Nāvīga spēle Momo uzbrūk britu bērniem — Kaspersky Lab eksperta komentārs

Bīstamā, pašnāvību rosinošā spēle Momo, par kuru iepriekš rakstīja plašsaziņas līdzekļi, ir sasniegusi Apvienoto Karalisti un izraisījusi paniku vecāku vidū. Vietējie plašsaziņas līdzekļi raksta, ka agrāk šī spēle izplatījās galvenokārt caur lietotni WhatsApp, bet tagad tā ir parādījusies arī YouTube. Attiecīgi biedējoši videoattēli ir ievietoti animācijas filmās (tostarp par cūciņu Pepu, kas ir domāta pašiem mazākajiem) un bērnu raidījumos, kā arī videoklipos par populārajām spēlēm «Fortnite» un «Minecraft». Ekrānā parādās Momo briesmīgā seja un draud nonāvēt vai kaut ko nodarīt skatītājam vai viņa tuviniekiem, ja skatītājs neizpildīs tās prasības.

Piemēram, piecgadnieces māte no Čeltenemas pastāstīja, ka atradusi meitiņu vannasistabā griežam sev matus. Saskaņā ar avīzes The Sun rakstīto meitenīte atzinusies, ka viņai to likusi darīt Momo, jo «viņa grib, lai mēs visi būtu plikpauri». Turklāt bērns mātei paziņojis: «Labāk turi vienu aci vaļā, kad guli.» Sieviete ir ļoti nobijusies. «Man šķiet, ka šī pretīgā spēle ir izskalojusi smadzenes manai dārgajai, mazajai meitenītei. Paldies dievam, ka viņa tikai nogrieza sev matus — varēja būt daudz sliktāk,» sieviete rakstīja sociālajā tīklā.

«Esam novērojuši, kā gandrīz gadu dažādās valstīs parādās Momo izaicinājums, kas sēj paniku un histēriju internetā. Ņemiet vērā, ka šis nav īsts kiberdrauds, kas inficē vai bojā ierīces vai mēģina kaut ko nozagt, tomēr tas ir ļaunprātīgs joks, ar kuru ir paredzēts šokēt un satraukt, un, kad mānija uzņem apgriezienus un pieaug brēka medijos, arvien vairāk ļaužu būs kārdinājums pabaidīt draugus vai, kas ir satraucošāk, izmantot šo mīmi, lai vajātu un iebiedētu,» stāsta Kaspersky Lab Starptautiskās pētniecības un analīzes grupas (GReAT) galvenais drošības pētnieks Deivids Emms.

Vecākiem šāds apdraudējums var šķist milzīgs, jo viņu bērni, kas nekad nav pazinuši pasauli bez interneta, ļoti ātri virzās tiešsaistes vidē. Bieži vien bērni pirmie saskaras ar jaunu interneta kultūras saturu, jo viņi daudz aktīvāk to meklē un kopīgo. Šķiet, ka šis nav mēģinājums izplatīt ļaunprogrammatūru, taču tas ir savlaicīgs atgādinājums, ka mums, vecākiem, ir jāuztur cieša saikne ar savu bērnu tiešsaistes vidi un ka atklāts dialogs ir vislabākā aizsardzība gan no ļaunprātīga satura, gan no kiberdraudiem, gan no jebkāda nezināmu avotu satura pieņemšanas/atvēršanas. Vienmēr ir lietderīgi, negaidot, līdz bērns ir atklājis kaut ko draudīgu, pārrunāt ar viņu drošības internetā pamatus, kas viņam palīdzēs tikt galā, kad parādīsies draudi. Lūk, mūsu padomi vecākiem. 

  • Regulāri sarunājieties ar bērnu — pastāstiet, kā būt drošībā internetā. Vienojieties, kuras vietnes ir piemērotas bērnam, un pārliecinieties, ka viņš saprot iemeslus. Turklāt bērnam ir jāzina, ka viņš var un viņam vajag uzticēties uzticamam pieaugušajam, ja viņš tiešsaistē saskaras ar kaut ko sarūgtinošu.
  • Gādājiet, lai bērns saprot, ka viņš nedrīkst tiešsaistē draudzēties ar personām, kuras viņš nepazīst reālajā dzīvē, vai pievienot nepazīstamus numurus savam kontaktpersonu sarakstam, jo ļaudis internetā ne vienmēr godīgi atklāj, kas viņi ir un ko vēlas.
  • Aktivējiet drošības iestatījumus, piemēram, automātiskajai atskaņošanai ir jābūt izslēgtai un var uzinstalēt vecākvadības programmatūru, lai bērni nevarētu skatīties nepiemērotu saturu.
  • Izmantojiet paziņojumu izslēgšanas, bloķēšanas un ziņošanas funkciju, jo tas pasargās bērnus no liela daudzuma kaitīga satura.
  • Nekādā ziņā nedrīkst nepazīstamām personām izpaust personisko informāciju, piemēram, tālruņa numurus, adresi utt.

 

Par Kaspersky Lab

Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas jau 21 gadu strādā informācijas drošības jomā. Dziļas speciālās zināšanas un uzņēmuma divdesmit gadu pieredze veido pamatu aizsardzības risinājumiem un pakalpojumiem, kas nodrošina uzņēmumu, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valsts iestāžu un mājas lietotāju drošību visā pasaulē. Kaspersky Lab plašais piedāvājumu klāsts ietver progresīvus izstrādājumus galiekārtu aizsardzībai, kā arī vairākus specializētos risinājumus un pakalpojumus cīņai ar sarežģītiem un nepārtraukti evolucionējošiem kiberdraudiem. Kaspersky Lab tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju un 270 tūkstošus korporatīvo klientu, palīdzot saglabāt tiem svarīgo. 

Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  kondicionieri