Uztura vajadzību neteikšana ir pirmais solis to apmierināšanai


public. foto
Atzīmējot Pasaules pārtikas dienu, "Nestlé" vēlas atgādināt vecākiem, ka ir ļoti svarīgi pievērst uzmanību veselīgiem bērna ēšanas paradumiem. Mudināt bērnus ēst vairāk dārzeņu un augļu, nodrošinot uzturvielām bagātas maltītes, kas sastāv no dažādiem olbaltumvielu avotiem: šīs idejas ir iniciatīvas "Nestlé for Healthier Kids" pamatā.

Ar “Nestlé for Healthier Kids” palīdzību uzņēmums vēlas palīdzēt vecākiem visā pasaulē audzināt veselīgākus bērnus. Galvenais mērķis ir, izmantojot produktu jauninājumus un praktiskus padomus, līdz 2030. gadam palīdzēt 50 miljoniem bērnu.

Iniciatīva ir radusies, jo nepietiekams uzturs turpina izplatīties visā pasaulē. Nepietiekams uzturs, tostarp mikroelementu deficīts, daudzās jaunietekmes valstīs joprojām ir vadošais slimību un zīdaiņu mirstības riska faktors. Liekais svars un aptaukošanās turpina pieaugt un, saskaņā ar Pasaules Veselības organizāciju, visā pasaulē no tā cieš vairāk nekā 340 miljoni bērnu un pusaudžu – satraucoši liels skaits, ņemot vērā, ka liekais svars palielina diabēta, sirds slimību un asinsspiediena risku.

Labākie sabiedrotie

Nepietiekama uztura novēršana ir sarežģīts pasākums un tam nepieciešama holistiska pieeja, kurā, līdztekus uzturam, tiek ņemti vērā arī citi faktori. Kaut arī ēšanas paradumi neapšaubāmi ir ļoti svarīgi, lomu spēlē arī neskaitāmi citi faktori: fiziskas aktivitātes un uzvedības paradumi, kā arī vērā tiek ņemta ģenētika un pat sociālekonomiskais stāvoklis.

“Nestlé” koncentrējas uz uztura paradumu uzlabošanu, izmantojot produktu jauninājumus un praktiskus uztura padomus, kā arī spēcīgo pieredzi šajā jomā. Daudz tiek ieguldīts pētījumos, lai radītu unikālu ieskatu bērnu uztura un dzīvesveida paradumos dažādās pasaules daļās, dēvējot šo procesu par “uztura ainavu”. “Nestlé” atklājumi izceļ plašu uztura deficīta klāstu un atklāj, ka tas var atšķirties atkarībā no ģeogrāfijas – tāda ir dažādu ēšanas paradumu funkcija.

Ēšanas paradumu svārstības

Piemēram, tika atklāts, ka 16% bērnu ASV ir pieraduši izlaist pusdienas. Tādējādi netiek uzņemti vitamīni un minerālvielas, kas ir būtiski veselīgai fiziskajai un kognitīvajai attīstībai; Ķīnā bērni patērē tikai 16% no ieteicamā piena produktu daudzuma; Krievijā 30% bērnu ikdienā neēd dārzeņus.

Katrai valstij var būt sev raksturīgi uztura trūkumi, bet tie var arī stiepties ārpus valsts robežām. Piemēram, pārliecinošs vairākums Brazīlijas, Filipīnu, Krievijas un Ķīnas bērnu par maz patērē kalciju. No 70 līdz 80% ASV un Meksikas bērnu uzturā tiek pārsniegta piesātināto tauku robeža, savukārt Austrālijas un Ķīnas bērniem šis rādītājs ir no 20 līdz 40%. Un saraksts turpinās.

Uztura trūkumu “aizpildīšana”

Lai novērstu uztura trūkumu, “Gerber” (ASV) un “NaturNes” (Eiropa) savā mazuļu pārtikas produktu klāstā iekļauj augstvērtīgas organiskās sastāvdaļas, piemēram, dārzeņus un graudus, kas bagāti ar šķiedrvielām. Tas arī mudināja “Milo” un “Nesquik” laist klajā receptes, kas satur mazāk cukura, un lika “Maggi” izlaist jaunu ātro nūdeļu klāstu, kas tiek ceptas krāsnī, nevis uz pannas, tādā veidā samazinot tauku saturu.

Šie ir tikai daži piemēri. Tie ir daļa no plašākiem grupas mēroga pārformulēšanās centieniem, kas jau tiek labi realizēti, jo uzņēmums turpina atbrīvot savus produktus no cukura, sāls un taukiem, vienlaikus receptēm pievienojot dārzeņus un šķiedrvielas.

Salīdzinot ar 2016. gadu, līdz 2019. gada beigām “Nestlé” pievienoja 2,76 miljardus dārzeņu porciju un 403 miljonus porciju, kas bagātas ar šķiedrvielām, graudiem, pākšaugiem, riekstiem un sēklām. 85,4 miljardi porciju ar pārtiku un dzērieniem, kas satur vismaz vienu no 4 svarīgiem mikroelementiem (dzelzs, jods, A vitamīns un cinks), tika piegādātas uz 64 valstīm, kurās 2019. gadā bija vērojams augsts mikroelementu deficīta risks.

Pagājušajā gadā uzņēmums turpināja paplašināt savu klāstu ar bioloģiskiem un dabiskiem produktiem, kā arī pievērsies produktiem, kas ražoti uz augu bāzes, jo pētījumos arvien vairāk tiek uzsvērti augu bāzes diētas ieguvumi veselībai.

Šajā gadā, šī spēcīgā impulsa vadīti, “Nestlé” turpinās savu attīstību, laižot tirgū dabiskus, bioloģiskus un kopumā veselīgākus produktus – saskaņā ar uzņēmuma mērķi, uzsvērs “pārtikas spēku”, lai uzlabotu dzīves kvalitāti gan šodienas, gan nākamajām paaudzēm.

“Nestlé for Healthier Kids”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums