajiem zīmoliem Latvijā un privātpersonu izvēle numur viens mobilo sakaru tirgū. Pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir vairāk nekā 1 miljons.

“Tele2”