KPMG pētījums: ļaunprātīga privāto datu izmantošana kiberincidenta gadījumā rada bažas patērētājos

Digitālās transformācijas nepārtrauktā evolūcija apsteidz kiberdrošības attīstības tempu. Šādos apstākļos mēs kļūstam par lieciniekiem fundamentālai plaisai starp to, ko sagaida un par ko uztraucas patērētāji, un to, kādā mērā organizācijas spēj izpildīt patērētāju prasības. Notiekot kibedrošības incidentam, IT vadītāju prioritātes nesakrīt ar patērētāju prioritātēm, secināts jaunākajā KPMG pētījumā  "Patērētāju zaudējumu barometrs" (Consumer Loss Barometer), kurā piedalījās vairāk nekā 2 000 patērētāju un 1 800 informācijas drošības vadītāju.

Patērētājus joprojām visvairāk uztrauc tas, ka viņu privātos datus kāds varētu izmantot ļaunprātīgi, kā drošības incidents ietekmēs viņus personīgi, bet mazāk svarīgs viņiem šķiet fakts, kā incidents ietekmēs organizāciju. Aptaujā 69% no patērētājiem atzina, ka viņus satrauc lietu interneta tehnoloģijas apdraudējums, bet 37% – ka finanšu informācijas apdraudējums. Savukārt divas trešdaļas no aptaujātajiem IT drošības vadītājiem ir atzinuši, ka viņu prioritāte ir finanšu zaudējumi un reputācijas risks, nevis ietekme uz klientu uzticību. 

“Lieti pieminēt, ka uzticību pieprasa ne tikai patērētāji, bet arī regulatori. Piemēram, jaunā Vispārīgā datu aizsardzības regula, paredz bargus naudas sodus tiem, kas nespēj savas personas datu saimniecības turēt labā kārtībā, tādējādi pakļaujot riskam savu klientu personas datus,” skaidro KPMG IT konsultāciju pakalpojumu vadītājs Kaspars Iesalnieks.

Kad notiek drošības incidents, vairums patērētāju dod priekšroku problēmas novēršanai nevis atvainošanās saņemšanai (35% un 24%). Gluži pretējās domās ir IT vadītāji, kuri atzīst, ka viņiem svarīgāka būtu atvainošanās nekā detalizētas informācijas sniegšana par novērsto problēmu (47% un 8%).

Analizējot atsevišķas nozares secināts, ka, piemēram, 75% patērētāju uzskata, ka mākoņpakalpojumiem pieslēgtajās ierīcēs būtu jābūt papildu drošības un privātuma nodrošināšanas pasākumiem. Tomēr šāds uzskats nav veicinājis atbilstošu rīcību: tikai 32% aptaujāto ir ierobežojuši jūtīgu personas datu lietošanu savās ierīcēs, un tikai 32% aptaujāto ir gatavi maksāt vairāk par drošākām ierīcēm.

Taujāti par mobilajām tehnoloģijām 75% aptaujāto patērētāju ir norādījuši, ka viņus satrauc tas, ka viņu mobilajā ierīcē savāktos personas datus varētu nozagt vai ļaunprātīgi izmantot. Mobilo ierīču ražotājiem un tīkla pakalpojumu sniedzējiem šī ir iespēja izcelties, stiprinot patērētāju uzticēšanos digitāliem kanāliem tādos sektoros kā veselības aprūpe un bankas, nevis tikai mobilajiem produktiem un pakalpojumiem, kurus viņi piedāvā.

Plašāka informācija par ziņojumu pieejama: kpmg.com/consumerlossbarometer.

Ziņojumā publicētie dati ir balstīti uz 1 802 IT drošības vadītāju (vai līdzīga amata darbinieku) aptauju 24 tirgos 12 nozarēs.  Respondenti pārstāvēja uzņēmumus, kuru gada ieņēmumi bija no 100 miljoniem USD līdz 10 miljardiem USD vai vairāk. Patērētāju dati ir iegūti no 2 151 patērētāju aptaujas 24 tirgos. Respondentu vidū bija visas vecuma grupas, bet augstāks īpatsvars bija mileniāļiem un paaudzei X, kā arī tika ievērots atbilstošs dzimumu īpatsvars. 

Par KPMG (kpmg.com/lv)

KPMG ir starptautisks biznesa konsultantu uzņēmumu tīkls, kas sniedz audita, revīzijas, nodokļu un konsultāciju pakalpojumus. KPMG darbojas 153 valstīs un visā pasaulē nodarbina 207 000 strādājošo. KPMG Baltijas valstīs ir viens no vadošajiem profesionālu pakalpojumu sniedzējiem reģionā.

KPMG Baltics SIA
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli