Iedzīvotāji būtiski vairāk dzer ūdeni


public. foto
Iedzīvotāji ikdienā sākuši dzert ievērojami vairāk ūdeni, tā norāda 23% respondentu jaunākā "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījumā. Savukārt vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem ūdens patēriņu ir palielinājuši vairāk kā puse respondentu (51%). Tai pat laikā 20% no visiem aptaujātajiem norādījuši, ka samazinājies gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš.

Ūdens patēriņš pieaudzis arī respondentu vidū no 18 līdz 24 gadiem – 29% norādīja, ka to izvēlas aizvien biežāk. Gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš visvairāk samazinājies vecuma grupās no 18 līdz 24 gadiem (36%) un no 55 līdz 63 gadiem (22%). Novērots, ka vismazāk gāzētos dzērienus un limonādes patērē iedzīvotāji vecumā no 64 līdz 74 gadiem – tikai 44%.

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja, papildina: ““Maxima Latvija” pārdošanas dati arī apstiprina, ka klienti arvien vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu - pēdējo piecu gadu laikā ūdens apgrozījums bezalkoholisko dzērienu kategorijā palielinājies visstraujāk. Pērn pārdoto ūdens litru daudzums pieauga par 26,8%, jo īpaši negāzēta ūdens, tāpēc regulāri domājam par to, kā piedāvāt jaunus, ar sabalansētu minerālu daudzumu bagātus ūdeņus mūsu klientiem par pieejamu cenu. Līdzīgas tendences novērojam arī kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā ūdens apgrozījuma daļa bezalkoholisko dzērienu kategorijā ir palielinājusies.”

 

Saldināto dzērienu kategorijā apgrozījuma pieauguma līderos izvirzās Latvijas tradicionālais dzēriens kvass – tā patēriņš pieaudzis par 19,3 procentpunktiem, bet samazinājies pieprasījums pēc vitamīnu dzērieniem.

 

Visbiežāk patērētie bezalkoholiskie dzērieni iedzīvotāju vidū ir tēja un kafija, vismaz reizi dienā tos izvēlas 92% respondentu. “Maxima Latvija” pārdošanas dati liecina, ka kafijas patēriņā būtiskas izmaiņas nav novērotas, bet tējas apgrozījums ir samazinājies visās Baltijas valstīs; galvenokārt tas krities pēc tējas, kas nopērkama paciņās.

 

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums par dzērienu nozari veikts sadarbībā ar alus darītavu “Valmiermuiža”.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

 

SIA "Maxima Latvija"
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli