"Baltijas Ekspresis" pārvadāto dzelzceļa kravu apjomi pirmajā ceturksnī palielinājušies 1,5 reizes


foto;Ulubele
Viens no lielākajiem kravu pārvadātājiem Latvijā AS "Baltijas Ekspresis" būtiski palielinājis pārvadāto dzelzceļa kravu apjomu šī gada pirmajā ceturksnī, Ventspils virzienā pārvadājot 2,4 miljonu tonnas kravas. Salīdzinot ar pērnā gada šādu pašu periodu, uzņēmums pārvadājis 1,5 reižu vairāk kravu.

Māris Bremze, AS "Baltijas Ekspresis" valdes priekšsēdētājs: "Tirgus konjuktūra un mūsu sadarbība ar Ventspils ostas termināliem, īpaši "Ventspils Tirdzniecības osta" un "Ventbunkers", deva rezultātus un izdevās gadu iesākt ar labiem apjoma rādītājiem. To izdevies sasniegt, lai gan dzelzceļa nozarē pirmais ceturksnis parasti ir sarežģīts periods laika apstākļu dēļ, kas ziemas mēnešos pamatīgi apgrūtina kravas izkraušanu un vagonu apriti. AS “Baltijas Ekspresis” šogad 1.ceturksnī Ventspils ostas virzienā pārvadāja 2,4 milj tonnas kravu, kas ir pus otru reizi vairāk nekā iepriekšējā gada 1.ceturksnī. Pārsvarā vestas ogles, tumšie naftas produkti arī minerālmēsli un graudu produkcija."

Vienlaikus uzņēmuma vadītājs norāda, ka aiz šiem šķietami labajiem pārvadājumu rādītājiem dzelzceļa nozarē joprojām ir vērojama nopietni konkurences likumdošanas pārkāpumi un ilgstoša, rupja privāto pārvadātāju diskriminācija, kuru praktizē valstij piederošai koncerns "Latvijas Dzelzceļš" (LDz).

M.Bremze: “Neskatoties uz to, ka Konkurences padome ir ierosinājusi lietu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu pret LDz un LDz Cargo, LDz turpina 2018.gada septembrī ieviesto aizliegumu "Baltijas Ekspresim" izmantot Ventspils stacijas publisko infrastruktūru vagonu apstrādei, tādā veidā traucējot uzņēmumam nogādāt kravu klientiem, apgrūtinot Ventspils stacijas darbu un radot zaudējumus tirgus dalībniekiem.”

Turklāt joprojām nozare cieš no tā, ka pierobežas posmos vienīgais pārvadātājs ir LDz Cargo, kas izmanto šo savu dominējošo stāvokli, nosakot pārvadājumu tarifus. Rezultātā tiek kropļots pārvadājumu tirgus, privātie pārvadātāji nevar sagatavot klientiem komercpiedāvājumus brīvas konkurences apstākļos, cieš gala klienti, kas pārmaksā par dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumiem.

AS “Baltijas Ekspresis” ir dibināta 1998.gadā un ir vadošais dzelzceļa pārvadātājs Ventspils ostas virzienā un kopumā veic 20% no visiem kravu pārvadājumiem Latvijā dzelzceļa tīklā. Jau vairākus gadus "Baltijas Ekspresis" aicina ievērot ES dzelzceļa nozares politikas likumdošanu, iestājas par brīvu konkurenci dzelzceļa pārvadājumos un cenšās panākt, lai "Latvijas Dzelzceļš" koncerns ievērotu normatīvo aktu prasības un nodrošinātu vienādus nosacījumus pārvadājumu organizēšanā visiem kravu pārvadātājiem. 

AS "Baltijas Ekspresis"
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli