Sadzirdi emocijas – jaunas iespējas, ko sniedz mākslīgais intelekts


Publicitātes foto
Pietiek vien ar pussekundi, lai izpaustu savas emocijas sejas izteiksmē, kuras lielākā daļa cilvēku spēj nekavējoties atpazīt. Viss, kas vajadzīgs, ir trenēta acs, laba nojauta un novērošanas prasmes. Taču jebkuru emociju nolasīšana no sarunu biedra sejas izteiksmes ir problēma, ar ko saskaras neredzīgi un vājredzīgi cilvēki ik dienas, un tas komunikāciju padara daudz sarežģītāku. Tieši šī problēma tiek risināta ar Huawei Mate 20 Pro viedtālrunī esošā mākslīgā intelekta sistēmas un īpaši izstrādātas aplikācijas palīdzību, kas ļauj neredzīgajiem saskatīt emocijas.

Emocijas savstarpējās saziņas pamatā

Daudzi no mums pat neapzinās, cik svarīga loma cilvēku attiecībās ir neverbālajai komunikācijai. Desmitiem sejas muskuļu atbild par vairāk nekā 10 000 dažādu sejas izteiksmju, kas ir kā atbildes reakcija cilvēka piedzīvotajām emocijām. Cilvēka sejas izteiksmju lasīšana ir instinktīva darbība, un vairumā sarunu noslēpt emocijas ir gandrīz neiespējami, taču problēmas ar redzi liedz daudziem cilvēkiem iespēju vērot savu sarunu biedru.

Pols Ekmans, pasaulē pazīstams psihologs un cilvēku emociju pētnieks, veica plašu pamatemociju pētījumu visā pasaulē, un, lai gan tā rezultātā viņš detalizēti aprakstīja vairāk kā 10 000 sejas izteiksmes, kuras veido 43 sejas muskuļi, Ekmans uzsvēra, ka tikai septiņas no tām ir pamatemocijas – gluži kā septiņas pamatkrāsas krāsu paletē. Tūkstošiem mikro izpausmju ir vienkārši šo pamatemociju kombinācijas, piemēram, priecīgs pārsteigums vai skumjas dusmas. Bieži vien šīs kombinācijas rodas, kad cilvēks vēlas slēpt savas patiesās emocijas no sevis vai kāda cita. Tomēr šīs emocijas var rasties arī apzināti – smaidam, kas ir prieka radīts, var būt dažādas nokrāsas, piemēram, smaids, kas nozīmē nicinājumu, flirtu vai viltu. “Emocijas ir mūsu eksistences pamats. Pateicoties tām, dzīvi ir vērts dzīvot,” uzskata P. Ekmans.

Revolucionāra Huawei radīta tehnoloģija

Izteiktos vārdus cilvēks var pielāgot, arī balss toni ir viegli nomainīt, taču, neredzot cilvēka seju, ir neiespējami precīzi nolasīt, kā viņš jūtas un ir pavisam viegli pārprast viņu reakciju un nodomus. Uzņēmums Huawei ar savu radīto tehnoloģiju palīdzību vēlas risināt šo problēmu, tāpēc kopā ar profesionāļu komandu ir radīta aplikācija Facing Emotions. Īpaši radītā aplikācija palīdz cilvēkiem ar redzes traucējumiem “nolasīt” septiņas pamata emocijas – prieku, dusmas, riebumu, skumjas, pārsteigumu, bailes un nicinājumu.

“Uzņēmuma Huawei mērķis ir parādīt, ka viedtālruņi, kuru jauda ar katru gadu tikai pieaug, var būt kas vairāk kā tikai verbālās saziņas līdzeklis un ikdienas asistents. Jaunais Mate 20 Pro flagmanis ir aprīkots ar jaudīgu mākslīgā intelekta (MI) sistēmu, kas ļauj Facing Emotions aplikācijai atšķirt sejas izteiksmes, tādējādi parādot pavisam jaunu veidu, kā tehnoloģijas spēj risināt dažādas problēmas,” stāsta Huawei Consumer Business Group Baltijas reģiona ģenerāldirektors Jaņs Fejs (Yan Fei).

MI ļauj datoriem un citām ierīcēm veikt tādus uzdevumus, kas pieprasa domāšanu. Tas mācās un uzkrāj informāciju, ko pēc tam spēj izmantot problēmu risināšanā. Huawei Mate 20 Pro ir aprīkots ar jaunāko Kirin 980 procesoru, kas apvienojumā ar Leica trīskāršo kameru ļauj tālruņa MI sistēmai pārveidot septiņas cilvēka pamatemocijas septiņās unikālās skaņās.

Kad tiek ieslēgta Facing Emotions aplikācija, telefona aizmugurējā kamera noskenē tās personas seju, kas sarunājas ar neredzīgo cilvēku. Tad MI, kam ir iemācīts atpazīt sejas izteiksmes un kustības, pārņem vadību un, pirmkārt, iezīmē tādus personas sejas elementus kā acis, degunu, uzacis un muti, un sāk analizēt sejas izteiksmi. Kad tikusi identificēta viena no septiņām pamatemocijām, aplikācija atskaņo konkrētu audio signālu. Tāpēc, piemēram, kad aplikācija nolasa smaidu, lietotājs dzirdēs priecīgu, dzīvīgu, marimbai līdzīgu skaņu, taču, ja aplikācija atpazīs skumju sejas izteiksmi, tā to pārtulkos melanholiskā skaņā.

Par Huawei Consumer BG:

Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto viena trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā atvērti kopā sešpadsmit izpētes un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa struktūrvienībām, tā nodarbojas ar viedtālruņiem, mobilajām platjoslas iekārtām, iekārtām mājām un mākoņpakalpojumiem. Huawei globālais tīkls balstās uz 20 gadu pieredzi telekomunikāciju nozarē, un uzņēmums darbojas, lai nodrošinātu jaunākas tehnoloģijas patērētājiem visā pasaulē.

Vairāk informācijas pieejams Huawei Business Group mājaslapā: [u]http://consumer.huawei.com/lv/[/u]

VILANDS
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  vannu restaurācija