Pētījums: vairums Latvijas iedzīvotāju jeb 83% ikdienā patērē maizi

Iedzīvotāju maizes lietošanas paradumi un jaunākās maizes patēriņa tendences liecina, ka 79% respondentu ir svarīgi, lai maize ir ražota Latvijā, savukārt 71% atzīst, ka svarīgs ir arī tās sastāvs, secināts "Latvijas Maiznieks" veiktajā pētījumā. Analizējot ēst gatavošanas paradumus, noskaidrots, ka 55% respondentu izmēģina jaunas ēdienu receptes vismaz reizi mēnesī, iedvesmu meklējot internetā.

“Tirgus pētījums par maizes lietošanas paradumiem parāda, ka Latvijā maizi paterē 83% iedzīvotāju. Liela daļa patērētāju atzina, ka maizi viņi izmanto arī uzkodu gatavošanā. Līdz ar to paterētājs maizi izmanto ne tikai brokastīs, bet arī pusdienās un vakariņās,” stāsta “Latvijas Maiznieks” pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītājs Māris Daude.

Vairums respondentu jeb 76% aptaujāto atzīst, ka gatavojot uzkodas, izmanto maizi. No tiem 40% dod priekšroku klona maizei (rupjmaizei vai saldskābajai maizei), 23% - tostermaizei, 19% - baltmaizei.

“Konsultējot klientus, redzu, ka maize kā jēdziens piedzīvo savu pārdzimšanu: ja agrāk maizi vairāk lietoja kā papildinājumu pie pamatēdiena un sviestmaize sastāvēja vien no dažām desas vai siera šķēlēm, tad tagad maize pati par sevi ir pilnvērtīgs ēdiens. Arī sviestmaizes jeb sendviči tagad ir radošāki un pēc būtības ir pilnvērtīga ēdienreize ar dažāda veida gaļu, sieriem, humusu, avokado un visu dārzeņu kombinācijām.  Prieks dzirdēt, ka latvieši veic pareizo maizes izvēli, priekšroku dodot pilngraudu maizei, kā arī sēklu un kliju maizei — tās ir visveselīgākās maizes,” stāsta uztura speciāliste Ksenija Andrijanova.

Vairāk nekā puse respondentu jeb 68% kā svarīgāko maizes sastāvā norāda, ka tai ir jābūt gatavotai no pilngraudu miltiem. Savukārt, 55% iedzīvotāju izvēlas maizi, kuras sastāvā ir maz cukura, bet 51% norāda, ka svarīgs ir maizē esošais šķiedrvielu daudzums. Vismazāk uzmanību pievērš sāls daudzumam tajā. Respondentu vidū trīs vispopulārākie maizes veidi ir sēklu maize (67%), kam seko klasiskās garšas maize (41%), trešajā vietā ierindojoties kliju maizei (34%).

“”Latvijas Maiznieks” novērotās tendences liecina, ka pircēji izvēlas maizi ar pievienoto vērtību, kur maizes sastāvam pievienots jogurts, dārzeņi, sēklas un citi labumi. Sagaidām, ka šī tendence saglabāsies un ražotāji turpinās investēt produkcijā, kas būs ar pievienoto vērtību un būs pietiekami interesanta patērātājam,” papildina Māris Daude.

Saite uz foto no pasākuma: https://failiem.lv/u/9pqsy733

Par pētījumu

‘’Latvijas Maiznieks’’ iedzīvotāju aptauju veica sadarbībā ar uzņēmumu SIA VIA Media 2018. gada maijā. Aptaujā piedalījās 500 Latvijas valsts iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izmantojot aptaujas datus, atsauce uz “Latvijas Maiznieks” ir obligāta.

Par “Latvijas Maiznieks”

“Latvijas Maiznieks” ir viena no lielākajām maizes ceptuvēm Latvijā, kas savu darbību uzsāka 1968. gadā. LM maizes meistari – tehnologi – rūpīgi seko līdzi visiem jauninājumiem, ieviešot progresīvas tehnoloģijas un vienlaikus saglabājot vecās maizes cepšanas tradīcijas. Šobrīd “Latvijas Maiznieks” ir izstrādājis jaunu produktu līniju “Maiziņš”, kurā iekļauti septiņi veidi – siera, dārzeņu, pilngraudu, auzu, rudzu, kaņepju un grieķu jogurta porciju maizītes.

 

“Latvijas Maiznieks”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles