PASAULES SACENSĪBĀS PIEDALĪJĀS ARĪ ŠOFERIS NO LATVIJAS

Pagājušajā nedēļā Spānijas pilsētā Toledo norisinājās Renault Trucks rīkotās sacensības kravas auto vadītājiem "Optifuel Challenge 2017" fināls, kur 29 dalībnieki no visas pasaules cīnījās par "Pasaules ekonomiskākā autovadītāja" titulu. Sīvajā konkurencē Latvijas pārstāvis Didzis Dzelzkalējs no loģistikas uzņēmuma "Kreiss" uzrādīja labu rezultātu, izcīnot 19. vietu.

“Esam lepni par Didža rezultātu, sacenšoties ar 28 finālistiem, kas tika atlasīti no aptuveni 3000 autovadītājiem, kuri bija pieteikušies nacionālajai atlasei katrs savā valstī. Tas ir labs sasniegums, ņemot vērā lielo konkurenci. Sacensībās ir svarīgas vadītāja prasmes un motivācija. Nenoliedzami, nozīmīgas ir arī jaunākās tehnoloģijas un spēja ar tām darboties. Viens no mūsu mērķiem ir degvielas patēriņa samazināšana, tādēļ sacensības ir nozīmīgs kā mūsu klientiem, tā sabiedrībai kopumā. Mēs nepārtraukti ieguldām resursus tehnoloģijās palīdzot transportlīdzekļu kompānijām un autovadītājiem sasniegt ilgtermiņa degvielas patēriņa samazināšanos, uzlabojot uzņēmuma produktivitāti un rentabilitāti. Tostarp, tādējādi domājot arī par vides aizsardzību,” stāsta “Volvo Truck Latvia” rīkotājdirektors Endrjū O’Bruks.

Didzis Dzelzkalējs no loģistikas uzņēmuma "Kreiss" uzsver: "Protams, ir žēl, ka neieguvām augstāku vietu, taču rezultātus ietekmēja dažādi faktori – tostarp, jānorāda, ka galvenais kritērijs nebija degvielas patēriņš. Taču jebkurā gadījumā dalība sacensībās bija neatsverama pieredze. Līdz šim biju piedalījies sacensībās, kuras notikušas pa līdzeniem ceļiem, piemēram, trasēs, pilsētās un citur. Tikmēr Spānijā varēja izbaudīt braukšanu pret un no patiesi stāviem kalniem. Tostarp, varēja arī novērtēt automašīnas tehnoloģisko piemērotību braucot pa šādiem ceļiem."

Starptautiskais fināls tiks sadalīts divās daļās. Pirmajā daļā tika pārbaudītas autovadītāju teorētiskajā zināšanas par ekonomiskas braukšanas principiem un degvielas patēriņa samazināšanu. Tikmēr otrajā daļā finālisti jau sēdās pie kravas automašīnas stūres, lai apliecinātu minētās zināšanas praksē, piedaloties 40 minūtes ilgā autovadīšanas pārbaudē, braucot pa koplietošanas ceļiem organizatoru nodrošinātajā automašīnā Renault T480 kravas automašīnā ar 480 Zs jaudu. Finālā uzvarēja autovadītājs, kas bija patērējis vismazāk degvielas, neupurējot komercpārvadājumu ātrumu. Par “Optifuel Challenge 2017” čempionu 2017.gadā kļuva autovadītājs no Bulgārijas -Ivanovs Plamens. Tikmēr 2.vietu ieguva autovadītājs no Rumānijas - Žintja Adrians, bet 3.vietu - autovadītājs no Luksemburgas - Bekers Johens Karls Heincs.

Ekonomiskās braukšanas sacensības “Optifuel Challenge” starptautiskā mērogā norisinās kopš 2012. gada, taču Latvijā tās šogad notika pirmo reizi. Sacensības notiek ik pēc diviem gadiem, lai noskaidrotu labāko ekonomiskās braukšanas autovadītāju pasaulē. Šogad sacensībām bija pieteikušies 2300 uzņēmumi un 3000 autovadītāju. Sacensībās tika nodrošināts plašs balvu fonds gan autovadītājiem, gan darba devējiem. 1. vietas ieguvējam: autovadītājam - dāvanu karte 6000 euro vērtībā un darba devējam – jauna Renault T480 automašīna; 2. vietas ieguvējam: autovadītājam - dāvanu karte EUR 2000 un darba devējam - dāvanu karte 5000 euro vērtībā Renault Trucks mazumtirdzniecības tīklā; 3. vietas ieguvējam: autovadītājam – dāvanu karte 1000 euro vērtībā un darba devējam – dāvanu karte 2500 euro vērtībā Renault Trucks mazumtirdzniecības tīklā.

Optifuel Challenge 2017 fināls skaitļos

29 finālisti no 29 valstīm

Ceļā pavadītas aptuveni 19 stundas

Viena brauciena distances garums finālā – 33 km

Finālā nobraukti 957 km

Automašīnas smagums – 32 tonnas

Par Didzi Dzelzkalēju

Vecums: 48 gadi

Pieredze: CE kategorijas apliecība kopš 1993.gada, nobraukti 2000 km (sacensībās un treniņos)

Nodarbošanās: Kreiss SIA, Kvalifikācijas nodaļa, auto vadītāju apmācības instruktors

SIA “Kreiss” autovadītājs Latvijā pārliecinoši sevi parādīja gan kvalifikācijas braucienos, gan finālā, iegūstot augsto 1. vietu un iespēju doties uz sacensību pasaules finālu Toledo.

Par Renault Trucks

Balstoties uz vairāk nekā gadsimtu senām franču zināšanām par kravas automašīnām, Renault Trucks apgādā transporta nozares speciālistus ar plašu pakalpojumu un transportlīdzekļu klāstu (no 2,8 līdz 120 T), kas pielāgots lokālai un reģionālai sadalei, celtniecībai un aktivitātēm lielā attālumā. Renault Trucks transportlīdzekļi ir izturīgi un uzticami, ar nelielu degvielas patēriņu, kas ļauj tiem nodrošināt lielāku produktivitāti, kontrolējot ekspluatācijas izmaksas. Renault Trucks izplata un apkalpo savus kravas auto, izmantojot auto izplatītāju tīklu, kas sastāv no vairāk nekā 1500 servisa vietām. Renault Trucks dizaina izstrāde, salikšana, kā arī vairuma sastāvdaļu ražošana notiek Francijā.

Renault Trucks ir daļa no Volvo Group, kas ir viena no pasaulē vadošajām kravas auto, autobusu, celtniecības aprīkojuma, kā arī jūras un industriālo dzinēju ražotājām. Grupa piedāvā arī visaptverošus finanšu un apkalpošanas risinājumus. Volvo Group, kas nodarbina vairāk nekā 95 000 cilvēku, pieder ražotnes 18 valstīs, un tā pārdod savus produktus vairāk nekā 190 tirgos. 2016. gadā Volvo Group neto apgrozījums sasniedza aptuveni 302 miljardus SEK (31,9 miljardi EUR). Volvo Group ir valsts uzņēmums, kura galvenais birojs atrodas Gēteborgā, Zviedrijā. Volvo akcijas ir pieejamas Stokholmas Nasdaq biržā.

 

Iveta Ozola

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas