Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,3 %
foto;http://fiks.lv/

Rīga, 28.07.2023. 2023. gada jūnijā, salīdzinot ar 2022. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,9 %, autodegvielas – palielinājās par 5,5 %.

Salīdzinot ar 2022. gada jūniju, vislielākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 10,0 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kuros pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 22,1 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 13,3 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,2 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,3 %.

 

2023. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 2,8 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtisks apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,5 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,0 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,5 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 6,1 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,0 %).

2023. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 0,6 %.

 

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

 

Centrālā statistikas pārvalde