
Ir noslēgusies pieteikšanās Latvijas e-komercijas gada balvai "Ekomercijas Zvaigzne 2023", kura jau trešo gadu meklē un izceļ labākos Latvijas e-komercijas uzņēmumus desmit dažādās kategorijās. Konkursam pieteikušies 274 Latvijas e-veikali, no kuriem profesionāla žūrija, kas sastāv no Latvijas un Baltijas nozares ekspertiem, noteiks finālistus. Šogad konkursa stratēģiskais partneris ir loģistikas uzņēmums Omniva un konkursa kopējā balvu fonda vērtība ir 20 000 eiro, kas tiks pasniegta Latvijas labākajiem interneta veikaliem e-komercijas gada balvas uzvarētāju godināšanas ceremonijā 2. jūnijā.
Visvairāk pieteikumu saņemti kategorijās “mazais bizness”, “nozaru veikali” un “ražotāji”. Šogad konkursā ieviesta arī jauna kategorija “jaunuzņēmumi” jeb startups. Dalībnieku pieteikumus vērtēs Latvijas un Baltijas e-komercijas nozares eksperti, kas paver iespēju daudz plašāk un profesionālāk palūkoties uz tiešsaistes tirgotāju panākumiem un konkurētspēju Eiropas un pasaules tirgū. Dalībnieki tiks vērtēti pēc šādiem kritērijiem – mājaslapas dizains, lapas performance un lietojamība. Tiks izvērtēta pieteikto e-veikalu dizaina atbilstība zīmola biznesa mērķiem, kā arī tas, vai mājaslapā izmantoti mūsdienīgi web dizaina principi un inovācijas.
“Sakām lielu paldies ikvienam, kurš pieteica savu e-komercijas biznesu šī gada balvai! Īpaši novērtējam arī veikalu klientus, kuri novērtē savu iecienītāko iepirkšanās vietņu darbību un paši izrāda iniciatīvu, piesakot šīs vietnes dalībai Latvijas e-komercijas gada balvai “Ekomercijas Zvaigzne”. Esam saņēmuši ievērojamu skaitu pieteikumu un nu žūrija var uzsākt izvērtēšanas procesu” skaidro “Ekomercijas zvaigzne 2023” žūrijas priekšsēdētājs Arnis Jēkabsons.
Dalībnieku pieteikumus vērtē starptautiska pieredzējušu nozares profesionāļu žūrija, tostarp “Omniva” pārdošanas daļas vadītājs Māris Kuļikovskis, “Element Digital” vadītājs Arnis Jēkabsons, “SEB bankas” mazo un vidējo uzņēmumu segmenta vadītāja Aija Miķelsone, “LMT” privātpersonu apkalpošanas dienesta direktore Ilze Saulīte, “EComHub” dibinātājs Gustavs Gotauts, “Joom” līdzdibinātājs Jurijs Ivanovs, “Mozello” vadītājs Kārlis Blumentāls, “Startin.lv” izpilddirektore Olga Barreto Goncalves, Igaunijas e-komercijas asociācijas vadītājs Tõnu Väät, “Stockmann” Baltijas e-komercijas vadītāja Kristiāna Gruzīte, kā arī “All Digital Group” izpilddirektors Deividas Talijūnas.
Kamēr tiek apkopoti un vērtēti šī gada pieteikumi, lai veicinātu vēl lielāku nozares dalībnieku izpratni un prasmes, veidojot savas e-komercijas vietnes un attīstot savu uzņēmējdarbību ārpus Latvijas robežām, vēl tiks rīkoti dažādi izglītojoši pasākumi - diskusijas un raidieraksti jeb podkāsti, semināri un radošas darbnīcas. Kā vienu no gaidāmajiem pasākumiem varam minēt “Fuckupnights” jeb neražu stāstu vakars, kurā cilvēki dalīsies neražās un ķibelēs veidojot un attīstot savus e-komercijas biznesus, lai klausītāji varētu smelties iedvesmu, motivāciju un mācīties no citu pieļautajām kļūdām, kā arī labi pavadīt laiku. Visa aktuālā informācija par gaidāmajiem pasākumiem būs atrodama “Ekomercijas Zvaigzne” mājaslapā un sociālajos tīklos.
E-komercijas galveno balvu jeb Grand Prix iepriekšējos gados ieguvuši tādi veiksmīgi Latvijas e-komercijas uzņēmumi kā “Azeron”, kas ražo un eksportē unikāla dizaina ergonomiskus datorspēļu kontrolierus, inovatīvu velosipēdu pārvalku ražotājs “Velosock”
Konkurss “Ekomercijas Zvaigzne” pirmo reizi norisinājās 2021. gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā desmit dažādās kategorijās, vērtējot trīs galvenos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas. Konkursa stratēģiskais partneris ir uzņēmums Omniva; sadarbības partneri: Joom, Mozello, LMT, SEB banka, Mēness Aptieka, Balcia, Startin.lv, Red Jackets, Element Digital, Httpool; informatīvie partneri: Delfi, TV3 Group Latvija, Ir Nauda, Kursors.lv, Labs of Latvia.
Seko līdzi “Ekomercijas Zvaigzne” notikumiem un aktuālākajai informācijai sociālajos tīklos: LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook
Nords Porter Novelli