Aptauja: Šogad iedzīvotāji Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt līdz 100 eiro


public. foto
Pēc Latvijas iedzīvotāju domām, vissarežģītāk izvēlēties Ziemassvētku dāvanas ir savām mammām un tētiem, kā arī bērniem, liecina mobilo sakaru operatora BITE un pētījumu aģentūras "Norstat Latvija" aptaujas dati. Starp līdzcilvēkiem, kuriem ir sarežģīti izvēlēties dāvanas, bieži tiek norādīti arī draugi, priekšnieki un dzīvesbiedri. Kopumā lielākā daļa aptaujas dalībnieku jeb 35% atklājuši, ka svētku dāvanām plāno tērēt 50 – 100 eiro.

Tuvojoties Ziemassvētkiem, daudziem Latvijas iedzīvotājiem lielas galvassāpes sagādā dāvanu izvēle. Visvairāk jeb 21% aptaujas respondentu atklājuši, ka visgrūtāk izvēlēties dāvanas ir mammām un tētiem, jo viņiem vienmēr gribas uzdāvināt kaut ko kvalitatīvu un praktiski pielietojamu, tāpēc tās ir jāizvēlas ļoti rūpīgi. Lielākā daļa respondentu jeb 35%, kuri tā atbildēja, ir vecumā līdz 29 gadiem.

Katrs piektais norādījis, ka vissarežģītāk izvēlēties dāvanas ir bērniem, jo ne vienmēr izdodas atrast un nopirkt to, ko viņi vēlas, vai arī ļoti negribas iegādāties kārtējo rotaļlietu. Interesanti, ka tā lielākoties (38%) atbildējuši aptaujas dalībnieki vecumā no 60-74 gadiem, tātad – arī vecmammas un vectēvi.

Starp līdzcilvēkiem, kuriem ir grūti izvēlēties dāvanu, tiek izcelti arī draugi (17%), jo, apskatot dažādas preces veikalos, bieži pārņem sajūta, ka kaut kas no visa jau kādreiz ir dāvināts un negribas atkārtoties. Turpretim 13% uzskata, ka dāvanu vissarežģītāk ir izvēlēties priekšniekam, jo šķiet, ka viņam jau viss ir vai arī negribas uzdāvināt kaut ko lieku vai muļķīgu. Tikpat daudzi (13%) ir norādījuši dzīvesbiedrus, jo svētkos vēlas nopirkt kaut ko praktiskie pielietojamu abiem vai visai ģimenei, taču nezina, vai ideja patiks arī dāvanas saņēmējam.

“Mūsdienās, kad piedāvājumu klāsts ir ļoti plašs, dāvanu izvēle ir sarežģīts process, jo tām ir jāatbilst vairākiem gan mūsu pašu, gan līdzcilvēku noteiktiem priekšnosacījumiem. Piemēram, negribas, lai tās saņēmējs būtu par to vīlies, tā neatbilstu viņa gaumei, rakstītajai vēstulei Ziemassvētku vecītim vai arī nebūtu praktiski pielietojama u.tml. Savā pieredzē redzam, ka iedzīvotāji svētku laikā gan salonos, gan tiešsaistes veikalā meklē dāvanas, kas būtu ikdienā izmantojamas un lietderīgas, kā arī droši atbilstu to saņēmēju gaidām. Par šādu izvēli bieži kļūst dažādas mobilās ierīces un viedpalīgi, kādēļ BITĒ svētku laikā to pārdošanas apjomi pat dubultojas, salīdzinot ar citiem gada periodiem,” saka BITES sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Una Ahuna-Ozola.

Vaicāti par naudas summu, kas tiks atvēlēta Ziemassvētku dāvanām, lielākā daļa jeb 35% aptaujāto šim mērķim plāno tērēt vidēji 50 – 100 eiro. Tikmēr 32% dāvanu iegādei paredz līdz 50 eiro. Līdz 200 eiro plāno tērēt ceturtā daļa jeb 25% iedzīvotāju. Savukārt vairāk par 200 eiro plāno atvēlēt 7% aptaujāto.

“Ja paraugāmies uz dažādām publiski pieejamām aizvadīto gadu aptaujām, vidējā summa, ko iedzīvotāji visbiežāk plāno atvēlēt Ziemassvētku dāvanām, ir līdzvērtīga. Visticamāk, tas ilustrē divas galvenās tendences. Pirmkārt, iedzīvotāju pirktspēja ir stabila. Otrkārt, cilvēki ļoti mērķtiecīgi plāno budžetu, sevišķi, ja runa ir par dāvanām atveltīto summu. Piemēram, BITES salonos minētās summas ietvaros un arī par lielākām summām bieži tiek izvēlētas dažādi mobilie telefoni un viedpalīgi, piemēram, viedpulksteņi, bezvadu tumbiņas u.c. ierīces, jo lielāko daļu no precēm iespējams iegādāties arī uz nomaksu,” papildina U. Ahuna-Ozola.

 

*Interneta aptauju veica BITE sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptauja norisinājās 2019. gada novembrī, tajā piedalījās 1008 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Par BITI:

BITE ir visstraujāk augošais mobilo sakaru operators Latvijā, kas jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vajadzībām atbilstošus mobilo sakaru pakalpojumus. Tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10% apgrozījuma. Pateicoties pārdomātai tīkla attīstības stratēģijai, operators nodrošina sabalansētu tīkla kvalitāti, kas ļauj nodrošināt klientiem Ultra HD kvalitātes balss pakalpojumus, īpaši zemus latentātes jeb signāla aiztures rādījumus, stabilu un ātru internetu u.tml. Šobrīd jaudīgais BITES 4G internets ir pieejams jau 99% valsts iedzīvotāju.

 

BITE
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli