Tirdzniecības centra internetā 220.lv Marketplace vadītājs: vietējie uzņēmēji apzinās nepieciešamību uzsākt tirdzniecību


Raimondas Žilēnas. public. foto
Tirdzniecības centra internetā 220.lv Marketplace vadītājs: vietējie uzņēmēji apzinās nepieciešamību uzsākt tirdzniecību tiešsaistē

Transformācija no klasiskās klātienes uz tiešsaistes tirdzniecību ir šī gada biznesa stratēģijas tendence, ko vairums uzņēmēju pārdomā un īsteno. To pierada arī "Pigu Grupas" secinājumi par izveidotā Marketplace rezultātiem visā Baltijā, tajā skaitā 220.lv. Baltijas līmenī platformai pievienojušies jau vairāk nekā 1000 veikalu, no kuriem 220 ir reģistrēti tirdzniecībai Latvijā.

220.lv Marketplace vadītājs Raimondas Žilēnas atklāj, ka pandēmija pierādīja, cik būtiska ir tirdzniecības kanālu dažādošana, lai nodrošinātu klientu plūsmu. “Pirms pandēmijas cīņā par pircēju uzmanību uzvarēja tie, kuri bija ieguldījuši sava zīmola atpazīstamībā un reputācijā, tomēr pavasarī tirdzniecības nozari pārsteidza pandēmija, kas pierādīja, ko nozīmē droša, attālināta un ērta iepirkšanās, turklāt Baltijas mērogā. Rezultātā iepirkšanās internetā piedzīvoja savu šī gada triumfa gājienu.”

Pērn oktobrī izveidotā grupas Marketplace platforma pirmajā pusgadā veica vidēji līdz 70 tirgotāju reģistrācijām mēnesī, tomēr līdz ar pandēmiju tirgotāju interese pārcelt savu biznesu tiešsaistē pieauga, aprīlī sasniedzot līdz pat vairākiem simtiem reģistrāciju. Kā norāda R. Žilēnas, tas bija pagrieziena punkts gan biznesa segmentā – tirgotāji apzinājās, ka jādomā par kanālu daudzveidību, jo klātienes tirdzniecība faktiski apstājās, gan pašu pircēju vidū, iezīmējot pirkšanas paradumu maiņu.

Vasarā joprojām tendence saglabājas

Tradicionāli vasara tiek raksturota kā “tirdzniecības klusais periods”, jo cilvēki iepērkas mazāk, tomēr šogad vasaras mēnešos ne vien pieauga pārdošanas apjomi, bet arī reģistrēto veikalu skaits. “Redzam, ka Latvijā, tāpat kā citviet, arvien populārāk kļūst pārnest biznesu tiešsaistē. Pat vasarā jauno veikalu skaits ik mēnesi pieauga vidēji par 100 jauniem tirgotājiem. Un mūsu prognozes liecina, ka šī tendence saglabāsies arī turpmāk - pircējiem būs iespēja iepazīties ar vairāk nekā simts jauniem veikaliem katru mēnesi.”

Ko iedzīvotāji visvairāk pērk internetā?

Apskatot Latvijas iedzīvotāju pirkšanas paradumus, kā viena no šī brīža nozīmīgākajām preču kategorijām ir modes preces, iekļaujot apģērbu, apavus un aksesuārus. Kā norāda R. Žilēnas modes preču kategorija līdz šim nav bijusi noteicošā kategorija, kuras dēļ pircēji iepirktos 220.lv, tomēr Marketplace to mainīja un, pateicoties daudzveidīgajam veikalu klāstam, tā ir kļuvusi par vienu no progresīvākajām kategorijām.

Pircējs atgriežas, ja tiek nodrošināts serviss

R. Žilēnas norāda, ka šodien vairāk ir to pircēju, kas meklē vietnes, kurās ir droši iepirkties, pieejams plašs un daudzveidīgs sortiments, un, kas pats būtiskākais, tiek nodrošināta ātra un ērta piegāde. “Mūsu fokusā ir labs serviss un tas, lai klients atkārtoti atgrieztos un iepirktos. Varbūtība, ka jauns klients preci iegādāsies arī otro reizi, ir aptuveni 20%, bet lojāls klients - gandrīz 70%, tāpēc mūsu mērķis ir panākt, lai šī “pārslēgšanās” notiktu no jauna uz lojālu klientu arvien biežāk. Tieši tāpēc mēs nemitīgi strādājam pie tā, lai uzlabotu loģistikas ķēdi, IT risinājumus, kā arī pieņemam jaunus darbiniekus un uzlabojam klientu servisa efektivitāti kā klātienes veikalos tā tiešsaistē, ņemot vērā, ka, piemēram, pandēmijas laikā tas piedzīvoja pat desmitkārtīgu intensitāti.”

Par “Pigu Grupu”

“Pigu Grupa”, kurai pieder tiešsaistes veikals „220.lv“ Latvijā, „Pigu.lt“ Lietuvā un „Kaup24.ee“ Igaunijā, ir lielākais e-komercijas tirgus dalībnieks Baltijas valstīs. “Pigu Grupa” kopskaitā nodrošina darba vieta aptuveni 350 darbiniekiem, gan birojos, gan noliktavās. Kopš 2015. gada “Pigu Grupu” pārvalda viena no lielākajām privātkapitāla investīciju sabiedrībām Centrāleiropā un Austrumeiropā MCI. Šī ir pirmā un vienīgā Lietuvas kompānija, kas trīs gadus pēc kārtas ierindojas starp pieciem visstraujāk augošajiem Centrāleiropas tehnoloģiju uzņēmumiem. 2019.gadā uzņēmums izveidoja tirdzniecības platformu Marketplace, kas darbojas visās trīs Baltijas valstīs, nodrošinot tiešsaistes tirdzniecības centra funkciju.

 

“Pigu Grupu”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums