36% interneta veikalu klientu piedzīvojuši krāpšanu internetā


public. foto
Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kas veikta šī gada novembrī, secināts, ka 36% no Latvijas iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, ir piedzīvojuši krāpnieciskas darbības. 26% lauku iedzīvotāju, iepērkoties internetā, nepārbauda interneta veikalu uzticamību, tādējādi pakļaujot sevi apkrāpšanas riskam. Turpretī Rīgas un mazpilsētu iedzīvotāji tam līdzi seko daudz rūpīgāk – par pirkuma drošību pārliecinās attiecīgi 89% un 91% interneta veikala klientu. Aptauja veikta kampaņas #PatiesiViltots ietvaros, ko īsteno Omniva Latvija sadarbībā ar Swedbank un Xnet interneta veikalu.

Aptaujā arī secināts, ka cilvēki vecumā no 18-30 gadiem drošības jautājumiem pievērš lielāku uzmanību salīdzinājumā ar citām vecuma grupām - 88% pirms pirkuma veikšanas pārliecinās, vai interneta veikals ir drošs.

Omniva Latvija mārketinga vadītāja Ruta Pole stāsta: “Ņemot vērā to, ka pakomāti ir populārākais piegādes veids, ko izvēlas interneta veikalu klienti (39%), mums ir svarīgi, lai cilvēki izvēlētos tikai uzticamus pārdevējus. Aptaujā secinājām, ka cilvēki, kuri vēlas būt pārliecināti par interneta veikalu uzticamību, visbiežāk pārbauda citu veikala klientu atsauksmes (61%), kā arī izpēta veikala piedāvāto maksājuma iespējas (55%). Interesanti, ka drošības jautājumiem lielāku vērību pievērš tie, kas kaut reizi jau saskārušies ar krāpniecību internetā.”

Aptaujas dalībnieki kā biežāko krāpšanas metodi minējuši situāciju, kad par preci ir samaksāts, taču tā nav piegādāta. Ar šādu situāciju saskārušies 15% interneta veikalu klientu. Tikpat bieži atsūtītā prece nav atbildusi veikalā aprakstītajam, bet retāk nācies saskarties ar situāciju, kad pasūtītās preces vietā tiek piegādāta cita (8%).

Xnet interneta veikala pārdošanas vadītājs Gatis Šķudītis uzsver: “Kopumā interneta veikalos pēdējo 6 mēnešu laikā iepirkušies 79% Latvijas iedzīvotāju. Iesaistoties kampaņā #PatiesiViltots, mēs ceram samazināt to klientu daļu, kas nav informēti vai vienkārši nepievērš uzmanību interneta veikalu drošības pazīmēm.”

Lai atgādinātu iedzīvotājiem par viegliem un ikvienam iegaumējamiem pamatprincipiem, kā izvēlēties uzticamus interneta veikalus, izveidoti vairāki īsi informatīvi materiāli, kas atrodami kampaņas #PatiesiViltots mājas lapā www.omniva.lv/mums/patiesiviltots.

Kampaņas eksperimenta ietvaros ir izveidota mājaslapa, kurā tiek piedāvāti un reklamēti neticami labi piedāvājumi, tādējādi uzrunājot to auditorijas daļu, kurus lielās atlaides tomēr mudina riskēt ar savu datu un naudas līdzekļu drošību. Kampaņas ietvaros tiks publiskota eksperimenta statistika un galvenie secinājumi.

Svarīgākais, kas jāievēro pirms drošas iepirkšanās internetā:

  1. Izvēlieties pazīstamus interneta veikalus! Ja šķiet aizdomīgs, neriskējiet!

  2. Izanalizējiet veikala nosaukumu! Sensacionāli lielas atlaides un fantastiski piedāvājumi nosaukumā? Neuzķeraties!

  3. Neticiet superlētiem piedāvājumiem! Uz pusi lētāk kā tuvākais lētākais piedāvājums citur? Tā nemēdz būt.

  4. Izvērtējiet preču aprakstus! Veikals Latvijā, bet preču apraksti svešvalodā? Teksti pārkopēti un nav lieki tērēti resursi. Aizdomīgi, nersikē!

  5. Pievērsiet uzmanību, vai norādīta pilna informācija par uzņēmumu! Nav sadaļas, kas apraksta uzņēmumu vai arī tā ir nepilnīga? Neuzticaties!

  6. Novērtējiet, vai veikalam ir SSL sertifikāts –  piekaramās atslēgas simbols pārlūkprogrammas interneta vietnes adreses laukā. Uzklikšķinot uz tā, var redzēt, vai sertifikāts ir derīgs. Tas ir būtiski, ja vēlaties šim veikalam uzticēt savu kontaktinformāciju un arī savu naudu, apmaksājot pirkumu tiešsaistē, un nevēlaties, lai šo informāciju saņem vēl kāds cits.

  7. Pārliecinieties, vai ir skaidri aprakstīti noteikumi – pirkšanas noteikumi, atgriešanas noteikumi, un, ja tie ir neskaidri vai vairāk ierobežojoši kā to nosaka likumdošana, labāk neveikt pirkumu šādā veikalā.

  8. Pārbaudiet atsauksmes par veikalu! 

  9. Pārbaudiet veikala vēsturi! Pārliecināties par mājas lapas vēsturi vietnē archive.org.

  10. Pārbaudiet, kādus maksājuma veidus veikals pieņem! Tikai ar bankas pārskaitījumu? Nav uzticams.

  11. Esiet uzmanīgi ar priekšapmaksu! Būtu jākļūst uzmanīgiem un aizdomīgiem, ja veikala pārstāvji kā vienīgo iespēju preces iegādei pieprasa priekšapmaksu par pirkumu. Tas var norādīt uz iespēju, ka veikalam nav līdzekļu preces iegādei no vairumtirgotāja.

  12. Pievērsiet uzmanību cenai maksāšanas brīdī! Uzmanieties, vai kādā brīdī nemainās preces cena vai citas izmaksas.

Par šiem un citiem drošības aspektiem vairāk var izlasīt vietnē omniva.lv/mums/patiesiviltots.

Aptauja veikta internetā (CAWI metode) šī gada novembrī izglītojošas kampaņas #PatiesiViltots ietvaros, aptaujāti 743 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18-74 gadiem.

SIA Omniva Latvija dibināta 2012. gadā un nodrošina, sūtījumu loģistikas, informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus. Omniva ir plašākais pakomātu tīkls Baltijā, kas nodrošina kvalitatīvu, ātru un drošu servisu preču piegādei un ir pieejams 24 stundas diennaktī. Šobrīd Latvijas Omniva tīklā ir 162 pakomāti, kas izvietoti 79 apdzīvotās vietās Latvijā.

 

SIA Omniva Latvija
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli