• Ceļu nozare valdības sapņos un īstenībā – valsts zaudē uzņēmumus, darbiniekus un nodokļus

"2020. gadā Latvijā ir pārdomāta un attīstīta ceļu infrastruktūra. Kvalitatīvi ceļi savieno nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centrus, kuros koncentrēta ražošana un pakalpojumi. Pateicoties mērķtiecīgām investīcijām, reģionālajos attīstības centros ir radītas jaunas darbavietas, un daudzi Latvijas iedzīvotāji izvēlas dzīvot reģionu centriem tuvējās teritorijās".

Šāds tēlojums mūsdienu Latvijas iedzīvotājiem droši vien šķiet ņemts no pasaku grāmatas vai vienkārši ir melnais humors, taču patiesībā tas ir citāts no oficiāla dokumenta –spēkā esoša "Nacionālā attīstības plāna 2014.-2020". Izpildīt plānošanas dokumentā paustos labos nodomus Saeima, valdība, Satiksmes un Finanšu ministrijas nav nedz spējušas, nedz tā īsti pat gribējušas.

Skaudrā realitāte liecina par dramatisku finansējuma samazinājumu ceļu nozarei, kura rezultātā pēc dažiem gadiem autobraucēji jau ar zināmu nostalģiju varēs atcerēties, cik lieliskā stāvoklī ceļi bija 2019. gadā. Proti, vēl pavisam nesen, 2018. gadā valdība optimistiski plānoja, ka investīciju apjoms nozarē šogad, 2020. gadā sasniegs 325,6 miljonus eiro. Tagad ir redzams, ka realitātē no sapņiem pāri palikuši tikai 86,3 miljoni eiro – nepilnas četras reizes mazāk.

"Šīs valdības taktika ir nerunāt par šodienas problēmām, nepiedāvāt risinājumus, bet sapņot un diskutēt par tālāku laiku, piemēram, par ātrgaitas valsts ceļu "mugurkaulu" starp lielākajām pilsētām 2040. gadā. Mums nav zināms, vai tiek sapņots arī par finansējuma avotiem.

Realitātē sakarā ar finansējuma un darba apjomu samazinājumu pirmie ceļu būves uzņēmumi jau ir pārtraukuši darbību, savukārt citi atlaiž darbiniekus. Nākotnē tas atstās būtisku ietekmi uz darbu kvalitāti, jo pat gadījumā, ja finansējums tiks palielināts, sagatavot speciālistus un apmācīt darbiniekus nāksies no jauna," uzsver biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. Dzīvojam paradoksu laikā: ceļi jūk un brūk, bet valdība strauji un noteikti iznīcina savu ceļu un tiltu būves nozari.

Ceļu, tiltu un dzelzceļu būvē, pēc Valsts ieņēmumu dienesta 2019. gada novembra datiem, strādāja 9100 darbinieki. LCB veica aptauju, kas rāda, ka šogad darbinieku skaits samazināsies līdz aptuveni 5,5 tūkstošiem strādājošo, t.i. samazināsies par 3,5 tūkstošiem. Visticamāk, ka turpinoties šādai politikai strādājošo skaits ik gadu ruks vēl vairāk.

Jāatzīmē, ka provizoriskām aplēsēm, šogad nozares uzņēmumu samaksātie nodokļi valsts budžetā samazināsies par aptuveni 11,5 miljoniem eiro, salīdzinot ar 2019. gadu. Liekas , ka pavisam apstāsies ceļu nozares investīcijas savu uzņēmumu attīstībā ! Nav darba, nav naudas ! Paldies valdībai ! Tā nu dzīvojam….

 

Biedrība „Latvijas Ceļu būvētājs”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli