Mārketinga eksperts: Igauņi ilgāk apsver ieguldījumus attīstībā


Public. foto
Strādājot ar igauņiem, redzu daudzas atšķirības biznesa pieejā. Igauņi bieži vien nepieņem citu viedokli, un viņi ilgāk apsver ieguldījumus attīstībā. Igauņu dzīves uztveri spēcīgi ietekmējis Skandināvijas tuvums, kas veido atšķirīgu pieredzi gan biznesā, gan ikdienā, uzsver Gemoss mārketinga projektu vadītājs, Biznesa augstskolas Turība maģistrantūras students Inguss Reizenbergs. Viņš stāsta, kā ģimenes uzņēmums var kļūt par lielāko tirgus spēlētāju Latvijā un drosmīgi iesoļot Igaunijas tirgū.

Panākumu atslēga – neatlaidīgs darbs un klientu atsauksmes

Mūsu pamatklienti ir uzņēmumi, kas darbojas sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un restorānu jomā. Gemoss gadu gaitā veiksmīgi ir izveidojis sortimentu, kas vērsts tieši uz mūsu klientu vajadzību apmierināšanu. Klienti ir tie, kas runā labu par mūsu produktiem, līdz ar to atsauksmes ir mūsu veiksmes pamatā. Turklāt darbs ir nepārtraukts. Uzņēmums nevar apstāties savā izaugsmē tikai tāpēc, ka visi zina, ka tas ir tirgus līderis. Tirgus līdera pozīcija uzliek zināmu latiņu. Uzskatu, ka noturēt līdera pozīciju ir liels izaicinājums. Panākumu atslēga ir neatlaidīgs darbs, mērķtiecība un zinoši kolēģi. Ja cilvēkiem patīk tas, ko viņi dara, tad arī klientiem patīk, līdz ar to veidojas savstarpēja mijiedarbība.

Arvien vairāk cilvēku izvēlas darīt to, kas viņiem patīk

Pēdējos gados novērojam, ka pieprasījums pēc mūsu piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem pieaug, jo arvien vairāk cilvēku uzdrošinās sekot saviem sapņiem un pamatprofesiju nomainīt pret sirdslietu, piemēram, kūku cepšanu, kafijas gatavošanu. Starp mūsu klientiem ir pat daudzi līdz šim ne nozarē strādājošie, kuri nāk no juridiskās nozares vai finanšu sektora. Tā ir interesanta tendence, kas nākotnē pat varētu pieaugt, bet laiks rādīs.

Izglītošanas funkcija – biznesa nākotne

Mūsu uzņēmumā ir sava semināru zāle, kur veidojam paraugdemonstrējumus, rādām, mācām un stāstām par jaunākajām tendencēm. Uzskatām, ka tas ir veids, kā klientam dot vislabāko. Preci nopirkt var ikviens jebkur, bet jautājums ir par to, kā to izmantot? Būtiski ir parādīt produkta pielietošanu darbībā. Tāpēc regulāri aicinām nozares profesionāļus no Latvijas un ārzemēm, stāstām par tendencēm globālā līmenī.

Ikviena uzņēmuma lielākā vērtība ir zinošs personāls. Ir jāspēj piedāvāt ne tikai produktus vai pakalpojumus, bet arī pastāstīt, izglītot, iedvesmot, turklāt teju par par katru produktu. Ir būtiski, lai katrs produkts vai pakalpojums radītu pienesumu klienta biznesam. Uzskatu, ka tā var būt daudzu biznesu veiksmes atslēga nākotnē – spēt iedot zināšanas.

Vērtības – ne tikai uz papīra

Darbs Gemosā – tas ir kā dzīvesveids. No maza ģimenes uzņēmuma esam izauguši par 190 darbinieku lielu kolektīvu. Ikvienam, kurš šeit strādā, tas kaut ko nozīmē – mēs nedarām tikai ķeksīša pēc. Visi darbinieki ir darītāji, kuri neskaita stundas, un tas arī tiek novērtēts no vadības puses. Mēs strādājam kopā un mēs atpūšamies kopā, svinam svētkus, dodamies dažādos izbraucienos un darām citas kopīgas lietas. Lai sekmīgi darbotos, starp uzņēmuma pamatvērtībām ir jābūt gan darbiniekiem, gan attieksmei, gan klientiem, un būtiski, lai ikviens uzņēmumā strādājošais to iedzīvina savā darba ikdienā.

Gemoss iesoļo Igaunijas tirgū

2014. gada martā Gemoss atvēra veikalu Igaunijā. Pateicoties Latvijas darbinieku pieredzei un apmācībām, uzņēmums ir ieguvis atpazīstamību. Ar regulāru dalību izstādēs, esam veicinājuši Gemoss popularitāti Igaunijā, īpaši mērķauditorijas vidū, un arī nozares profesionāļi pavisam noteikti atpazīst mūs starp līdzīgiem uzņēmumiem.

Skandināvu ietekme

Strādājot ar igauņiem, redzu daudzas atšķirības pieejā biznesam. Igauņi bieži vien nepieņem citu viedokli, pirms to nav pieņēmuši par savējo. Igauņu biznesa uztveri ir ietekmējis Skandināvijas tuvums, cita dzīves pieredze. Iniciatīva par semināriem Igaunijā pārsvarā nāk no mūsu puses. Igauņi bieži vien gatavi tērēt naudu, kura vēl nav nopelnīta.

Igaunijas uzņēmuma vadība ir igauņi, savukārt veikala menedžeris ir no Latvijas. Pastāvīgi strādājam pie tā, lai Latvijas pieredzi pārnestu uz Igaunijas veikalu. Uz Igaunijas veikalu regulāri brauc somi, krievi, kuriem ir svarīgi, ka pretī ir zinošs cilvēks, kurš spēj palīdzēt, konsultēt.

Nākamie 25

Latvijā esam jau 25 gadus, Igaunijā jābūt tikpat. Pirms mūsu ienākšanas Igaunijā nebija veikala, kurā var nopirkt visu uzreiz, līdz ar to atvieglojam Igaunijas HoReCa uzņēmumu darbu. Tuvā nākotnē ir iecere atvērt jauno mājas lapu un atvērt Gemoss internetveikalu gan Latvijā, gan Igaunijā. Viss notiek!

 

Autors: Gemoss mārketinga projektu vadītājs, Biznesa augstskolas Turība maģistrantūras students Inguss Reizenbergs.


 

Biznesa augstskola Turība
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

virtuves mēbeles
apdrošināšana  octa  jumts  Аренда автобусов в Мюнхене  vannu restaurācija