
Gada nogale ierasti ir laiks, kad biežāk domājam par to, kā varam atbalstīt un palīdzēt citiem. Iespējas piedalīties labdarībā ir ļoti plašas – palīdzēt otram var ne tikai ziedojot naudu un sagādājot konkrētas mantas, dāvanas, bet arī veltot savu laiku.
Pētījumu kompānija Kantar veica aptauju, lai noskaidrotu, vai Latvijas iedzīvotāji šajos Ziemassvētkos plāno veikt kādu ziedojumu, piemēram, ziedojot naudu, dāvanas, pārtiku, drēbes, mantas, savu laiku u.c.
Rezultāti atklāj, ka teju trešdaļa (32%) Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka šajos Ziemassvētkos plāno veikt kādu ziedojumu, piemēram, ziedojot naudu, dāvanas, pārtiku, drēbes, mantas, savu laiku u.c., tostarp 2% iedzīvotāju norāda, ka šogad ziedos pirmoreiz, savukārt 30% – to darīs atkārtoti.
Divas piektdaļas (41%) iedzīvotāju ir norādījuši, ka neplāno veikt kādu ziedojumu šajos Ziemassvētkos. Desmitā daļa (10%) iedzīvotāju ir norādījuši, ka neziedos šogad, bet ir ziedojuši iepriekš, turpretim trešā daļa (31%) iedzīvotāju ir norādījuši, ka šogad neveiks ziedojumus.
Ceturtā daļa (27%) iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi šajā jautājumā.
Aplūkojot rezultātus sīkākās sociāli demogrāfiskajās grupās, atklājas, ka veikt ziedojumu šajos Ziemassvētkos salīdzinoši biežāk plāno sievietes, iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, latvieši, ģimenē latviski runājošie, kā arī iedzīvotāji ar vidējiem (EUR 701 – 1000) un salīdzinoši augstiem (EUR 1501 un vairāk) ienākumiem, turpretim caurmērā retāk – vīrieši, citas tautības iedzīvotāji (ne latviešu), nepilsoņi, iedzīvotāji ar vidējo izglītību, kā arī strādnieki.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija Kantar sadarbībā ar TV3 informatīvo rīta raidījumu “900 sekundes” veica laikā no 2024. gada 3. līdz 5. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.