
Multipakalpojumu uzņēmuma "Tele2" un pētījuma centra "SKDS" veiktās aptaujas dati liecina, ka aptuveni trešdaļa jeb 32 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā nav iegādājušies kādu produktu vai pakalpojumu, jo nav varējuši sazināties ar uzņēmumu. Aptuveni puse atzīst, ka gadījumos, ja nav varējuši sazināties ar uzņēmumu, viņi ir vērsušies pie konkurējošā uzņēmuma. Turklāt katrs astotais iedzīvotājs par savu negatīvo pieredzi ir pastāstījis citiem un publiski to kritizējis.
Aptaujas dati arī rāda, ka trešdaļa iedzīvotāju (33 %) sagaida, ka uzņēmumi atbildēs uz klientu jautājumiem pa tālruni vai digitālajā vidē mazāk nekā 1 stundas laikā, bet 30 % uzskata, ka vajadzētu atbildēt 1 līdz 4 stundu laikā. Kā atzīst “Tele2” pārstāvji, šīs klientu ekspektācijas ir visai augstas, tādēļ uzņēmumiem ir svarīgi domāt par to, lai klients justos sadzirdēts, pat ja neizdodas operatīvi atbildēt.
“Līdzīgu aptauju mēs veicām pirms diviem gadiem un varam redzēt, ka situācija ir mainījusies pavisam nedaudz. Proti, tikai par nepilniem 4 % procentpunktiem samazinājies to cilvēku skaits, kas nav varējuši sazināties ar uzņēmumiem, lai iegādātos preces vai pakalpojumus. Lai arī nedaudz pieaudzis to cilvēku īpatsvars, kuri ir gatavi gaidīt atbildi ilgāk nekā diennakti, faktiski nemainīgi liela palikusi cilvēku vēlme, ka uzņēmumi uz viņu jautājumiem atbildēs 1 stundas laikā,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Šie dati spilgti apliecina, cik būtiski ir operatīvi reaģēt uz klientu jautājumiem, jo savādāk ir ļoti liels risks, ka klienti aizies pie konkurentiem. No mūsu klientu pieredzes redzam, ka uzņēmumi arvien vairāk par to domā, jo šobrīd faktiski katrs otrais numurs, ko pieslēdzam uzņēmumiem, ir ar speciālo tarifa plānu, kas ļauj uzņēmumiem pārraudzīt un ērti vadīt klientu ienākošo zvanu plūsmu 24/7.”
Aptaujas dati rāda, ka visbiežāk pie konkurentiem, ja nav varējuši sazināties ar kādu uzņēmumu, ir vērsušies vīrieši vecumā no 25 līdz 44 gadiem ar vidēji augstiem vai augstiem ieņēmumiem, kas dzīvo Rīgā. Savukārt visbiežāk par savu negatīvo pieredzi publiski stāstījuši citiem respondenti vecumā no 18 līdz 24 gadiem ar vidēji augstiem ienākumiem.
Aptauja veikta sadarbībā ar pētījuma centru “SKDS” 2023. gada martā, aptaujājot 1005 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.
Par “Tele2”
“Tele2” ir multipakalpojumu uzņēmums cilvēkiem, kas nodrošina ātrāko mobilo internetu Latvijā, augstākā līmeņa apkalpošanu un plašu pakalpojumu klāstu – mobilos sakarus, mājas internetu, viedierīces, televīziju un apdrošināšanas pakalpojumus. “Tele2” ir viens no mīlētākajiem zīmoliem Latvijā un privātpersonu izvēle numur viens mobilo sakaru tirgū. Pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir vairāk nekā 1 miljons.
“Tele2”