
IKT pakalpojumu sniedzējs "Bite" aicina iedzīvotājus būt vērīgiem, jo svētku izpārdošanu un īpašo piedāvājumu laikā strauji aktivizējas SMS krāpnieki, kuri izsūta cilvēkiem informāciju par viltus piedāvājumiem, loterijām, akcijām un naudas balvām. Visbiežāk īsziņās, kas tiek izplatītas arī izmantojot mobilo lietotni "WhatsApp", cilvēkus aicina reģistrēties krāpnieciskās interneta vietnēs, tādā veidā krāpniekam iegūstot lietotāja personīgos datus.
“Izpārdošanu laiks ir labs “aizsegs” krāpnieku darbībām. Šobrīd daudzi zīmoli aktīvi izsūta klientiem īsziņas par īpašajiem Lieldienu piedāvājumiem ar izdevīgām atlaidēm, savukārt krāpnieki izmanto šo laiku, lai izplatītu krāpnieciskas īsziņas ar līdzīgu saturu. Tas nereti notiek, izmantojot populāro saziņas lietotni “WhatsApp”. Nepievēršot papildu vērību īsziņu saturam, cilvēki ļoti bieži iekrīt krāpnieku lamatās. Jāpiebilst, ka šādi gadījumi novērojami visu mobilo operatoru tīklos, tādēļ pirmssvētku laikā aicinām īpaši rūpīgi izvērtēt saņemtās īsziņas un to saturu, piemēram, pārbaudot, vai informācija par minēto piedāvājumu atrodama arī zīmola mājaslapā. Visbiežāk krāpnieku izsūtītās īsziņas izskatās ticamas, tādēļ ir jāpievērš uzmanība numuram, no kura sūtīta īsziņa. Tāpat krāpnieku SMS tekstos bieži vien ir gramatiskas kļūdas vai īpašas rakstu zīmes zīmolu nosaukumos, piemēram, burtu “o” aizstājot ar nulli. Ja tiek saņemta aizdomīga īsziņa ar aicinājumu spiest uz kāda linka, ieteicams to uzreiz izdzēst, sūtītāju pievienojot bloķēto numuru sarakstam,” skaidro Una Ahuna-Ozola, "Bite" Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja.
Viņa papildina, ka krāpnieki izmanto zīmolu identitāti, to vārdā arī aicinot pieteikties dažādām akcijām, saņemt balvas u.tml. Galvenokārt krāpnieku mērķis ir panākt, lai cilvēki uzspiež uz nosūtītās saites un ievada savus datus. Reaģējot uz šādām īsziņām, cilvēki nodod savus datus krāpniekiem, kuri tālāk tos var izmantot citām krāpnieciskām darbībām. Tāpat tas ir veids, kā viegli izkrāpt naudu, piemēram, veicot pirkumu krāpnieciskajā linkā, cilvēks pārskaita naudu par akcijas produktu uz viltus kontu, taču pašu produktu nekad nesaņem.
Par “Bite”:
Bite” ir visstraujāk augošais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmums Latvijā, kas jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vajadzībām atbilstošus mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumus, nākamās paaudzes televīziju “Go3” un integrētus IKT risinājumus biznesa klientiem. Mobilā tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10 % apgrozījuma. Šobrīd jaudīgais “Bite” 4G internets ir pieejams jau 99 % valsts iedzīvotāju.
Bite”