Chrome paplašinājumi uzmācas ar reklāmprogrammatūru miljoniem ļaužu

2019. gada 1. martā

Jau tāpat ir apnikusi reklāma, kas uzbrūk televīzijā, bet, kad lietotāji kāda iemesla dēļ pāriet uz datoriem un joprojām redz kaudzēm reklāmu, viņi ir patiešām sapīkuši. Kaspersky Lab eksperti pastāstīs, kāpēc tā notiek.

Redziet, viens no avotiem, kas piegādā reklāmas, ir tādu pārlūka paplašinājumu instalēšana, kas patiesībā ir reklāmprogrammatūra no instalēšanas brīža vai kļūst par tādu vēlāk. Viens nesens piemērs ir ārkārtīgi populārais Google Chrome paplašinājums ar nosaukumu Automatic 4K/HD for YouTube.

YouTube vispār nav pati draudzīgākā platforma lietotājiem, kuri grib dabūt visu, tāpēc nepārsteidz, ka ir liels pieprasījums pēc lietotnēm un pārlūka paplašinājumiem, kas atvieglo YouTube satura pārvaldību. Piemēram, Automatic 4K/HD for YouTube ir ieguvis pieczvaigžņu vērtējumu un 4,2 miljonus lejupielāžu, cita starpā ļaujot lietotājiem izvēlēties pastāvīgu videoatskaņošanas kvalitātes līmeni un neļaujot platformai YouTube lietotāja vietā izvēlēties zemāku kvalitātes iestatījumu.

Diemžēl pienāca diena, kad populārā paplašinājuma autori acīmredzot nolēma sūri grūti iegūto labo slavu iemainīt pret savu cienītāju ļaunprātīgu izmantošanu, apgrūtinot lietotājus ar nevēlamiem uznirstošajiem logiem. Ironiskā kārtā paplašinājums sāka rādīt reklāmas (un automātiski atvērt lapu) Chrome paplašinājumam, kas bloķē reklāmas. Reklamētā paplašinājuma nosaukums ir Adblocker for Chrome – NoAds, un raksta tapšanas laikā tas bija lejupielādēts 6,5 miljonus reižu.

Uznirstošā reklāma parādījās drīz pēc tam, kad jaunpienācēji uzinstalēja Automatic 4K/HD for YouTube. Savukārt tie, kam paplašinājums bija noderīgs, bet tad pārvērtās par reklāmprogrammatūru, apgalvo, ka reklāmas parādās ar regulāriem intervāliem, dažkārt pat reizi stundā.

Tagad paplašinājums ir izņemts no Chrome tīmekļa veikala, tāpēc nebūs jaunu cietušo — vismaz kādu laiku. Pilnīgi iespējams, ka izraidīšana nav uz visiem laikiem, jo pašreizējā uzvedība ir kaitinoša, bet nav ļaunprātīga — par laimi, reklāmprogrammatūra nebojā datnes un nezog datus.

Ļaunprātīga vai ne, bet nav labi, ja datorā ir nevēlama programmatūra. Lūk, kas ir jādara.

  • Ja esat to 4,2 miljonu vidū, kas ir instalējuši šo paplašinājumu, vienīgais risinājums ir to izņemt. Noklikšķiniet šeit, lai saņemtu norādījumus.
  • Vispār ierobežojiet pārlūka paplašinājumus — neinstalējiet pārāk daudzus. Tie ietekmē datora veiktspēju, un, kas vēl svarīgāk, tie ir arī potenciāls uzbrukuma kanāls, tāpēc samaziniet to skaitu un paturiet tikai dažus visnoderīgākos.
  • Pievērsiet uzmanību paplašinājumu pieprasītajām atļaujām. Ja paplašinājums, kas jau ir instalēts datorā, pieprasa jaunu atļauju, droši vien kaut kas notiek, tāpēc papētiet, lai pārliecinātos, ka paplašinājums nav uzlauzts vai pārdots.
  • Izmantojiet stipru drošības risinājumu, piemēram, Kaspersky Internet Security, kas var neitralizēt ļaunprātīgus pārlūka paplašinājumus, tostarp reklāmprogrammatūru.

Par Kaspersky Lab

Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas jau 21 gadu strādā informācijas drošības jomā. Dziļas speciālās zināšanas un uzņēmuma divdesmit gadu pieredze veido pamatu aizsardzības risinājumiem un pakalpojumiem, kas nodrošina uzņēmumu, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valsts iestāžu un mājas lietotāju drošību visā pasaulē. Kaspersky Lab plašais piedāvājumu klāsts ietver progresīvus izstrādājumus galiekārtu aizsardzībai, kā arī vairākus specializētos risinājumus un pakalpojumus cīņai ar sarežģītiem un nepārtraukti evolucionējošiem kiberdraudiem. Kaspersky Lab tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju un 270 tūkstošus korporatīvo klientu, palīdzot saglabāt tiem svarīgo.

Papildu informācija

www.kaspersky.com

Papildu informācija par risinājumiem Latvijā ir pieejama izplatītāja vietnē www.antivirus.lv

 

Kaspersky Lab
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli