Circle K pirmajā vietā nozarē starptautiskajā zīmolu ilgtspējas indeksā
Publicitātes foto

Circle K ieguvis 1. vietu Latvijā starp degvielas tirdzniecības pakalpojumu sniedzējiem Eiropas plašākajā neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā Sustainable Brand Index. Līdera pozīcija iegūta, ņemot vērā Latvijas patērētāju viedokli par ilgtspējīgāko nozares zīmolu. Pētījumā analizēti 50 dažādi produktu un pakalpojumu zīmoli Latvijā un kopumā starp tiem Circle K ierindojas godpilnajā 3. vietā.

Starptautiskais pētījums atklāj, ka pēdējo četru gadu laikā Igaunijā un Latvijā ir samazinājies to iedzīvotāju īpatsvars, kuri savos pirkumu lēmumos par prioritāti uzskata ilgtspējīgus un videi draudzīgus risinājumus. Latvijā par ilgtspēju aizdomājas 65% respondentu, savukārt Igaunijā tikai 60%. Pētnieki to skaidro ar dažādiem faktoriem, piemēram, karu, konfliktiem un saspringto ekonomiku, kas ilgtspējas jautājumu novirza otrā plānā. Savukārt Lietuvā, kur ilgtspējība zināmā mērā ir vairāk integrēta sabiedrībā un uzņēmējdarbībā, šie rādītāji ir auguši – lielākā daļa jeb 71% respondentu apgalvo, ka veicot pirkumu, izvēlas videi draudzīgākus produktus un pakalpojumus. Attīstība Baltijas valstīs liecina, ka zīmoli nevar uzskatīt ilgtspējību par pašsaprotamu un tiem ir nepārtraukti par to jākomunicē ar saviem patērētājiem.

Kā norāda Circle K Latvia izpilddirektors Sigitas Raila: “Mūsu mērķis ir integrēt ilgtspējīgas izvēles ikdienas lēmumos un procesos – no tīrākas degvielas līdz dabai draudzīgai pārtikai. Esam ceļā, lai samazinātu oglekļa emisiju, atkritumu daudzumu, pārstrādātu ūdeni, uzlabotu iepakojumus un padarītu katru braucienu videi draudzīgāku. Šobrīd palielinām ilgtspējīgas degvielas īpatsvaru, piedāvājot klientiem milesPLUS degvielu ar videi draudzīgu HVO biokomponenti un atbalstām pāreju uz elektrības izmantošanu, ieviešot jaunas uzlādes stacijas mūsu DUS tīklā.”

Arī pārtikas produkti un dzērieni stacijās tiek regulāri pārbaudīti visos ražošanas ķēdes posmos – no audzēšanas un apstrādes līdz transportēšanai un uzglabāšanai. Šobrīd visās Circle K stacijās tiek piedāvāta kafija no 100% ilgtspējīgi iegūtām kafijas pupiņām. Klienti var iegādāties karstos dzērienus savās krūzēs, tādejādi samazinot izlietoto vienreizlietojamo krūzīšu skaitu. Produktu izejvielas un iepakojumi tiek rūpīgi atlasīti un izstrādes procesā meklēti arvien jauni risinājumi, lai iepakojumu padarītu videi draudzīgāku. Lai samazinātu ēdienu pārpalikumu apjomu, klientiem tiek piedāvātas atlaides produktiem, kuriem tuvojas derīguma termiņa beigas.

Circle K iesaistās dažādu sociāli nozīmīgu projektu atbalstīšanā un rūpējas, lai uzņēmuma vērtības kalpotu par piemēru sabiedrībā. Šī gada sakumā Circle K uzsāka sociālu iniciatīvu “Vairosim labo!”, lai aktualizētu klientu aizskarošo attieksmi pret pārdevējiem un aicinātu nozari tai pievienoties. Iniciatīvas mērķis ir plašākā sabiedrībā aktualizēt jautājumu par darbinieku emocionālo labsajūtu un drošību, kā arī mazināt klientu jebkāda veida vardarbību pret darbiniekiem.

Kopš 2020. gada Circle K atbalsta labdarības kampaņu “Dod pieci!” - pērn labdarības maratonam tika saziedoti 106 tūkstoši eiro. Arī šobrīd degvielas uzpildes stacijās norisinās labdarības kampaņa un ikviens var nodot savu ziedojumu, karsto dzērienu izvēloties īpaša dizaina “Labo nodomu krūzē”. Iegādājoties dzērienu “Labo nodomu krūzē”, 10 centus ziedo pircējs un vēl tikpat Circle K. Kampaņas mērķis ir piesaistīt 30 tūkstošus eiro, kas tiks novirzīti biedrībai “OPEN Radošais Centrs” un grūtībās nonākušiem jauniešiem – pārtikas, higiēnas preču, apģērba un citu pirmās nepieciešamības preču iegādei.

Circle K 2021. gadā Ilgtspējīgāko uzņēmumu zīmolu topā Latvijā bija 15. vietā, pagājušajā gadā – 5. vietā, bet šogad noslēdz godpilno trijnieku. Ilgtspējīgāko uzņēmumu zīmolu Top 5 Latvijā šogad vēl ierindojas Lidl, Rimi, LMT un Swedbank.

Par Sustainable Brand Index

Sustainable Brand Index ir Eiropas plašākais neatkarīgais zīmolu ilgtspējas pētījums, kas tiek īstenots ik gadu kopš 2011. gada. Kopš 2020. gada mērījums uzsākts arī Baltijas valstīs. Latvijā šogad analizēti 50 zīmoli, kopumā astoņās dažādās industriju kategorijās – degviela, bankas, elektrība un siltumapgāde, ēdiens, lielveikali, aptiekas, telekomunikācija, transports/tūrisms – apkopojot 1000 patērētāju viedokli un pieredzi vecumā no 16 līdz 75 gadiem. Vairāk: https://www.sb-index.com/latvia

Par Circle K Latvia

Circle K Latvia ir vadošais ērtas iepirkšanās un degvielas mazumtirgotājs Latvijā, kas piedāvā augstākās kvalitātes produktus un nodrošina izcilu apkalpošanu. Circle K ir viens no plašākajiem DUS tīkliem Latvijā – 86 tirdzniecības vietas, no kurām 81 ir pilna servisa DUS (tostarp 14 franšīzes), 4 automātiskās uzpildes stacijas un ērts iepirkšanās veikals Vecrīgā. Kā viens no pasaulē zināmākajiem degvielas un ērtas iepirkšanās veikalu zīmoliem Circle K ir pārstāvēts vairāk nekā 20 valstīs.

Circle K Latvia