Best Buy Award pētījums: Latvijas iedzīvotāji izvēlas Limbažu pienu, Laima, Nivea, Volkswagen

Pirmais Latvijā organizētais Best Buy Award pētījums liecina, ka Latvijas iedzīvotāji cenas un kvalitātes attiecības ziņā visaugstāk vērtē uzņēmumus un izstrādājumus Maxima, Limbažu piens, Aldaris, Nivea, Samsung..

Cīrihe, Rīga, 2013. g. 20. novembris – Latvijas iedzīvotājiem tādi izstrādājumi un uzņēmumi, kā Maxima, Limbažu piens, Laima, Aldaris, Nivea, Samsung, Volkswagen vai LMT ir labākie optimālas cenas un kvalitātes attiecības piemēri un tipiskākie simboli Latvijas tirgū. Tas izriet no pirmā Šveices organizācijas ICERTIAS veiktā Best Buy Award pētījuma Latvijā.

ICERTIAS mēra iedzīvotāju pieredzi un apmierinātību ar cenas atbilstību tirgū pieejamo preču vai pakalpojumi kvalitātei. Pētījums Latvijas Republikā tika veikts 2013. gada oktobrī.

Best Buy Award pētījuma ietvaros respondenti tika aicināti atbildēt, ko, viņuprāt, kā arī, ņemot vērā viņu pieredzi saistībā ar noteiktu kategoriju precēm un pakalpojumiem Latvijas tirgū, nozīmē optimāls cenas un kvalitātes samērīgums.

Nesenais pētījums Latvijā aptvēra 57 dažādas ekonomikas sfēras, starp kurām bija: mazumtirdzniecība, pārtika, apavi, apģērbs, kosmētika, sadzīves tehnika, telekomunikācija, finanses u.c.

Best Buy Award pētījuma ietvaros uzdotie jautājumi bija bez respondentiem piedāvātiem atbilžu variantiem. Viņi varēja brīvi norādīt to ražotāju un pakalpojumu sniedzēju nosaukumus, kuru prasītā cena tirgū viņuprāt visvairāk atbilst piedāvātajai kvalitātei.

Piemēram, aptaujas ietvaros respondentiem uzdotais jautājums kategorijā "Šokolāde" bija: "Miniet šokolādes nosaukumu, kuras cena, ņemot vērā Jūsu pieredzi un viedokli, Latvijas tirgū vislabāk atbilst tās kvalitātei."

Lielākā daļa respondentu uz šo jautājumu atbildēja, norādot "Laima".

Ņemot vērā atbildes uz tādu pašu jautājumu kategorijā "sejas krēmi", pirmajā vietā (lielākais patērētāju balsu skaits Latvijā) ierindojās Nivea. Sporta apavu kategorijā pirmo vietu ieņēma Nike.

Starp pirmās vietas ieguvējiem citās kategorijās Latvijā bija Nokia (mobilie tālruņi), Volkswagen (ģimenes automašīnas), Samsung (portatīvie datori), Limbažu (piens), Aldaris (alus), Philips (virtuves ierīces), LMT (mobilo sakaru pakalpojumu sniedzējs), Lattelecom (interneta pakalpojumu sniedzējs) utt.

Svarīgi atzīmēt, ka Best Buy Award aptaujā netiek noteikts zīmola vērtīgums vai tirgus daļa. Patērētāju pieredze, viedokļi, apmierinātība un uztvere tiek izmantota tikai tam, lai mērītu par precēm un pakalpojumiem prasītās cenas atbilstību piedāvātajai to kvalitātei, ņemot vērā patērētāju pieredzi.

Metodika un pētījuma izlase
Pētījumu Best Buy Award – Latvia - 2013/2014 veica Šveices organizācija ICERTIAS - International Certification Association GmbH, un pētījumā piedalījās 1200 respondentu. Tie visi bija Latvijas pilsoņi (tikai interneta lietotāji vecumā no 15 gadiem). Pētījums tika veikts laikā no 2013. gada 1. līdz 15. oktobrim, izmantojot tīmeklī pieejamu aptaujas anketu pēc CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness) metodes.

