Aptauja: pārtiku internetā biežāk iegādājas sievietes un seniori


FOTO_Aptauja_partiku_interneta_biezak_iegadajas_sievietes_un_seniori_
Lai gan lielākā daļa jeb vairāk kā 70% Baltijas iedzīvotāju ikdienas pirkumu iegādi veic lielveikalos, e-komercija piedzīvo dinamisku pieaugumu, ko pierāda arī Baltijā lielākā pārtikas e-veikala "Barbora" apgrozījums, kas aizvadītajā gadā palielinājās par 48 %, bet Lietuvā un Igaunijā attiecīgi par 52 % un 26 %. Tiešsaistē iepērkas ne tikai gados jauni un tehnoloģiski attīstīti cilvēki, bet arī seniori, liecina "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījums.

Aptuveni trešdaļa (33,3 %) aptaujāto, kuri ikdienā pērk pārtiku internetā, ir vecumā no 65 līdz 75 gadiem. Proporcionāli otra lielākā e-pircēju grupa ir sievietes vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Viktors Troicins, “Maxima Latvija” komercdirektors, norāda: “Pētījuma rezultāti liecina, ka pārtikas iegādes popularitāte interneta veikalos Baltijas valstu iedzīvotāju vidū vēl nav tik liela, kā citās Rietumeiropas valstīs, taču e-komercijas nozare strauji attīstās. Tendences liecina, ka paplašinās sabiedrības loks, kas veic pārtikas iegādi tiešsaistē, aptverot arī vecāka gada gājuma cilvēkus, kuriem svarīgs plašs preču sortiments, izdevīgas cenas un ērta preču saņemšana. Preču groza piegāde pasūtījuma veikšanas dienā uz mājām vai sev ērtākajā piegādes punktā, kā arī digitālo prasmju attīstība un pozitīva pieredze par uzņēmumu uzticamību, veicina plašākas sabiedrības interesi un iesaisti.”

Latvijas iedzīvotāju vidū pārtiku e-veikalos lielākoties iegādājas tieši sievietes (83% no kopējā respondentu skaita, kas ikdienas preču iegādi veic tiešsaistē) vecumā no 25 - 44 gadiem. Lietuvā vīrieši internetā pārtiku iepērk divreiz mazāk nekā sievietes un aktīvākie pircēji ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem, bet Igaunijā pārtikas e-veikalos iepērkas vienlīdz daudz sieviešu un vīriešu, kuru aktīvākais vecums ir 35 - 44 gadi. Tāpat pētījuma rezultāti rāda, ka visās trīs Baltijas valstīs pārtiku e-veikalos iegādājas gandrīz vienlīdz liels skaits ģimeņu ar un bez bērniem.

Viens no lielākajiem pārtikas tirgus dalībniekiem - interneta veikals “Barbora” - saglabājis līdera pozīciju visās trīs Baltijas valstīs, ar katru gadu būtiski kāpinot savu apgrozījumu. “Barbora” e-veikals Latvijas tirgū piedzīvojis būtisku izaugsmi un 2018. gadā sasniedzis 4,7 miljonus eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 48 % vairāk nekā 2017. gadā. Interneta veikala apgrozījums Lietuvā palielinājies par 52 %, sasniedzot 30,4 miljonus eiro, bet Igaunijā - par 26 %, sasniedzot 2,7 miljonus eiro.

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Šajā desmitajā pēc kārtas apskatā pētniecības lauks tika izvērsts Baltijas līmenī un papildināts ar ekspertu diskusijas secinājumiem par tendencēm mazumtirdzniecības nozares attīstība šodien un nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.

Pētījums tika veikts 2019.gada jūlijā un augustā trīs Baltijas valstīs ar pētījumu centra SKDS starpniecību. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji, 1055 Igaunijas iedzīvotāji un 1066 Lietuvas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

SIA “Maxima Latvija”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli