Aptauja: 75% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka dzīvnieki uzlabo emocionālo pašsajūtu un rada dzīvesprieku


Publicitātes foto
Saskaņā ar mājdzīvnieku barības zīmolu "Whiskas" un "Pedigree" un pētījumu aģentūras "Norstat" veikto aptauju, 75% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka kaķi un suņi uzlabo emocionālo pašsajūtu un rada dzīvesprieku. Tāpat cilvēki ir norādījuši, ka mājdzīvnieki palīdz iemācīties uzņemties atbildību un rūpes par citiem, palīdz izveidot un uzturēt aktīva dzīvesveida paradumus, kā arī ievērot noteiktu disciplīnu.

Šobrīd Latvijā notiek draudzīgas balsošanas sacensības “Suns vai kaķis?”, kuru mērķis ir ne tikai mudināt sabiedrību iestāties par dzīvnieku labturību un aizsardzību, bet arī noteikt, vai mēs esam suņu vai kaķu cilvēku valsts. Latvijas iedzīvotāji ir aicināti balsot īpašā tiešsaistes platformā www.sunsvaikakis.lv. Šobrīd aktuālie balsošanas sacensību “Suns vai kaķis?” rezultāti rāda, ka mūsu sabiedrībā ir vairāk kaķumīļu. Proti, 49,7% savu balsi ir atdevuši par suņiem, savukārt 50,3% - par kaķiem.

Neatkarīgi no tā, vai esam kaķu vai suņu mīļotāji, mājdzīvnieki ievieš mūsu dzīvēs dažādas priekšrocības. Lai tās noskaidrotu, balsošanas sacensību ietvaros ir veikta aptauja. Saskaņā ar aptaujas datiem, 75% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka kaķi un suņi uzlabo emocionālo pašsajūtu un rada dzīvesprieku, piemēram, mazinot vientulības sajūtu vai palīdzot izjust beznosacījuma mīlestību u.tml. Interesanti, ka šie aspekti galvenokārt ir bijuši nozīmīgi tieši jaunāko respondentu (83%) vidū vecumā no 18 līdz 29 gadiem.

Unda Ģēģere, LLU VMF Mazo dzīvnieku patversmes Jelgavā vadītāja norāda, ka, balstoties uz daudzu gadu pieredzi, cilvēki patversmēs ierodas dažādu iemeslu vadīti, bet lielākoties - viņi vēlas atrast kompanjonu: “Iemesli, kādēļ cilvēki adoptē dzīvniekus, atšķiras - kāds vēlas adoptēt mājdzīvnieku, lai būtu ar ko sarunāties, citi savā ikdienā grib ieviest jaunu rutīnu un meklē pavadoni garākām pastaigām u.tml. Es uzskatu, ka, ja pastāv saikne starp mājdzīvnieku un cilvēku, uzvarētāji ir abi! Mūsu darbs patversmē ir nodrošināt, lai īstais mājdzīvnieks satiktu savu īsto saimnieku.”

Aptaujā tika arī atklāts, ka, pēc 63% Latvijas iedzīvotāju domām, mājdzīvnieki palīdz iemācīties uzņemties atbildību un rūpēties par citiem, savukārt 52% ir pārliecināti, ka mājdzīvnieki palīdz izveidot un uzturēt aktīva dzīvesveida paradumus kā, piemēram, doties regulārās pastaigās, skriet, doties kopīgos izbraucienos vai vairāk laika pavadīt svaigā gaisā. Tajā pašā laikā katrs otrais aptaujas dalībnieks norāda, ka mājdzīvnieki palīdz disciplinēt cilvēkus, piemēram, mudinot laicīgi būt mājās un ieplānot mājdzīvnieku aprūpi, pašam saimniekam dodoties ilgākā ceļojumā.

