Lielo pilsētu asociācija: prioritāte ir sakārtota sabiedriskā transporta sistēma un darboties spējīgs autoceļu ...

Lielo pilsētu asociācija: prioritāte ir sakārtota sabiedriskā transporta sistēma un darboties spējīgs autoceļu uzturēšanas modelis

Nodokļu politikas ieviešana, kas sekmētu alternatīvo degvielu izmantošanu transportā un tādējādi mazinātu CO2 emisijas, nav peļama. Taču šāds solis ir pieļaujams tikai tad, kad Latvijā tiks nodrošināta sabiedriskā transporta pieejamība, kā arī sakārtota ceļu infrastruktūra. Tā uzskata Latvijas Lielo pilsētu asociācija (LLPA).

Plašu rezonansi ieguvušas Ekonomikas ministrijas sagatavotajā Nacionālajā enerģētikas un klimata plānā laika periodam līdz 2030. gadam it kā ietvertās idejas par pasākumiem CO2 izmešu samazināšanai. Viens no virzieniem bija nodokļu celšana fosilajai degvielai un ar šo degvielu darbināmām automašīnām. Tostarp tika minēta akcīzes nodokļa likmes paaugstināšana fosilās degvielas veidiem (benzīnam, dīzeļdegvielai un autogāzei (LPG)), kā arī paaugstināts transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis visiem fosilās enerģijas automobiļiem. Tāpat izskanēja ideja par pirmreizēju transportlīdzekļa reģistrācijas nodokli, kas tiktu aprēķināts, balstoties uz transportlīdzekļa CO2 emisiju ietilpību, motora tilpumu un pilno masu. Lai arī tā izrādījās viltus trauksme, diskusija par CO2 emisiju mazināšanu ir jāturpina, taču jāmaina akcenti.

“Rūpes par vidi un cīņa pret klimata pārmaiņām ir viena no Latvijas prioritātēm. Taču jāsaprot, ka galvenais iemesls, kādēļ Latvijas iedzīvotāji ikdienā dod priekšroku privātajām automašīnām, ir neefektīvā sabiedriskā transporta sistēma valstī. Labākā motivācija, lai iedzīvotāji pārsēstos no auto uz sabiedrisko transportu un tādējādi ierobežot CO2 emisijas, ir panākt, lai ikvienam Latvijas iedzīvotājam būtu pieejams kvalitatīvs, ērts, drošs un videi draudzīgs sabiedriskais transports,” uzsver LLPA izpilddirektors Viktors Valainis.

Sabiedriskā transporta tīkla turpmākā attīstība Latvijā un bēdīgā stāvoklī esošais autoceļu tīkls ir divi ļoti nozīmīgi jautājumi, kas jau ilgstoši uztrauc ikvienu LLPA biedru. Jau sen tiek runāts par sabiedriskā transporta tīkla sakārtošanu, taču process ir ļoti lēns. Lai arī pēdējā pusgada laikā ļoti daudz tiek diskutēts par administratīvi teritoriālo reformu, pašvaldībām šobrīd nav skaidrības par to, kā pēc gaidāmajām pārmaiņām funkcionēs sabiedriskais transports.

Otrs būtisks faktors ir autoceļu tīkla kvalitāte, kas ietekmē autotransporta degvielas patēriņu – jo labāki ceļi, jo mazāk degvielas tiek tērēts un mazāk CO2 izmešu nonāk atmosfērā. LLPA biedri joprojām sagaida no vadības saprātīgu un darboties spējīgu autoceļu uzturēšanas modeli.

Latvijas Lielo pilsētu asociācija dibināta 2001. gada 23. augustā, lai veidotu ciešāku sadarbību ekonomisko, saimniecisko kontaktu un kultūras jomā starp Latvijas Republikas lielo pilsētu pašvaldībām. LLPA biedri ir 9 lielākās Latvijas pilsētas – Daugavpils, Jelgava, Jūrmala, Liepāja, Rēzekne, Rīga, Ventspils, Valmiera un Jēkabpils.

Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

novembris 2019
P O T C P S Sv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 2021222324
252627282930

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli