Pielāgo rindu vadības sistēmu cilvēkiem ar redzes traucējumiem
publicitātes foto

Latvijas tehnoloģiju uzņēmums "Enter", kas izstrādājis rindu vadības sistēmu "Leyline", tās lietojamību pielāgojis arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Jaunais risinājums nodrošinās iespēju vājredzīgiem un neredzīgiem cilvēkiem, kā arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem iestāties rindā pakalpojumu saņemšanai, vietās, kur jaunā sistēma būs ieviesta. 

Rindu vadības kiosks ir aprīkots ar fiziskām pogām ar taktilajiem iezīmējumiem, skaļruni un audio pieslēgvietu, ātruma un skaļuma kontroli. Šie uzlabojumi rada iespēju arī pilnīgi neredzīgām personām iestāties rindā, izmantojot tikai skaņu un taktilo vadību. 

“Pieejamības uzlabošana mums vienmēr ir bijusi ļoti svarīga, tāpēc šim jautājumam pievēršam īpašu uzmanību. Dažādu sabiedrības grupu iekļautība kļūst arvien lielāka vērtība, un ļoti ceram, ka organizācijas izmantos mūsu risinājumu, lai paplašinātu savu pakalpojumu pieejamību arī cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Risinājumu testēšanā pieaicinām arī nevalstisko organizāciju pārstāvjus, lai tie patiešām atbilstu vājredzīgu un neredzīgu cilvēku spējām un vajadzībām. Piemēram, noskenējot QR kodu, telefonā var izmantot personalizētās ekrāna funkcijas un nav nepieciešams lejupielādēt lietotni, kas ir papildu ērtība,” saka skaidro “Enter” izpilddirektors Iļja Smišļājevs.

Plašs pielietojums 

Uzņēmuma izstrādātais risinājums ir plaši izmantojams - šādus kioskus ir iespējams izvietot ne tikai veikalos, poliklīnikās, bankās u.c., bet arī ārtelpā, lai vājredzīgi cilvēki varētu saņemt nepieciešamo informāciju publiskās vietās, piemēram, par apkārtni un navigāciju tajā, sabiedriskā transporta grafikiem un biļešu iegādi - visur, kur tiek monitorēta un organizēta klientu plūsma. 

“Risinājums būtiski uzlabo vājredzīgu un neredzīgu cilvēku iespējas apkārtējā vidē, jo kiosks ir pilnībā pieejams neredzīgiem cilvēkiem un ļauj patstāvīgi bez apkārtējo iesaistes un palīdzības izmantot pakalpojumu. Ekrāna krāsu shēma un fontu dizains ir draudzīgs cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Savukārt iespēja no kioska vai no sava telefona aprakstīt apkārtni nodrošina papildu ērtības gan vājredzīgiem, gan neredzīgiem cilvēkiem,” stāsta Rīgas Vājredzīgo un Neredzīgo biedrības “Redzi mani” valdes priekšsēdētāja Līga Ķikute.

Ieviests “Swedbank” filiālē 

“Leyline” risinājums ir ieviests vairākās valsts un privātās institūcijās, piemēram, Valsts ieņēmumu dienestā u.c., taču pirmā vieta, kur testa režīmā ir uzstādīts rindu vadības sistēmas risinājums cilvēkiem ar redzes traucējumiem, ir “Swedbank” filiāle tirdzniecības centrā “Akropole Alfa”.

“Latvijā ir ap 10 % iedzīvotāju ar kāda veida invaliditāti. Tā ir liela sabiedrības daļa, kurai ir grūtības saņemt pakalpojumus pilnvērtīgai dzīvei. Sadarbībā ar uzņēmumu “Enter” esam gatavi nodrošināt, lai dažāda veida pakalpojumi būtu pieejami arvien plašākam iedzīvotāju lokam. Šobrīd aktīvi strādājam, lai jaunais risinājums būtu pieejams arvien vairāk dažādu pakalpojumu saņemšanas vietās,” saka tehnoloģiju uzņēmuma “Hansab” izpilddirektors Gatis Romanovskis. 

Pieejamība būs jānodrošina ar likumu 

Lai uzlabotu preču un pakalpojumu pieejamību personām ar dažādiem fiziskiem vai kognitīviem traucējumiem, nākamā gada vidū stāsies spēkā “Preču un pakalpojumu piekļūstamības likums”, uzliekot virknei uzņēmumu pienākumu uzlabot pakalpojumu pieejamību. 

Jaunie noteikumi paredz, ka precēm vai pakalpojumiem ir jānodrošina to lietojamība ar vairāk nekā vienu sensoro kanālu. Proti, ja cilvēks ir neredzīgs, tad informācijai jābūt uztveramai ar dzirdi vai tausti, ja cilvēks ir vājdzirdīgs vai nedzirdīgs – ar redzi u.tml. 

Par “Enter”

Tehnoloģiju uzņēmums "Enter” ir dibināts 2005. gadā. Gadu gaitā uzņēmums ir īstenojis simtiem projektu dažādās nozarēs, izprotot un atrisinot klientu biznesa vajadzības. Pēdējo 10 gadu laikā uzņēmums pastiprināti pievērš uzmanību pakalpojumu pieejamības problēmai, cenšoties pieejamības principus nodrošināt visos izstrādātajos produktos.

Par “Hansab”

Uzņēmums “Hansab” ir vadošs tehnoloģiju risinājumu sniedzējs Baltijas reģionā, kas piedāvā inovatīvus un uz attīstību orientētus risinājumus finanšu, mazumtirdzniecības, drošības un publiskā sektora jomās. Ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi tirgū “Hansab” nodrošina augstas kvalitātes tehnoloģiskās platformas, kas uzlabo klientu darbības efektivitāti un drošību. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ietver skaidras naudas apstrādes sistēmas, pašapkalpošanās tehnoloģijas, piekļuves kontroles un video novērošanas sistēmas, kā arī citus automatizācijas un digitalizācijas pakalpojumus.

Uzņēmums “Hansab”