Par projektu Best Buy Award
Mūsdienās pircēji vairāk nekā jebkad agrāk pievērš uzmanību cenas un kvalitātes samērīgumam. Pieņemot galīgo lēmumu, patērētāji mūsdienās salīdzina katra iecerētā pirkuma cenu un kvalitāti.

Optimāla cenas atbilstība piedāvātajai kvalitātei (labākais pirkums) mūsdienās patērētājam Eiropā ir būtiskāka nekā jebkad agrāk.

Best Buy Award ir Šveices organizācijas ICERTIAS - International Certification Association GmbH (Cīrihe, Šveice) projekts.

Pētījuma Best Buy Award galvenais uzdevums ir gūt priekšstatu par lietotāju pieredzi un uztveri saistībā ar precēm un pakalpojumiem, par kuriem prasītā cena pēc pašu lietotāju domām vislabāk atbilst piedāvātajai kvalitātei.

Projekta un sertifikāta Best Buy Award mērķis ir vienkāršot par vislabāko cenu pieejamo preču un pakalpojumu meklējumus. Tas sniedz labumu pircējiem gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū.

Best Buy Award pētījums tiek veikts saskaņā ar Starptautiskās Tirdzniecības kameras (ICC) un Eiropas Pētniecības ekspertu asociācijas (ESOMAR) pieņemtajiem "Starptautiskajiem noteikumiem par tirgus un sociālo pētījumu veikšanu".

© 2013, ICERTIAS International Certification Association GmbH

Papildu informācija:
Best Buy Award International
ICERTIAS - International Certification Association GmbH
Lowenstrasse 54
8001 Zurich, Šveice
KONTAKTINFORMĀCIJA PRESEI
ICERTIAS Media dept: +41 43 508 1051
press(at)icertias(dot)org

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

PAR ICERTIAS

ICERTIAS - International Certification Association ir privāta, politiski neatkarīga organizācija, kura atrodas Šveices pilsētā Cīrihē. ICERTIAS (http://www.icertias.com) atbalsta novatoriskus tirgus testēšanas un izpētes veidus vietējā un starptautiskā līmenī. Organizācijas uzmanības centrā ir preču kvalitātes un vērtības pasaules mēroga atzīšana un popularizēšana. ICERTIAS arī atbalsta starptautisku sadarbību starp esošām un jaunām pārbaužu veikšanas, pētniecības un sertifikācijas organizācijām, kā arī veicina uz starptautisku sadarbību balstītu pārbaužu veikšanas, pētniecības un sertifikācija instrumentu izstrādi. Darbojoties patērētāja interesēs, ICERTIAS māca vietējās organizācijas popularizēt preces un pakalpojumus, kuri saskaņā ar pētījumu rezultātiem atbilst izvirzītajiem augstas kvalitātes standartiem un kuri tiek piedāvāti par kvalitātei atbilstošu cenu, kā arī veicināt to atpazīstamību gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū. Starptautiskā mērogā organizācija ICERTIAS pašlaik ir pazīstama ar savām BestBuy Award (http://www.bestbuyaward.org) un QUDAL - Quality medal (http://www.qudal.com) pētniecības un sertifikācijas sistēmām.

PAR BEST BUY AWARD

Best Buy Award (http://www.bestbuyaward.org) ir pastāvīgs, starptautisks projekts, kura ietvaros tiek pētītas un atzinīgi novērtētas vietējā un starptautiskajā tirgū pieejamās preces, pakalpojumi, kā arī citi objekti, par kuriem prasītā cena pēc patērētāju domām, kā arī, balstoties uz patērētāju pieredzi, ir visatbilstošākā piedāvātajai kvalitātei. Pasaules mērogā Best Buy Award projektu īsteno un atbalsta Šveices organizācija ICERTIAS - International Certification Association, kura atrodas Cīrihē, Šveicē. Veicot savus pētījumus Best Buy Award sistēmai, ICERTIAS sadarbojas ar daudzām vietējām un starptautiskām organizācijām nolūkā kopīgiem spēkiem aicināt pievērst lielāku uzmanību cenas un kvalitātes samērīgumam gan vietējā, gan pasaules līmenī.

Inese Blaune
Projektu vadītāja
PROSPERO Sabiedriskās attiecības

     
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

grāmatvedības pakalpojumi  apdrošināšana  lētas aviobiļetes  santehniķis  metāla jumti