
Sākot no 3.aprīļa LMT "Youtube" platformā un no 6. aprīļa LTV1 katru ceturtdienu plkst. 19:30 būs redzams jauns, izglītojošs dzīvesstila raidījums "Tava darīšana". Raidījumu vadīs uzņēmēja un televīzijas personība Marta Selecka un biznesa stratēģis Jānis Kļaviņš.
Raidījuma mērķis ir ļaut skatītājiem iepazīt biznesa pasauli līksmā un atraktīvā veidā, aicinot ikvienu nebaidīties vismaz pamēģināt uzsākt savu uzņēmējdarbību. Abi vadītāji, sarunājoties ar uzņēmējiem, mēģinās rast atbildes uz jautājumiem, kas nomāc cilvēkus, kuri vēl tikai plāno uzsākt savu biznesu: “Cik svarīga ir ideja? Kur dabūt naudu? Vai es neizgāzīšos?” un citiem. Raidījumā būs iespējams iepazīties gan ar tādiem tradicionāliem uzņēmējdarbības veidiem kā stādu audzēšana, maizes cepšana un alus brūvēšana, gan arī uzzināt vairāk par visnotaļ oriģinālām biznesa idejām – piemēram, graužamsieru suņiem un kartona pakaramajiem.
“Pašai kļūstot par uzņēmēju, sapratu, ka televīzijā un masu medijos kopumā ļoti iztrūkst mūsdienīga satura, kas iedvesmotu cilvēkus uz darīšanu. Mana iecere ar šo raidījumu bija interesanti pastāstīt par pašu uzņēmējdarbības esenci, kas sevī slēpj daudz prieka, radošuma un azarta,” stāsta raidījuma vadītāja Marta Selecka.
Martu skatītāji jau ir iepazinuši televīzijas raidījumos “TE!”, “Ziemeļu pusē” un “Literatūre”, bet raidījuma otram vadītājam – Jānim Kļaviņam – šī būs pirmā pieredze raidījuma vadītāja lomā.
“Konsultējot uzņēmējus visā Latvijā, sapratu divas lietas. Pirmkārt, tāda “panākumu atslēga” neeksistē, veiksmīgs uzņēmējs ir vienkārši darbīgs cilvēks, kam paveicas vairāk par citiem. Un, otrkārt, katrs no mazajiem uzņēmējiem var kalpot par iedvesmu citiem cilvēkiem, taču bez šo stāstu stāstīšanas medijos šī iedvesma nesasniedz “adresātu”. Dalība šajā raidījumā šķita loģisks turpinājums manai aizrautībai ar mazo uzņēmējdarbību visās tās formās,” stāsta Jānis Kļaviņš.
Raidījuma nonākšanu pie skatītājiem atbalsta un palīdz realizēt LMT un Luminor.
“Latvijas uzņēmējiem piemīt daudz lielisku īpašību – radošums, spēja domāt ārpus rāmjiem, saskatīt iespējas tur, kur tās neredz citi. Mums ir spēcīgi uzņēmumi ar stiprām tradīcijām un drosmīgi jaunuzņēmumi, kas pārsteidz starptautisko tirgu. Taču nereti latviešiem trūkst pārliecības par savu spēju būt soli priekšā citiem, tāpēc daudzas labas idejas paliek tikai ideju līmenī, kaut arī tām būtu lielisks biznesa potenciāls. LMT ir svarīgi atbalstīt jaunos un uzņēmīgos, tā stiprināt Latvijas uzņēmējdarbības vidi un inovatīvu uzņēmējdarbību,” saka LMT prezidents Juris Binde.
“Mazie un vidējie uzņēmumi ir vieni no Latvijas ekonomikas veicinātājiem, un Luminor bankai ir svarīgi atbalstīt šos uzņēmumus to attīstības, izaugsmes un vēlamo pārmaiņu ceļā. Mums ir būtiski sekmēt vēlmi kļūt par uzņēmēju un iedrošināt īstenot savas ieceres, atbalstīt un izglītot - esam gatavi būt padomdevējs un partneris arī turpmāk, lai palīdzētu uzņēmumiem sasniegt plānotos attīstības mērķus ilgtermiņā un īstermiņā,” Ilze Zoltnere, Luminor Korporatīvā departamenta vadītāja.
Marta Selecka ir žurnāliste, uzņēmēja, TV raidījumu veidotāja un vadītāja. Studējusi Komunikācijas zinātni LU, dibinājusi bērnu satura producēšanas uzņēmumu “Ausma Media”, kas 4 gadu laikā kļuvis par ļoti veiksmīgu, eksportspējīgu uzņēmumu. Martu biznesā saista azarts, ideju ģenerēšana un prieks par panākumiem.
Jānis Kļaviņš ir biznesa stratēģis, kurš zināšanas ieguvis kā zīmolvadības, mārketinga komunikāciju un mārketinga stratēģiju pasniedzējs SIA "Mārketinga akadēmija”. Zināšanas ar praktisko pieredzi papildinājis kā uzņēmējs - līdzdibinātājs zīmoliem “Ugunsmute”, “Sīkstulis”, mūžizglītības uzņēmumam “Inspired Academy”, līdzīpašnieks burgerēstuvēm “KOST” un naktslokālam “Nemiers”.
Raidījuma autors ir Ausma Media sadarbībā ar LMT un AS “Luminor Bank”.
Alise Avota – projekta vadītāja