Maxima kompass: svarīgākā ir preces cena un kvalitāte


Zane_Kaktiņa.foto;maxima.lv
Preces izvēlē Latvijas iedzīvotājiem vissvarīgākie aspekti ir tās cena (50,3%) un kvalitāte (40,6%) – apstiprina "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījuma dati par to, kā preces cena ietekmē iedzīvotāju iepirkšanās paradumus. Preces ražotājam un zīmolam ir daudz mazāka nozīme tās izvēlē.

Gada laikā ir pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kas vairāk krāj naudu, seko līdzi cenu izmaiņām, pamana cenu pieaugumu un biežāk izvēlas veikalu tieši pēc labākās cenas. Kā liecina pētījuma dati, tad 55% respondentu vismaz pusi sava pirkuma groza preču iegādājas ar atlaidi, pazeminātu vai akcijas cenu.

Maina iepirkšanās vietu izdevīgākas cenas meklējumos

Vairākums respondentu parasti visas nepieciešamas preces cenšas iegadāties vienā tirdzniecības vietā (51,1%). “Katrs piektais respondents (23,2%) apgalvo, ka apmeklē vairākas tirdzniecības vietas, jo katrā no tām ir dažāds un iecienīts preču piedāvājums, kas liecina par to, ka arī veikalu piedāvātajam preču sortimentam ir nozīme, veidojot ikdienas pirkuma grozu,” skaidro “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.

Viena trešdaļa iedzīvotāju (30,8%) vienu reizi nedēļā dodas uz kādu citu tirdzniecības vietu, lai iegādātos interesējošu preci par visizdevīgāko cenu. 18,6% respondentu maina iepirkšanās veikalu izdevīgākās cenas dēļ vairākas reizes nedēļā.

Pirms došanās uz veikalu pēta informatīvos materiālus

Gandrīz 75% iedzīvotāju ir atzinuši, ka dažkārt vai bieži mēdz pētīt veikalu informatīvos izdevumus, lai noskaidrotu, kādas preces tur varēs iegādāties par visizdevīgāko cenu. Visbiežāk šādi rīkojas cilvēki vecumā no 35 līdz 44 gadiem. Savukārt iedzīvotājiem vecumā no 45 līdz 63 gadiem vairāk nekā citiem piemīt īpašība bieži pētīt veikalu informatīvos izdevumus. Biežāk nekā citi informatīvos izdevumus pēta tieši latgalieši un iedzīvotāji ar zemiem un vidēji zemiem ienākumiem.

Interesanti, ka katrs otrais iedzīvotājs arī veido pirkumu sarakstu, pirms dodas uz veikalu. Šeit sievietes (61,8%) un respondenti vecumā no 25 līdz 34 gadiem (68%) ir izteikti sagatavotāki pirms došanās uz izvēlēto tirdzniecības vietu, veidojot vēlamo preču sarakstu, un gandrīz katrs astotais arī to stingri ievēro. „Tas varētu liecināt par to, ka konkrētā pirkuma veikšanai šie iedzīvotāji ir paredzējuši konkrētu naudas summu,” turpina Z. Kaktiņa. Viņa arī norāda, ka visspontānākie preču izvēlē uz vietas veikalā ir vīrieši (47,4%), kā arī respondenti vecumā no 18 līdz 24 gadiem (53%).

Par izdevīgāko preces cenu norāda labākā cena par kilogramu/litru

Vairāk nekā puse iedzīvotāju (53,3%) uzskata, ka preces ar izdevīgākām cenām ir tās, kurām cena par kilogramu/litru ir viszemākā. Vairāk par citiem tā uzskata Rīgas iedzīvotāji (58,6%), bet mazāk par citiem – Latgales iedzīvotāji (44,1%). „Taču tikai 13,3% respondentu par izdevīgākās cenas parametru atzīst vislabāko patstāvīgās cenas piedāvājumu, bet 7% respondentu kādu konkrētu parametru nosaukt nevarēja,” situāciju skaidro tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS direktors Arnis Kaktiņš.


Arnis_Kaktiņš foto;www.maxima.lv

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada janvārī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes. “Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – kā preču cena ietekmē pircēju paradumus.

SIA “Maxima Latvija”
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  Innsbruck Airport Transfers  vannu restaurācija