Grūti sasniegt orgasmu? Pamēģini… sarunāties

Sekss ir viena no lielākajām dzīves baudām un viena no svarīgākajām sastāvdaļām pāra attiecībās. Seksuālā aktivitāte un baudu sniedzošs sekss attiecībās ir tikpat svarīgi kā kopējas intereses, abpusēja cieņa un sapratne. Pēc ekspertu domām, orgasma sasniegšana seksa laikā ir viens no svarīgākajiem veselīgu attiecību rādītājiem.

Nav šaubu par ieguvumiem, kurus sniedz sekss, – stiprina imūnsistēmu, mazina stresu un spriedzi, veicina labsajūtu, uzlabo miega kvalitāti un garastāvokli, kā arī stiprina emocionālo stāvokli – sekss nomierina, paaugstina pašcieņu, spēcina attiecības, satuvina partnerus un vairo pozitīvas emocijas. Nav arī noslēpums, ka daudz patīkamāk ir, ja seksa laikā ar savu mīļoto tiek sasniegts orgasms. Tas notiek tad, kad hormons oksitocīns, ko sauc par mīlestības hormonu, izdalās organismā un stiprina emocionālo saikni ar partneri.

Nav iespējams sasniegt orgasmu – ko darīt?

Sievietēm var būt grūti sasniegt orgasmu – nesen veiktais Durex pētījums* liecina, ka 81% no visām aptaujātajām sievietēm nevar sasniegt orgasmu katra dzimumakta laikā. Tam var būt vairāki iemesli – to ietekmē garīgais stāvoklis, garastāvoklis, zems pašvērtējums, spriedze un dažādi fizioloģiski aspekti. “Runājot par orgasma rašanos, tiek apskatīti vairāki aspekti: fizioloģiskie un psiholoģiskie faktori, tehnika, kā arī sievietes individuālās īpašības. Jebkuram no šiem faktoriem noteiktā situācijā var būt vadošā loma saistībā ar iemeslu, kāpēc sievietei ir grūtības vai viņa nespēj nonākt līdz orgasmam,” skaidro seksologs Artūrs Vāvere.

Kā risināt problēmu? Viens no paņēmieniem ir klitoru stimulējošas želejas, kas kļūst arvien populārākas arī Latvijā. Kad, stimulējot klitora zonu, jutīgie nervi sievietes dzimumorgānos tiek kairināti ar gela palīdzību, sajūtas tiek padarītas intensīvākas, tādējādi palīdzot sasniegt kulmināciju vieglāk. Piemēram, laižot klajā jauno stimulējošo gelu sievietēm Durex Intense, zīmols veica testu, kura rezultāti parādīja, ka, izmantojot klitoru stimulējošu želeju, orgasmu sasniedz 8 no 10 sievietēm.

“Ir sievietes, kuras bez grūtībām spēj sasniegt orgasmu, daļa to sasniedz atsevišķās situācijās, un ir sievietes, kuras orgasmu nesasniedz nekādos apstākļos. Jāatzīmē, ka atkarībā no kairinājuma zonas sievietēm orgasmu iedala klitoriskajā, vaginālajā un tādā, kas rodas, kairinot kādas noteiktas erogēnās zonas, kuras nav saistītas ar sievietes dzimumorgāniem,” skaidro Artūrs Vāvere.

Sarunāšanās ar partneri, izsakot savas vēlmes, ir vēl viens no pamata instrumentiem, kā uzlabot seksuālās attiecības. Lai gan sarunāties par problēmām guļamistabā nav viegli, ir svarīgi to darīt, tā neļaujot seksuālajām problēmām kļūt par attiecību problēmām.

Sekss ir laimīgu attiecību rādītājs

Jauniem pāriem un jaunlaulātajiem sekss ir biežāk nekā tiem, kas nodzīvojuši ilgus gadus laulībā. Tomēr tas nenozīmē, ka ar attiecībām kaut kas nav kārtībā – katram pārim ir savs seksuālās aktivitātes ritms. Taču ir svarīgi, lai sekss ikdienas rutīnā nenonāktu prioritāšu saraksta beigās. Flirtēšana, randiņi un būšana kopā ir ļoti svarīgi, pat ja ir bērni, ir jāspēj atrast laiku divatā un iespēju ļauties seksuālajām rotaļām.

Seksa laikā ne vien tiek saņemts milzīgs hormonu lādiņš, bet arī stiprināta saikne vienam ar otru – šī kombinācija veicina veselīgu un laimīgu attiecību veidošanos. “Jāsaprot, ka orgasma sasniegšanai nav konkrētas receptes, jo to nosaka daudzi dažādi faktori. Katram ir jāatrod sava pieeja,” piebilst Artūrs Vāvere. Nevajag baidīties uzlabot šo attiecību daļu, jāļaujas eksperimentiem un, pats galvenais, jārunā ar savu partneri – tas padarīs attiecības daudz spēcīgākas.

*Pētījums veikts Apvienotās Karalistes patērētāju pētījumu aģentūrā Ginger Comms 2016. gadā. Aptaujā piedalījās 1500 seksuāli aktīvu sieviešu un vīrieši vecumā no 16 līdz 64 gadiem.

Par Durex

Durex ir seksuālās labklājības zīmols Nr. 1 pasaulē, ražojot plašu produktu klāstu, tajā skaitā augstas kvalitātes prezervatīvus, intīmos lubrikantus un personīgās masāžas ierīces.

Balstoties vairāk nekā 80 gadu pieredzē, Durex mērķis ir iedvesmot mīlētājus nodarboties ar seksu droši. Tas motivē Durex nekad neapstāties, ieviešot jaunus produktus, kas uzlabo seksuālo pieredzi, palīdzot pāriem satuvināties un piedzīvojumā doties kopā. Vairāk informācijas: www.Durex.com.

Par RB*

RB ir pasaulē vadošais veselības un higiēnas preču uzņēmums. Kompānijas galvenie ofisi atrodas Londonā, Dubaijā un Amsterdamā, bet tās darbība notiek vairāk kā 60 valstīs, un produkti tiek pārdoti gandrīz visā pasaulē. RB algo 37 000 darbinieku.

RB ir iekļauts Londonas Fondu biržas top 20 uzņēmumu sarakstā, kuru mērķis ir radīt inovatīvus risinājumus veselīgākai dzīvei un laimīgākām mājām. Kompānija ir viena no visstraujāk augošajiem uzņēmumiem, kuru galvenā uzmanība tiek veltīta inovācijām. RB veselības, higiēnas un mājas preču portfelī ir tādi zīmoli kā Nurofen, Strepsils Gaviscon, Mucinex, Durex, Scholl, Clearasil, Lysol, Dettol, Veet, Harpic, Cillit Bang, Moertein, Finish, Vanish, Calgon, Air Wick, Woolite and French’s.

RB veido un uzlabo veselības un higiēnas preču patērētāju pasauli. Mūsu komanda un unikālā kultūra ir panākumu centrā. Mūsu prioritāte ir sasniegumi un vēlme būt labākajiem it visā, ko darām, kā piemēram, – ilgtspēja, kuras ietvaros plānojam par trešo daļu samazināt ūdens patēriņu, par trešo daļu samazināt oglekļa izplatību un trešo daļu no ieņēmumiem ieguldīt ilgtspējības produktos. Mēs esam lepni būt Glābiet bērnus! lielākais globālais partneris, un mūsu mērķis ir radikāli samazināt vienu no pasaulē izplatītākajiem nāves cēloņiem bērniem zem pieciem gadiem – diareju.

Aiga Bernsone

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas