Pircēji izvēlas iegādāties Latvijā ražotu un veselīgu produkciju

Iegādājoties pārtikas produktus pēdējā gada laikā, 37% respondentu cenšas iegādāties pārsvarā Latvijas ražotāju produktus, 32% respondentu pievērš lielāku uzmanību produktu sastāvam pirms to iegādājas, bet 31% aptaujāto iegādājas veselīgākus produktus (ar zemāku tauku, cukura sastāvu, kas nesatur e-vielas, krāsvielas, utt.), liecina "Maxima mazumtirdzniecības kompasa" ietvaros veiktā aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem.

Tāpat pēdējā gada laikā pircēji cenšas savā pirkumu grozā vairāk likt sezonas produktus – tā norādījuši 27% aptaujāto. 21% no aptaujātajiem, ja veikalā pamana jaunu produktu, labprāt to iegādājas un izmēģina, bet 23% reti izvēlas jaunus produktus vai zīmolus. Kā atzīst 17% respondentu, tad pēdējā gada laikā iegādājas tikai pirmās nepieciešamības preces, bet 16% iepirkšanās paradumi nav mainījušies. Tikai 4% respondentu atdzīst, ka pēdējā laikā biežāk iegādājas dārgākus produktus, jo uzskata, ka tie ir labākas kvalitātes.

Gandrīz visi iepriekš minētie apgalvojumi ir vairāk raksturīgi sievietēm nekā vīriešiem. Vīrieši ir atvērtāki uz jauninājumiem tehnoloģijās, kā, piemēram, izmantojot pašapkalpošanās kases vai arī tīklu mobilās aplikācijas. Tāpat vīrieši arī ir konservatīvāki savās izvēlēs par pirkumu veikšanā. 

„Klienti ir dažādi un tikpat dažādas ir viņu vēlmes un paradumi, iegādājoties sev uzturā nepieciešamo pārtiku. Tāpēc mazumtirdzniecības tīkliem ir jāseko līdzi iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem, lai nodrošinātu labāko iepirkšanās pieredzi,” uzsver „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.

Kā jau minēts, iedzīvotāju iepirkšanās paradumi un makroekonomikas rādītāju ietekme uz tiem analizēta mazumtirdzniecības nozares apskatā „Maxima mazumtirdzniecības kompass”, kas pieejams šeit.

Aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem tika veikta šī gada aprīlī sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS. Pētījumā̄ piedalījās 1005 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot uzticamus datus no Centrālās statistikas pārvaldes. „Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – pirmajā nozares apskatā uzmanība veltīta pārtikas tirdzniecībai internetā, internetveikalā e-maxima.lv.

Par SIA „Maxima Latvija”:

SIA „Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls, kam Latvijā 46 apdzīvotās vietās ir 153 veikali, no kuriem 126 ir X formāta veikali, 24 – XX formāta un 3 - XXX formāta veikali. Uzņēmums ietilpst holdingā „Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls un darba devējs Baltijā, nodarbinot vairāk nekā 30 000 darbiniekus piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā). SIA „Maxima Latvija” 153 veikalos, internetveikalā e-maxima.lv un divos loģistikas centros ir nodarbināti aptuveni 8000 darbinieki. SIA “Maxima Latvija” ir Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas biedrs.

SIA „Maxima Latvija”

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas