Gada pirmajos mēnešos uzņēmumiem pastiprināti jācīnās par labāko darbinieku noturēšanu

Laiks no janvāra beigām līdz aprīlim ir viens no diviem aktīvākajiem darbinieku migrācijas periodiem, kad uzņēmumiem, no vienas puses, paveras plašākas iespējas piesaistīt kvalificētus darbiniekus, bet, no otras, – pieaug risks zaudēt savus labākos speciālistus, novērojusi personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānija Fontes. Lai noturētu labākos darbiniekus, par viņiem jārūpējas cauru gadu, un šajā jautājumā var palīdzēt kvalitatīvi personāla vadības rīki, liecina sistēmas Tildes Jumis lietotāju pieredze.

Analizējot pieteikumu skaitu uz izsludinātajām vakancēm un saņemtajiem kandidātu CV Fontes datu bāzei, personālvadības speciālisti novērojuši, ka gada griezumā ir divi periodi, kad cilvēki psiholoģiski vairāk sliecas sākt jaunu dzīvi – gada sākums jeb posms no janvāra beigām līdz aprīļa sākumam, un rudens sākums jeb posms no augusta beigām līdz septembra vidum. Gada beigās un vasaras sākumā kandidāti nav tik aktīvi un atvērti citu profesionālo izaicinājumu meklēšanā. Piemēram, gada beigās cilvēki vēlas pagūt izdarīt nepaveikto un ir pārņemti ar svētku noskaņu, tāpēc lūkošanās pēc jauna amata tiek atlikta uz nākamā gada prioritātēm. Ja gada vidū radusies vajadzība vai vēlme pēc cita darba, strādājošie priekšroku dod atpūtai vasarā, lai spēka pilni atgrieztos darba tirgū rudenī.

«Aktīvāku migrāciju gada sākumā ietekmē arī biznesa procesi uzņēmumos. Piemēram, gada sākumā daudzi uzņēmumi atver jaunas pozīcijas, kuras tikušas paredzētas budžetā šim gadam. Tajā pašā laikā piesaisti uzņēmumam gada pirmajā ceturksnī nodrošinās gada bonusu izmaksa, un, ja ir gana labi pastrādāts, tad šādu novērtējumu darbinieks labprāt vēlēsies saņemt. Savukārt nelabvēlīgas izmaiņas bonusu izmaksā var tieši motivēt kandidātu lūkoties pēc citiem piedāvājumiem,» skaidro Fontes Klientu konsultante vadītāju atlases jautājumos Ineta Žilvinska.

Plašākas iespējas darba tirgū mudina darbiniekus lūkoties pēc jauniem izaicinājumiem, lielāka atalgojuma vai karjeras kāpņu nākamā pakāpiena. Tādēļ darba devējiem jārēķinās, ka gada pirmajos mēnešos daži viņu labākie darbinieki var iesniegt atlūgumu. Universālas strādājošo noturēšanas receptes nav, taču, pastāvīgi sekojot darbinieku ieguldījumam, adekvāti novērtējot to un novēršot pārstrādāšanos un izdegšanu, darba devējs var būtiski samazināt iespēju, ka labs speciālists gribēs mainīt uzņēmumu. Par to pārliecinājušies daudzi Tildes Jumja personālvadības risinājuma lietotāji.

«Darbinieki novērtē ne vien konkurētspējīgu atalgojumu un papildu bonusus, bet arī pozitīvu darba vidi un godīgu darba slodzes sadali. Ja labs darbinieks jūt, ka viņš cauru dienu ir ļoti noslogots, kamēr kolēģi nemitīgi spieto ap kafijas automātu, bet saņem tikpat lielu atalgojumu, agrāk vai vēlāk viņā radīsies vēlme meklēt uzņēmumu, kas piedāvās taisnīgāku pienākumu sadalījumu. Iepriekšējās desmitgadēs vadība vēl varēja taisnoties, ka nevar izmērīt darba slodzi, bet tagad mūsdienīgi personālvadības risinājumi sniedz iespēju visai precīzi noteikt katra darbinieka ieguldījumu un efektivitāti. Šādu risinājumu ieviešana var būtiski uzlabot darba atmosfēru uzņēmumā un vairot darbiniekos sajūtu, ka viņu darbs tiek taisnīgi novērtēts,» uzsver Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas Tildes Jumis biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš.

Tilde Jumis
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli