Latvijas jaunuzņēmumi vienojas par jaunu vēstījumu un paraksta  sadarbības memorandu
a new narrative_publicitates foto

Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmas dalībnieki Latvijas Startup Day 2023 ietvaros, kas notika 8. septembrī, vienojušies par jaunu ekositsēmas vēstījumu pasaulei, svinīgi parakstot saprašanas memorandu. Tā mērķis ir vienoties par jaunu naratīvu par Latviju kā inovāciju vidi un izcelt līdz šim Startup jomā sasniegto, to kādas ir iespējas, vērtības un sasniegumi šajā nozarē Latvijā.

Sadarbības memoranda iniciatori bija vairāki Latvijas jaunzuņēmumu darbinieki - komunikācijas un mārketinga speciālisti, kuri akcentējuši nepieciešamību pārrakstīt līdz šim valdošo naratīvu. Jaunā naratīva mērķis ir no jauna definēt stāstījumu, ko Latvijas startup kopienas dalībnieki komunicēs viens otram un plašākai pasaulei.

Jaunais vēstījums ir šāds:

“Latvians are many things – small, resourceful, and normāli. Small is beautiful, connected, and agile. Normāli means actually quite ok.

 

On the global scale:

We have an unusual amount of talented people

Our startup policies are great

We are the heart of the Baltics - with the best internet

We are skilled. We are scrappy. We are successful. We just don't like to scream about it (unless at a sports game).”

 

Iniciatīvas iniciatore un meistarklases vadītāja, kuras ietvaros jaunais vēstījums tika noformulēts, bija “Truesix” izpilddirektore un “Labs of Latvia” redaktore Jūlija Gifford, kura uzņēmās iniciatīvu aicināt jaunuzņēmumu kopienas komunikācijas profesionāļus kopīgi izstrādāt jauno naratīvu.

Nepieciešamība definēt jaunu naratīvu ir bijusi vienmēr aktuāla, bet kritisko punktu tā sasniedza Latvijas Startup asociācijas rīkotajā Startup ekosistēmas forumā, kad 35 ekosistēmas pārstāvji sanāca kopā, lai identificētu galvenās prioritātes un šķēršļus izaugsmei. Viens no šiem galvenajiem šķēršļiem bija naratīvs, ko mēs paši sev stāstām.

"Pārāk bieži mēs dzirdam standarta izteicienus par uzņēmējdarbības vides stāvokli, kas neatspoguļo realitāti. Tomēr šīs frāzes tiek atkārtotas no ieraduma, inerces, un tām tiek ticēts, neraugoties uz tā neprecizitātēm. Labākais veids, kā cīnīties pret šiem novecojušajiem naratīviem, ir pašiem nākt klajā ar saviem - un neviens to nedarīs mūsu vietā. Kurš gan labāk var definēt un veidot jaunus vēstījumus, ja ne komunikācijas profesionāļi?" Jūlija Gifford, Truesix līdzdibinātāja un izpilddirektore.

 

Komunikācijas speciālistiem ir ne tikai prasmes un pieredze konkrētā ziņojuma pilnveidošanā, bet arī stratēģiski izdevīga pozīcija, lai izplatītu šo jauno stāstījumu, izmantojot savu organizāciju saziņas kanālus, dibinātājus, preses relīzes un citas komunikācijas aktivitātes.

 

Skaidrs, ka neviena ārēja organizācija vai valsts institūcija nenoteiks šo stāstījumu jaunuzņēmumu kopienai - tam ir jānāk no pašas kopienas, lai tas atspoguļotu realitāti un atbilstu ekosistēmas uzskatiem, vērtībām un vajadzībām.

Seminārs par jaunā naratīva definēšanu tika publiski izzziņots kā oficiālais Startup Day papildpasākums, kas notika 2023. gada 8. septembrī, un ar to iepazīstināja Startup Day dalībniekus. Tajā piedalījās nozīmīgākās Latvijas jaunuzņēmumu institūcijas, jaunuzņēmumi, un tas bija atvērts ikvienam interesentam.

Memorandu izstrādāja un parakstīja sekojošie Startup vides dalībnieki:

Julia Gifford, Truesix

Olga Barreto Goncalves, Latvijas jaunuzņēmumu asociācija

Nikola Matjusenko, Huntli.io

Jānis Palkavnieks, Printful/Draugiem Group

Kristīne Tarvida, Sunwise

Ieva Treija, Labs of Latvia

Anda Asere, Labs of Latvia

Lelde Beņķe-Lungeviča, Labs of Latvia

Aiva Streļča, Truesix

Katrīna Krievāne, TechChill

Maija Milbrete, Printify

Māra Perkuma-Maslakova, GoCardless

Jānis Jēkabsons, Startup Latvia

Elīna Lidere, LMT

Kārlis Skuja, WindHackers

Raimonds Jurgelis, Bruntor

Biruta Elīza Aunina-Kirmuska, Latvijas Digitālais akselerators

Andris Rubīns, Magic

Anete Kiseļeva, RTU Zinātnes un inovāciju centrs

 

 

Nikola Matjusenko
Head of Marketing