Irina Zaiceva, biedrības “Pukainis.lv” pārstāve apstiprina, ka kaķi un suņi var ietekmēt cilvēku dzīves daudzos veidos: “Suņi var uzlabot cilvēku veselību, piemēram, suņu īpašnieki vairāk laika pavada pastaigās svaigā gaisā. Ģimenēs ar bērniem mājdzīvnieki iemāca bērniem uzņemties atbildību. Turklāt, suņa vai kaķa sabiedrībā cilvēks nekad nejutīsies vientuļš. Jāpiebilst gan, ka, adoptējot mājdzīvnieku, persona uzņemas lielu atbildību par jaunā ģimenes locekļa likteni. Mājdzīvnieki, kuri ir pavadījuši laiku bez saimniekiem un ir pavadījuši noteiktu dzīves posmu patversmē, visbiežāk izrādīs pateicību saviem jaunajiem īpašniekiem par krietni mierpilnāku un drošāku dzīvi. Pēc adaptēšanās perioda, mājdzīvnieks visbiežāk ātri vien izrādīs pieķeršanos, mīlestību un uzticību. Tas savukārt pozitīvi ietekmē cilvēka dzīvi.”

Balsošanas sacensības “Suns vai kaķis?” notiek līdz pat 4. oktobrim, kad visā pasaulē tiks atzīmēta Starptautiskā dzīvnieku aizsardzības diena. Balsošanas izskaņā mājdzīvnieku barības zīmoli „Whiskas” un „Pedigree” ziedos 7 tonnas mājdzīvnieku barības dzīvnieku patversmēm visā Latvijā, proti, dzīvnieku patversmēm “Ulubele”, “Labās Mājas”, “Slokas dzīvnieku patversme”, “Jelgavas dzīvnieku patversme”, “Pūkainis.lv”, “Liberta” un “Ar sirdi delnā”.

*Aptauju 2020. gada jūlijā/augustā veica “Mars” zīmoli “Whiskas” un “Pedigree”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Šajā aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 respondentu no visas Latvijas.

Par “Mars Petcare”

“Mars Petcare” darbojas jau vairāk nekā 75 gadus un tajā ietilpst trīs no pieciem galvenajiem mājdzīvnieku barības zīmoliem pasaulē - PEDIGREE®, WHISKAS® un ROYAL CANIN®. “Mars Petcare” ir augošs, aptuveni 50 zīmolu plašs segments, ko veido aptuveni 75 000 darbinieku no vairāk nekā 55 valstīm, veicinot dažādu mājdzīvnieku, piemēram, suņu, kaķu, zirgu, zivju un putnu, uztura un veselības vajadzības, kā arī padarot to par vienu no vadošajiem mājdzīvnieku barības uzņēmumiem pasaulē

Par “Mars, Incorporated”

“Mars” ir ģimenes uzņēmums, kam ir vairāk nekā gadsimtu ilga vēsture, ražojot dažādus produktus un piedāvājot pakalpojumus cilvēkiem un viņu mājdzīvniekiem. Ar vairāk nekā 35 miljardiem dolāru pārdošanas apjomos, kompānija ir globāla mēroga tirgus spēlētājs, kas ražo vairākus no pasaulē mīlētākajiem zīmoliem: M&M's®, SNICKERS®, TWIX®, MILKY WAY®, DOVE®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, WHISKAS®, EXTRA®, ORBIT®, 5™, SKITTLES®, UNCLE BEN'S® un COCOAVIA®. “Mars” darbinieki gādīgi rūpējas par pusi no pasaules mājdzīvniekiem, izmantojot kompānijas ražotos uztura un veselības produktus, kā arī pakalpojumu biznesu, piemēram, Banfield Pet Hospitals™, BluePearl®, Linnaeus, AniCura, VCA™ un Pet Partners™. “Mars” darbojas vairāk nekā 80 valstīs un tā galvenā mītne atrodas Maklīnā (McLean), Virdžīnijas štatā (ASV). Pieci “Mars” pamatprincipi - kvalitāte, atbildība, vienlīdzība, efektivitāte un brīvība – iedvesmo vairāk nekā 125 000 uzņēmuma darbinieku katru dienu rīkoties, lai palīdzētu radīt rītdienas pasauli, kurā planēta, tās cilvēki un mājdzīvnieki varētu plaukstoši dzīvot.

“Mars, Incorporated”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums