Mainoties pārlūkošanas paradumiem, bērnu kāre apmeklēt interneta veikalus ir trīskāršojusies

2019. gada 13. jūnijā

Salīdzinājumā ar šo laiku pērn bērni aktīvāk lieto e-komercijas vietnes: pēdējos 12 mēnešos viņu interese par iepirkšanos tiešsaistē ir vairāk nekā trīskāršojusies no 2 % līdz 9 %. Tas ir teikts "Kaspersky" bērnu drošības gada pārskatā, kura pamatā ir anonimizēta statistika no "Kaspersky" izstrādājumiem ar vecākvadības funkcijām.

Pārskatā minētie dati liecina, ka bērni gandrīz tāpat kā pieaugušie izmanto iepirkšanās internetā priekšrocības un pārlūko (un dažkārt pērk) tādā veidā, kāds nākotnē droši vien kļūs par vienīgo iepirkšanās veidu. Tas nozīmē, ka vecākiem ir jāsniedz bērniem pienācīgi norādījumi un atbalsts, lai nodrošinātu viņiem pozitīvu pieredzi tiešsaistē bez riska netīši izpaust personisko un maksājumu informāciju krāpniekiem, pakļauties krāpnieku sociālās inženierijas metodēm vai zaudēt naudu. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai vecāki un citi pieaugušie ģimenē būtu informēti par galvenajām pārmaiņām bērnu uzvedībā tiešsaistē.

Saskaņā ar statistiku jauniešu augošā interese par e-komercijas vietnēm ir vispasaules tendence, tomēr apjoms ir atšķirīgs atkarībā no atrašanās vietas. Tālāk minētie pārskata dati liecina, ka tiešsaistes iepirkšanās meklējumu lielākā daļa (un arī lielākais pieaugums) ir novērota Krievijā un NVS (23 %). Ar ievērojamu procentuālo starpību sarakstā ierindojas citi reģioni: Ziemeļamerika (15 %), Eiropa un Tuvie Austrumi (11 %), Āzija un Latīņamerika (9 %).

Grafiks. Bērnu interese par e-komerciju pa reģioniem

Lai gan pastāv dažas skaidras reģionālās atšķirības, visā pasaulē bērnu visvairāk meklēto mazumtirgotāju vidū ir „AliExpress”, „Amazon” un „Ebay”. Īpaši attiecībā uz mazumtirgotājiem Ķīnā bērnu vaicājumi gadu no gada nepārtraukti pieaug. Šīs jauno patērētāju auditorijas visvairāk meklēto vietņu vidū ir sporta apģērbu („Nike”, „Adidas”), elektronikas („Apple”, „Samsung”) un modes („Gucci”, „Vans”, „Supreme”, „Zara”, „Bershka”) zīmoli.

Jāteic, ka preču meklēšana internetā, kā arī noteiktu mazumtirgotāju lapu apmeklēšana ne vienmēr nozīmē naudas tērēšanu. Bērni var tikai apskatīt lietas, ko vēlas, vai veidot vēlmju sarakstus, ko kopīgot ar draugiem vai ģimeni. Tas nozīmē, ka šī bērnu augošā interese par iepirkšanos tiešsaistē būtu jāinterpretē nevis kā nepieciešamība aizliegt šādas darbības, bet gan kā uzdevums vecākiem pievērst uzmanību bērnu interneta lietošanas paradumiem un pārrunāt ar viņiem varbūtējos riskus un piesardzības pasākumus, kā arī noteikt skaidrus pamatnoteikumus.

Internets piedāvā daudz iespēju bērniem, un mēs redzam, ka daudzi bērni kļūst par tiešsaistes mazumtirgotāju galveno mērķauditoriju. Neatkarīgi no tā, vai viņi tērē naudu vai ne, viņiem ir vajadzīgs pieaugušo atbalsts un norādījumi, kas var palīdzēt izvairīties no nejaušas saskares ar nepiemērotu saturu, naudas zaudējuma vai nevajadzīgas personas datu izpaušanas. Vecākvadības programmatūra veic noteiktas funkcijas, taču ir svarīgi, lai pieaugušie zinātu, ko bērni dara tiešsaistē, un nodrošinātu, ka bērni ir apbruņoti ar visiem faktiem, lai darītu to droši. Tā var būt lieliska izdevība vecākiem pavadīt laiku kopā ar bērniem, veidojot un apmainoties ar vēlmju sarakstiem un vienlaikus iemācot šo to svarīgu par to, kā darbojas internets,” komentē „Kaspersky” tīmekļa satura analīzes eksperte Anna Larkina.

Šie ieteikumi nodrošinās, ka bērni ir drošībā internetā, kad klejo pa tiešsaistes iepirkšanās vietnēm.

  • Brīdiniet bērnus par neuzticamu (publisku) Wi-Fi tīklu izmantošanu tiešsaistes maksājumiem. Wi-Fi tīklājus var viegli uzlauzt, lai pārtvertu lietotāju datplūsmu un nozagtu konfidenciālu informāciju.

  • Vienojieties, ka bērns jūs informē par visiem plānotajiem maksājumiem vai, vēl labāk, veic visus maksājumus ar jūsu palīdzību, līdz ir pietiekami zinīgs, lai to darītu patstāvīgi. Nekādā ziņā neļaujiet ievadīt kredītkartes informāciju nepazīstamās vai aizdomīgās vietnēs, lai nepieļautu kibernoziedznieku piekļuvi.

  • Dodiet norādījumu bērnam neizpaust personisko informāciju mazumtirdzniecības darbiniekiem ne pa tālruni, ne tiešsaistē. Raugieties, lai bērns droši lūdz palīdzību, tiklīdz rodas problēma vai viņš nav pārliecināts, kā labāk rīkoties.

  • Stingri aizliedziet izpaust maksājumu informāciju (piemēram, kredītkartes numuru, derīguma termiņu, PIN, CVV/CVC) jebkurai personai ārpus ģimenes, tostarp draugiem vai citiem pieaugušajiem. Pārliecinieties, ka bērns saprot, ka nevienam nav tiesību pieprasīt no viņa šo informāciju.

  • Ierobežojiet maksājumu informācijas saglabāšanu ierīcēs, kas var nonākt sliktās rokās, ja tiek nozagtas vai nozaudētas.

  • Ieslēdziet „Kaspersky Security Cloud” vai „Kaspersky Total Security” vecākvadības funkcijas vai izmantojiet specializētu programmatūru, piemēram, „Kaspersky Safe Kids”, kas ļauj vecākiem uzraudzīt, ko bērni dara, redz vai meklē tiešsaistē visās ierīcēs, tostarp mobilajās. Turklāt šī programmatūra sniedz noderīgus padomus, kā palīdzēt bērniem droši uzvesties tiešsaistē. Nepārprotami izskaidrojiet bērniem šādas programmatūras priekšrocības, lai viņi būtu apmierināti ar pieaugušo kontroli un iesaisti.

Vairāk secinājumu no „Kaspersky” 2018./2019. gada vecākvadības pārskata lasiet šeit.

Par Kaspersky

Kaspersky ir starptautisks kiberdrošības uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā. Kaspersky dziļā draudu pazīšana un drošības zināšanas nepārtraukti pārtop inovatīvos drošības risinājumos un pakalpojumos, lai aizsargātu uzņēmumus, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valdības un patērētājus visā pasaulē. Uzņēmuma visaptverošajā drošības klāstā ietilpst labākā galiekārtu aizsardzība un vairāki specializēti drošības risinājumi un pakalpojumi cīņai ar sarežģītiem un mainīgiem digitālajiem apdraudējumiem. Vairāk nekā 400 miljonu lietotāju ir aizsargāti ar Kaspersky tehnoloģijām, un mēs palīdzam 270 tūkstošiem korporatīvo klientu aizsargāt to, kas viņiem ir vissvarīgākais. Uzziniet vairāk vietnē www.kaspersky.com.

Papildu informācija

www.kaspersky.com

Kaspersky
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli